Gå til innhold

Samboer vant 1mill på Flax julekalender

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da kan hun jo bare fortsette å ta opp forbrukslån og leve over evne? Hun har ikke gjort noe selv for å ordne opp i situasjonen. 

Anonymkode: f86dc...214

Kan jo hende hun lærer denne gangen, og det kan jo hende at det har vært vanskelig for henne også. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere sitter greit i det fra før så kan dere spørre banken om å bruke gevinsten til egenkapital for en sekundærbolig. Så kan dere leie den ut til moren din for en hyggelig sum.

Når forbrukslånet er så høyt vil det trolig ikke lønne seg med nedbetaling på kr 100 000. Rentene spiser det opp raskt. Dette hadde jeg iallefall regnet på før jeg hadde nedbetalt litt av gjelden.

Skrevet
Timeglass skrev (På 19.12.2021 den 14.06):

Nå er det jo ikke dere som har vunnet på Flaxloddet,det var bare gevinst på hans lodd,ikke ditt. At han er så snill å dele med deg,er jo veldig snilt av han. Føler du for å dele med din mor,så får du ta av din del.

Enig i denne, det er jo samboeren din som har vunnet så han må bestemme hva han skal gjøre med pengene. Men hvis han vil betale oppussing eller nedbetale lån må jo du i så fall komme med samme beløpet eller skrive dette i forhold til fordelingsbrøk på bolig eller bilån, hvis dere da har delt økonomi. Hvis dere har felles økonomi og skjev fordeling kostnadsmessig vil jo pengene komme dere begge til gode i forhold til oppussing eller nedbetaling på lån. 

Hvis du spurte din mor hva hun ville at hennes svigersønn skulle gjøre med gevinsten, hva ville hun ha svart da? Ville ikke hun ønsket at han eller dere begge skulle bruke pengene på oppussing eller lån?

Anonymkode: 1fb26...fd8

• Liker 1
Skrevet

Jeg ga flaxlodd til min niese og nevø til jul siden de begge er i etableringsfasen. Nå vant de ikke, men jeg hadde jo overhodet ikke forventet at de skulle dele med meg selv om jeg har boliglån og bor alene med barn. Jeg ville nektet å ta i mot penger de hadde vunnet.  

Anonymkode: 1fb26...fd8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...