Gå til innhold

Samboer vant 1mill på Flax julekalender

Anbefalte innlegg

Skrevet
Adobyen skrev (7 minutter siden):

Så egoistisk og dårlig innstilling. Blir helt matt.

Til orientering så er det ingen som må arve gjeld. Man kan velge å frasi seg arv.

Men hjelp meg å forstå. Skal ts betale ned gjeld som hun kan si ifra seg siden hun vil uansett arve den. Er det lurt økonomisk? 

Anonymkode: ab815...4e0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Meadow skrev (7 minutter siden):

Hun er tydeligvis raus som gir dere kalender før jul, selv om hun ikke har så mye til overs selv. Da er det hyggelig å være raus tilbake, og gi henne en liten andel av gevinsten. 

Som hun vil bruke på røyk og alkohol. Bruk heller penger på å stelle i stand en fin jul. Evt betale deres strøm regning. Kjøp matvarer. En god vinterjakke.

• Liker 4
Skrevet

Ettersom moren din åpenbart er en idiot hva økonomi angår hadde jeg ikke delt pengene. Hun vil jo bare surre det til med dem. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde nok gitt minst 100.000 uansett grunnen 😊

Anonymkode: 1a931...421

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har høy gjeld da hun har brukt mye forbrukslån tidligere som hun ikke har betalt og det har bare blitt enda høyere. Det er på rundt 600000

Anonymkode: 8a793...eb8

Da har hun jo skylda selv. Utrolig teit å sette seg i sånn gjeld. 

Anonymkode: 55963...e80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ok. 

Du er min datter, jeg er din mor. Jeg gir deg flaxlodd med 1 mill i gevinst, og du ønsker opprinnelig å dele denne med meg i takknemlighet og raushet. Du hadde planer om å gi meg 50 000,-, men fordi jeg snuser og har snuset i mange år, så fant du ut at jeg ikke fortjente det. 

OK. Tåpelig.

God jul :)

Anonymkode: 20620...11e

Du skjønner fortsatt ikke du..... 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men hjelp meg å forstå. Skal ts betale ned gjeld som hun kan si ifra seg siden hun vil uansett arve den. Er det lurt økonomisk? 

Ts arver ingen gjeld. Arvinger kan fraskrive seg arven.

skal alt bare gagne oss selv?  Moren kan få en liten lettelse i hverdagen hvis gjelden nedbetales.

Endret av Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva med en som snuser? 

Hva med en som drikker 1-2 flasker Pepsi Max for dag? 

Hva med en som tipper lotto?

Hva med en som drikker mye kaffelatte?

Det er visst røkyingen som er problemet.... Men det er ikke et problem! Folk misbruker og sløser med penger hver eneste dag, ja selv du! Du kan jo ikke påstå at en røyker fortjener pengene mindre enn en som drikker Pepsi Max eller kaffelatte hver dag. Det er fortsatt sløseri. 

Anonymkode: 20620...11e

Du misforstår med vilje.

God jul!

Skrevet

Hun kjøpte vinnerloddet og burde absolutt få en del av gevinsten. Hadde det ikke vært for henne hadde dere ikke vunnet denne millionen. 

Anonymkode: c1692...577

• Liker 1
Skrevet
loveli skrev (40 minutter siden):

Du skjønner ikke poenget.

Jeg hadde ikke ønsket å gi penger til noen som røyker opp pengene.

Hva som er moralsk riktig måte å leve livet på har egentlig ingenting å si. Jeg vil bare at penger brukes fornuftig og alle har sin mening om hva det er. 

Du forventer at du som giver av en gave som mottaker vinner på skal deles med deg. WTF? I tillegg synes du det er bedre å gi til en mor som røyker bort pengene enn å investere i eget hus slik at barnebarna til denne røykende dama får det bedre. Jeg ser virkelig ikke at det er bedre bruk av pengene.

Wow, du har et stort hat mot røykere! 😳 Høres ut som en skikkelig ondskapsfull mor... alt bare pga den røyken. Hmm 🤔

Anonymkode: b4dc0...458

• Liker 1
Skrevet
Adobyen skrev (Akkurat nå):

Ts arver ingen gjeld. Arvinger kan fraskrive seg arven.

Men dere vil hun skal betale ned en del av den, og så fra si resten. Samme som å kaste pengene ut vindu. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Wow, du har et stort hat mot røykere! 😳 Høres ut som en skikkelig ondskapsfull mor... alt bare pga den røyken. Hmm 🤔

Nei, det handler ikke om røyken.

Hva faen feiler det folk i denne tråden egentlig? Ikke rart folk havner på Luksusfellen hvertfall... 😅

Endret av loveli
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun kjøpte vinnerloddet og burde absolutt få en del av gevinsten. Hadde det ikke vært for henne hadde dere ikke vunnet denne millionen. 

Anonymkode: c1692...577

Mannen min fikk flaxlodd fra et av hjemmene han følger opp i jobbsammenheng. Skulle han også gitt tilbake en del av en eventuell gevinst til giver, eller er det kun når det er flaxlodd gitt av familie man tenker dette er rett og rimelig?

• Liker 5
Skrevet

Å gi noe til din mor som er så uforsvarlig økonomisk blir som å pisse i buksa for å holde seg varm. Det funker der og da, men ikke i lengden. Her hadde jeg glatt holdt kjeft om pengene for å unngå og skape splid og misunnelse i familien, men jeg hadde gjerne satt av en liten sum til hyggelige opplevelser med dem.

Anonymkode: dfa77...1f7

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samboeren min og jeg fikk hver vår Flax julekalender av min mor. Og nå har han altså vunnet 1 million kroner og vi begge er jo veldig glade. Men bør vi her dele noe av gevinsten med min mor som ga oss flaxloddene, jeg ønsker å gjøre dette da hun i flere år har sletet med høy gjeld men han mener vi bør tenke på oss selv og pusse opp huset vi bor i og betale ned billån, hva tenker dere blir det riktige her? Vi har ikke snakket om noe i forkant av hva vi skulle gjøre om vi vant.

Anonymkode: 8a793...eb8

Det er vel mannen din som vant så det må han få bestemme. 

Anonymkode: 75de4...5d3

• Liker 5
Skrevet
loveli skrev (9 minutter siden):

Nei, det handler ikke om røyken.

Hva faen feiler det folk i denne tråden egentlig? Ikke rart folk havner på Luksusfellen hvertfall... 😅

Nei, det er bare så gjennomsyret av hatet mot at moren røyker, men det handler sikkert om mer enn det også. Ikke vet jeg, men det er jo helt tydelig at dette med at moren røyker er hovedargumentet MOT å dele noe som helst av gevinsten med henne. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er bare så gjennomsyret av hatet mot at moren røyker, men det handler sikkert om mer enn det også. Ikke vet jeg, men det er jo helt tydelig at dette med at moren røyker er hovedargumentet MOT å dele noe som helst av gevinsten med henne. 

Da skjønner du ikke helt poenget og jeg gidder faktisk ikke forklare.

God jul!

Skrevet

Betal med på eget lån og ikke si det til noen.

Anonymkode: ae007...64a

• Liker 1
Skrevet

I dette tilfellet synes jeg det har en del å si hvorfor hun har forbruksgjeld. Og om hun faktisk jobber med å bli kvitt den eller om det fortsatt bygger seg gjeld. Tar hun lite ansvar for egen gjeld ville jeg gitt en symbolsk sum på 10.000. Det er din samboer som vant pengene. Unødig hvis mye går med på tull. Om hun faktisk jobber godt med å få med gjelden ville jeg vurdert å gi 100.000. Men selv betalt de inn der hun skylder gjeld så dere vet at det går til rett formål.

Hun har forsåvidt ingen rett på å vite at han vant eller om det faktisk var loddet hun gav som gav gevinst. 

Ville du gitt et større beløp av 1 million til hans foreldre hvis de slet med gjeld? Og det var du som fikk vinnerloddet?

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer! Trodde ingen vant på de! Så gøy 😊

Anonymkode: 715da...daf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...