Charlie Amberson Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Hvorfor kan man ikke få vaksinen gjennom bilvindu ute? Sikrest for alle parter. Selvfølgelig med munnbind også i bil. Slik det er nå der jeg bor måtte jeg vente innendørs med kølapp. Det var heldigvis få der og tok ikke mer enn fem minutter, men det er evig nok for omikron til å rekke å smitte...tar bare sekunder. Hvor mange smittes mens de står i kø for vaksine eller for test. Og det er langt flere i kø etter jobb-/skoletid.
Elidaa Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 De har nødt til å ha leger/ambulanse i nærheten, og overvåke i 20 min etter vaksinering for å være sikker på at en ikke får en allergisk reaksjon og lignende. Hadde nok ikke blitt enklere å få til om en ble vaksinert menst en satt i egen bil. Hadde tatt veldig lang tid om en og en skulle komt inn og opptatt et egent rom i en halvtime. 2
Charlie Amberson Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2021 (endret) 13 minutter siden, Elidaa said: De har nødt til å ha leger/ambulanse i nærheten, og overvåke i 20 min etter vaksinering for å være sikker på at en ikke får en allergisk reaksjon og lignende. Hadde nok ikke blitt enklere å få til om en ble vaksinert menst en satt i egen bil. Hadde tatt veldig lang tid om en og en skulle komt inn og opptatt et egent rom i en halvtime. Glemte det med ventetiden, for jeg bare gikk etter 20 sek når hun som registrerte så en annen vei. Men også for ventetiden burde bil vært ideellt sålenge det var parkeringsplass utenfor. Jeg tror dette handler mest om rigid helsevesen der det ikke er "lov" å tenke og tilpasse seg, men alle bare må gjøre som før. Rutiner som er skrevet for flere år siden uten tanke på pandemi. Det samme gjelder blodprøver, min gamle mor ble geleidet inn på et venterom med en hostende snørrete mann og det var visst meningen hun skulle sitte der i en halvtime til sykepleierne var ferdige med lunsj. Hun bare gikk hjem og dro tilbake neste morgen etter å ha forsikret seg på telefor utenfor at nå var det ikke kø. Hvor mange smittes på venterom i helsevesenet? Kunne man ikke bare få vente utenfor, kølappskjermen kunne vært synlig mange meter unna ved inngangen. Endret 19. desember 2021 av Charlie Amberson 1
Pippi Lotta Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Jeg synes det er veldig enkelt jeg, i kommunen min har de dropp inn vaksine så man kan bare møte opp og få den. Om man skule sitte i bilen og vente i 20 minutter ville det bli veldig lan kø😅
Charlie Amberson Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2021 7 minutter siden, Pippi Lotta said: Jeg synes det er veldig enkelt jeg, i kommunen min har de dropp inn vaksine så man kan bare møte opp og få den. Om man skule sitte i bilen og vente i 20 minutter ville det bli veldig lan kø😅 20 minutter er det man venter etter vaksinen. Og hvorfor trenger dette å være i kø på en rekke hvis det er en stor nok parkeringsplass mente du?
Pippi Lotta Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Charlie Amberson skrev (1 minutt siden): 20 minutter er det man venter etter vaksinen. Og hvorfor trenger dette å være i kø på en rekke hvis det er en stor nok parkeringsplass mente du? Ja så om man får vaksinene i bilen må man sitte og vente i bilen i 20 minutter. Det måtte jo være en veldig stor parkeringsplass om det skulle være plass til at alle satt og ventet i 20 minutter. Og det ville jo bli langt for sykepleierne og gå mellom bilene, det er mer effektivt om pasientene kommer til sykepleierne end at sykepleierne må springe til pasientene. Det ville jo bli vrient og holde øye med pasientene om de satt skjult inne i bilene, det er jo ikke noen poeng i og vente om alle sykepleierne uansett ikke kan se deg. 😅 1
Tone83 Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 Alle har jo munnbind og sitter Med avstand, tror ikke det er et veldig stort problem. 3
Charlie Amberson Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2021 3 minutter siden, Pippi Lotta said: Ja så om man får vaksinene i bilen må man sitte og vente i bilen i 20 minutter. Det måtte jo være en veldig stor parkeringsplass om det skulle være plass til at alle satt og ventet i 20 minutter. Og det ville jo bli langt for sykepleierne og gå mellom bilene, det er mer effektivt om pasientene kommer til sykepleierne end at sykepleierne må springe til pasientene. Det ville jo bli vrient og holde øye med pasientene om de satt skjult inne i bilene, det er jo ikke noen poeng i og vente om alle sykepleierne uansett ikke kan se deg. 😅 Når man venter på venterom var det ingen som passet på meg. Fikk bare beskjed om å gå etter 20 minutter hvis jeg ikke følte meg dårlig. Om jeg hadde sittet i bilen utenfor hadde det blitt samme sak. Om jeg da ikke hadde krepert før jeg rakk å kreke meg inn igjen eller før jeg rakk å ringe 113, men det er nok veeeldig mye mindre sannsynlig enn at jeg dør pga smitte på venterom som det faktisk kan være sannsynlig for noen.
Pippi Lotta Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 Charlie Amberson skrev (Akkurat nå): Når man venter på venterom var det ingen som passet på meg. Fikk bare beskjed om å gå etter 20 minutter hvis jeg ikke følte meg dårlig. Om jeg hadde sittet i bilen utenfor hadde det blitt samme sak. Om jeg da ikke hadde krepert før jeg rakk å kreke meg inn igjen eller før jeg rakk å ringe 113, men det er nok veeeldig mye mindre sannsynlig enn at jeg dør pga smitte på venterom som det faktisk kan være sannsynlig for noen. Så rart, satt du helt alene på venterommet? Det tror jeg ikke er vanlig, skulle jo tro det måtte være noen der som tokk i mot nye pasienter. Uansett så ville det tatt lang tid for sykepleierne og springe mellom bilene og bære på alt utstyret. 1
Charlie Amberson Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2021 Just now, Pippi Lotta said: Så rart, satt du helt alene på venterommet? Det tror jeg ikke er vanlig, skulle jo tro det måtte være noen der som tokk i mot nye pasienter. Uansett så ville det tatt lang tid for sykepleierne og springe mellom bilene og bære på alt utstyret. Men jeg mener altså det er unødvendig å springe mellom bilene. En konstruert problemstilling du finner på for å være uenig. 1
Pippi Lotta Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 Charlie Amberson skrev (1 minutt siden): Men jeg mener altså det er unødvendig å springe mellom bilene. En konstruert problemstilling du finner på for å være uenig. Man må jo vente i 20 minutter for de det er fare for illebefinnende eller besvime. Man kan jo ikke ta vaksinen og så kjøre en bil om det er fare for og besvime. Så jeg forstår ikke hvordan man skulle få det til uten at sykepleierne måtte gå frem og tilbake mellom bilene. Jeg har ikke noe behov for og være uenig med deg, jeg forstår bare ikke hvordan det skule foregå i praksis. 1
Hannah80 Skrevet 19. desember 2021 #13 Skrevet 19. desember 2021 Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Man må jo vente i 20 minutter for de det er fare for illebefinnende eller besvime. Man kan jo ikke ta vaksinen og så kjøre en bil om det er fare for og besvime. Så jeg forstår ikke hvordan man skulle få det til uten at sykepleierne måtte gå frem og tilbake mellom bilene. Jeg har ikke noe behov for og være uenig med deg, jeg forstår bare ikke hvordan det skule foregå i praksis. Det er steder i Norge hvor man får vaksinen gjennom bilvinduet. Og etterpå så parkerer man på en stor parkeringsplass. Hvor det kryr av helsepersonell som passer på, og følger med. Genialt. 1
Pippi Lotta Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Det er steder i Norge hvor man får vaksinen gjennom bilvinduet. Og etterpå så parkerer man på en stor parkeringsplass. Hvor det kryr av helsepersonell som passer på, og følger med. Genialt. Hvor gjør man det? Høres skummelt ut synes jeg, om man er i stand til og kjøre bil trenger man da ikke og bli passet på av helsepersonell😅
Enda en tulling Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 Man skal ikke vaksinere folk som har (eller mistenkes å ha) en infeksjon. Så enten må man gå ut fra at de som møter opp til vaksinasjon er friske og ikke kan smitte noen, eller så burde de ikke vært vaksinert.
Anbefalte innlegg