Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i noen dager nå kjent en rar følelse på høyre side av magen, rett nedenfor navelen. Er i uke 16+4 og begynte å kjenne dette 16+1. Føles som om noe sprekkes/ poppes i magen. 
Kan det være babyen?

Det skjer noen få ganger på kvelden og om natten. 

Anonymkode: 76e41...bde

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har i noen dager nå kjent en rar følelse på høyre side av magen, rett nedenfor navelen. Er i uke 16+4 og begynte å kjenne dette 16+1. Føles som om noe sprekkes/ poppes i magen. 
Kan det være babyen?

Det skjer noen få ganger på kvelden og om natten. 

Jeg kjente lignede - og antar at var det, for det i senere tid har kommet spark i forbindelse med den følelsen, og har aldri kjent slike bevegelser når jeg ikke har vært gravid..

Anonymkode: ed527...a51

Skrevet

Jeg kjente også en veldig liknende følelse i uke 16/17. Noen ganger som at noe sprakk/poppet, noen ganger litt som leamus inni magen, om du har hatt det før og vet følelsen. Jeg er ganske sikker på at det var fosteret for har aldri kjent sånn før og synes det likner på det jeg fremdeles kjenner iblant i uke 30 - liknende følelse og samme område i magen bare sterkere. I starten sier de jo at det er vanskelig å skille tarmbevegelser og baby men jeg har hatt mye tarmbevegelser og luft i mage før og det har ikke kjentes akkurat sånn ut. 

(Jeg har morkake bak - tror de som har foran kjenner liv litt senere?)

Anonymkode: 668f9...186

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn var det for meg ihvertfall. Med morkake bak, kjente jeg liv mye tidligere, i uke 16 absolutt definitivt. Med morkake foran, i neste graviditet, kanskje først nærmere uke 20. 🤷

Så tror absolutt man kan kjenne liv ved uke 16! Samtidig, ikke få panikk med engang du ikke kjenner liv mer, kanskje ved uke 20-22 ca. Det er også normalt, fordi fosteret snur og beveger seg, og det endrer seg hvor mye bevegelse du kjenner fra dag til dag. 

Anonymkode: dc0a1...dca

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjente også en veldig liknende følelse i uke 16/17. Noen ganger som at noe sprakk/poppet, noen ganger litt som leamus inni magen, om du har hatt det før og vet følelsen. Jeg er ganske sikker på at det var fosteret for har aldri kjent sånn før og synes det likner på det jeg fremdeles kjenner iblant i uke 30 - liknende følelse og samme område i magen bare sterkere. I starten sier de jo at det er vanskelig å skille tarmbevegelser og baby men jeg har hatt mye tarmbevegelser og luft i mage før og det har ikke kjentes akkurat sånn ut. 

Så gøy. Har ikke kjent dette tidligere og merket fort at dette var noe nytt. Har morkaka bak. Får bare se om det skjer mer videre 😬

Skrevet

Jeg kjente de første bevegelsene rett før uke 16. Vet det er veldig tidlig, men antar det er fordi jeg er veldig bevisst på endringer i kroppen. Jeg vet at det var babyen fordi jeg kjente bevegelse hver dag fra den dagen og fram til barnet ble født. Jeg kjente det også på høyre side, men vil si det var et stykke nedenfor navelen, omtrent der kjønnshåret begynner. Jeg hadde forresten morkaken bak.

Anonymkode: 91139...abe

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg kjente de første bevegelsene rett før uke 16. Vet det er veldig tidlig, men antar det er fordi jeg er veldig bevisst på endringer i kroppen. Jeg vet at det var babyen fordi jeg kjente bevegelse hver dag fra den dagen og fram til barnet ble født. Jeg kjente det også på høyre side, men vil si det var et stykke nedenfor navelen, omtrent der kjønnshåret begynner. Jeg hadde forresten morkaken bak.

Hvordan bevegelser?

Har kjent bevegelser samme område også blir det plutselig hardt, men mange sier det kan være tarmene. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat der jeg også kjente første tegn i uke 16 :)

Jeg er også førstegangs så var forberedt på å ikke kjenne noe før mye senere men jeg er også veldig bevisst på ting jeg kjenner i kroppen (delvis pga helseangst). Derfor jeg også tror det var baby ikke tarm for kjenner godt til tarmbevegelser og kjenner også igjen de første bevegelsene i det jeg kjenner nå som jeg vet det er baby. 

For meg var det absolutt ikke hver dag i starten da, tror ikke jeg begynte å kjenne det daglig før uke 20 kanskje. Men kjente det noen ganger iløpet av uka før det. Så ikke bli nervøs om du ikke kjenner noe på noen dager TS :)

Skrevet

Sies at man kjenner liv tidligere når man har hatt barn før, siden man «kjenner igjen» følelsen, men som førstegangsfødende kjente jeg liv i uke 17😄 først litt usikker, men et par dager senere var det ikke tvil🥰

Anonymkode: 61c3f...8d3

Skrevet

Kjent liv hver dag siden 18+2 her 😁👍🏻

Anonymkode: e43c8...6d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sies at man kjenner liv tidligere når man har hatt barn før, siden man «kjenner igjen» følelsen, men som førstegangsfødende kjente jeg liv i uke 17😄 først litt usikker, men et par dager senere var det ikke tvil🥰

Anonymkode: 61c3f...8d3

Hvordan føltes det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...