Gå til innhold

Hjemmetesting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Har en sønn som er covid positiv. Det er 5 dager siden hans symptomdebut. Jeg syns jeg har fått symptomer, litt sår hals, hoster litt og slapp. Pcr test tatt torsdag var negativ. Hjemmetest fra i går og i dag er negative. Jeg har fulgt bruksanvisning så testen er utført riktig.

Burde ikke test slått ut positiv med symptom? Mulig jeg bare har en vanlig forkjølelse. Noen med erfaringer 😅☺️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alle hjemmetester som er like sensitive.

Ville tatt en ny pcr.

• Liker 1
Skrevet

Det tar gjerne noen dager før det slår ut på test. Test igjen de neste dagene!

• Liker 1
Skrevet

Er du vaksinert? Det kan være forkjølelse også. Hold deg unna folk og test igjen om noen dager. 

Jeg vet om mange tilfeller hvor nære ikke har blitt smittet, og noen tilfeller hvor de har blitt smittet, så det er vanskelig å si. 

• Liker 1
Skrevet
Blålilla skrev (6 minutter siden):

Det er ikke alle hjemmetester som er like sensitive.

Ville tatt en ny pcr.

Fikk fra skolen. Den slo ut umiddelbart på sønnen min og det stemte. Det tar lang tid å få svar på pcr. Bor i Oslo og det tok 3 dager.. 

Skrevet
Snuppelupp.. skrev (7 minutter siden):

Vi er på dag 5-6 siden jeg har symptomer tenkte jeg den ville slå ut. På sønnen. Min slo den ut med sterk strek, da hadde han hatt hodepine 2 dager, når han fikk feber testet vi. Nå hoster han som eneste symptom. Jeg har mer symptomer enn han.

Skrevet
Marimba skrev (7 minutter siden):

Er du vaksinert? Det kan være forkjølelse også. Hold deg unna folk og test igjen om noen dager. 

Jeg vet om mange tilfeller hvor nære ikke har blitt smittet, og noen tilfeller hvor de har blitt smittet, så det er vanskelig å si. 

Jeg er vaksinert, er sykepleier og fikk vaksinen allerede i januar og februar. Har ikke fått booster enda. Har en sterk magefølelse på at dette er koronasymptomer. Kan se en svak strek på hjemmetest, men den kom etter tidsfrist

Skrevet
Snuppelupp.. skrev (12 minutter siden):

Syns vi burde få tester fra bydelen. Det blir ekstremt kostbart i lengden. Vi er en familie på 5😅

Skrevet
Snuppelupp.. skrev (14 minutter siden):

Syns vi burde få tester fra bydelen. Det blir ekstremt kostbart i lengden. Vi er en familie på 5😅

Skrevet

Gå ut fra at du har korona og test igjen i morgen. Bestill pcr nå, så du rekker test pluss svar innen julaften.

• Liker 1
Skrevet
Snuppelupp.. skrev (16 minutter siden):

Skrevet

Jeg ser dessverre en veldig svak strek. Klarer du ta bilde med bedre kvalitet?

Skrevet

Ser ingen strek. Har opplevd med en del av testene vi har tatt her hjemme, at ligger de i skyggen kan man skimte såvidt en skyggestrek, men tar man testen ut i lyset er den helt hvit. Ingen her har vært syke.

Skrevet
Skøyer skrev (4 minutter siden):

Jeg ser dessverre en veldig svak strek. Klarer du ta bilde med bedre kvalitet?

Vanskelig å få frem på bilde, men jeg ser det du ser. Har lagt inn forespørsler om å få pcr test. Fikk svar nå, skal teste oss igjen i ettermiddag. Det tok tre dager å få svar på test utført torsdag. Vi er uansett i karantene, nå må jeg også i isolasjon . Ikke enkelt med tre små barn uten noe hjelp. Ikke fått handlet julegaver. Ingenting er ferdig til jul🥺

Skrevet
Gåsungen skrev (1 minutt siden):

Ser ingen strek. Har opplevd med en del av testene vi har tatt her hjemme, at ligger de i skyggen kan man skimte såvidt en skyggestrek, men tar man testen ut i lyset er den helt hvit. Ingen her har vært syke.

Fikk ikke skygge på den i går. Men ser klart skygge på denne😅🥺 Skal ta ny pcr etterpå den er jo mer sensitiv. Greit å få kartlagt, slik at vi kanskje kan få møte familie i slutten av romjula om ikke annet

Skrevet

Tok syv dager fra mitt barn fikk positiv test, til min ble positiv. Testa hver dag, hadde høy feber og følte meg syk, men tok allikevel syv dager. Da var ungen tilbake på skolen (var fem dager karantene den gang) mens jeg fikk fem nye dager karantene.  Ble mer, for jeg var ikke feberfri før etter nærmere 14 dager etter påvist korona med PCR test.

Skrevet

Det tok 15 (!!) dager før datteren vår fikk positiv test, og det var pcr-test. Både mannen min og jeg var smittet, og det hadde ingen hensikt å isolere oss fra henne. Dette var i mars før hjemmetest ble en greie. Isolasjonstiden hennes ble regnet fra den dagen hun testet positivt, så det kom to fra kommunens testteam hjem her og testet henne annenhver dag. Helt utrolig at det gikk så lang tid. Det verste var at hun fikk positiv den dagen hun egentlig var ferdig med karantene, så hun fikk totalt 25 dager i isolasjon. Så det er bare å vente….

Skrevet
3 hours ago, Mamak said:

Vanskelig å få frem på bilde, men jeg ser det du ser. Har lagt inn forespørsler om å få pcr test. Fikk svar nå, skal teste oss igjen i ettermiddag. Det tok tre dager å få svar på test utført torsdag. Vi er uansett i karantene, nå må jeg også i isolasjon . Ikke enkelt med tre små barn uten noe hjelp. Ikke fått handlet julegaver. Ingenting er ferdig til jul🥺

Uff. Lei situasjon. Handle mat på Oda, julegaver kan bestilles på nett (eller evt vente.) Legg lista lavt og pass godt på dere selv.

• Liker 1
Skrevet

Fikk med oss hjemmetester fra feberpol. Tok ny test som slo ut meget positiv i kveld. Ingen tvil der altså kombinert med at jeg har blitt mye dårligere… Har handlet på nett, men får i utgangspunktet ikke hentet dem😅 

• Opprett ny...