AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Prøver meg på retinol, merker etter ganske kort tid at det ligger masse hud som er løs på huden. Om jeg klør eller gnir meg kommer det lett av. Føles litt ekkelt å skal legge seg med det på, så jeg har brukt en myk klut for å fjerne det. Burde jeg la være? Tenker jeg kanskje vasker av produktet før det rekker å gjøre hva det skal? Anonymkode: a7fe8...146
Kaur Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Er det hud peeling eller selve produktet som ruller seg? Peeling er positivt og du bør la huden være i fred og ikke skrape det vekk men rense huden som normalt og bruke en god fuktighetskrem. Du kan bruke Retinol sjeldnere for å unngå peeling og la huden gradvis vende seg til opptrapping. Hvis det er produktet som ruller seg så inneholdet det sannsynligvis silikon/dimethicone og da hadde jeg funnet et annet produkt.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Ganske sikker på det er hud som kommer av(the ordinary sin), men det kommer ikke av i flak. Dette var tredje gang eller noe med lang tid mellom. Anonymkode: a7fe8...146
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Kjennes huden tørr og litt stram ut? Det er vanlig at huden blir litt tørr og kanskje flasser litt når man først begynner å bruke retinol. Ofte kan huden være ekstra sensitiv. F.eks så kan man bli litt mer ømfintlig mot varme/kulde, sterke såper, syrer e.l. Huden kan kjennes varm, rød, kløende og irritert ut i en kort periode. Opplever du noe av dette? Hvis ikke tror jeg det er selve produktet som flasser og ikke huden din. Spesielt med tanke på at du kun har brukt det 3 ganger. The Ordinary er ikke akkurat et kvalitets-produkt heller. Jeg har prøvd flere av the ordinarys produkter og de flasser ofte av slik Kaur beskrev. Enten ved at man kan rulle det av og det kjennes mykt ut, eller at det rett og slett flasser av på en mer tørr måte. Ikke vask bort retinolen, det bør være på så lenge som mulig. Hvis du ikke orker mer flassing så prøv å bytt produktserie. Jeg bruker Skinceuticals og har aldri opplevd flassing på den måten du beskriver. Anonymkode: 671e2...d75
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Flasser ikke av retinol fra the ordinary. Føler faktisk heller at huden føles litt fet ut, og trenger ikke krem over på natten. Er det normalt? Anonymkode: f1079...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå