AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Del Skrevet 19. desember 2021 Jeg forstår at kjente personer har hemmelig nummer og folk som er med i politiets it vitne beskyttelses program, Men Skjønner ikke hvorfor den vanlige mannen eller damen i gaten skal ha hemmelig nummer liksom. Tror de at de er så viktige? Eller er det fordi at noen kan slite med angst eller er paranoid og derfor føler at det er en trygghet med hemmelig nummer? Anonymkode: 9452b...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. desember 2021 #2 Del Skrevet 19. desember 2021 Noen har voldelige eks-kjærester eller eks-menn, for eksempel. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Del Skrevet 19. desember 2021 Jeg har hemmelig nummer rett og slett fordi jeg fikk mange telefoner og sms fra telefon selgere, svindlere og jehovas vitner. Etter jeg skjulte nummeret mitt stoppet det helt. 😊 Anonymkode: 48420...c9c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Del Skrevet 19. desember 2021 Jobber i barneverntjenesten. Ønsker ikke å bli mer oppringt på privaten, få numret mitt publisert på nett og motta trusler på telefon/sms. Så jeg måtte bytte nummer og få det hemmelig. Barna mine også Anonymkode: 91928...303 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Del Skrevet 19. desember 2021 Jeg har venner som jobber i helse og har hemmelig nummer, det er mye crazy pasienter og pårørende der ute som ikke kjenner noen grenser. Kjenner folk som har vært i dårlige forhold og ikke vil at eksen skal vite hvor de bor, vil unnslippe familie, vil slippe å bli oppsøkt av angrende mobbere som skal "rydde opp", og en jeg vet om har hemmelig nummer i et forsøk på å komme seg bort fra et liv med rus og kriminalitet. Anonymkode: 832d5...850 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Del Skrevet 19. desember 2021 Ts her. Litt morgentrøtt og glemte å tilføye innlegget mitt at jeg forstår at de som jobber i psykiatri, rus, politi og barnevern har hemmelig nummer, og også de som har lyst å være anonym for voldelige ekser. Det jeg mente var de som har hemmelig nummer og ikke har noen av disse grunnene. Man kan jo fint reservere seg mot oppringninger i Brønnøysundregisteret, hvis man ikke vil ha telefonen selgere og lignende. Anonymkode: 9452b...83b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BrittEkeberg Skrevet 19. desember 2021 #7 Del Skrevet 19. desember 2021 Skikkelig paranoid - Finished with my man 'cause He couldn't help me with my mind… Har hemmelig nummer for at folk ikke skal kunne søke meg opp og finne ut hvor jeg bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #8 Del Skrevet 19. desember 2021 Fordi mine kollegaer ga ut mitt nr til "hyggelige menn" som var så forelsket i meg. Å få telefoner og sms fra fremmede innpåslitne menn om natten fordi de har mannet seg opp etter endel enheter, er faktisk ikke noe jeg ønsker. Jeg signerer også endel papirer til leverandører og har ett navn som er relativt sjeldent, så jeg var enkel å søke opp, som de gjorde. Nå blir jeg bare kontaktet på facebook, ikke mobil. Er eldre nå og ikke like omsvermet som jeg var for 15 år siden, men har ikke giddet å endre nr mitt fra hemmelig til normalt. Anonymkode: 14b26...1dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #9 Del Skrevet 19. desember 2021 Mannen er i helsevesenet, innen kreft, så ikke noe psykatri, rua, eller slikt. Folk er likevel sprø. Alt fra pasienten selv, til pårørende, til venners venner som trenger en antibiotikakur, eller lurer på hvorfor ungen hoster. Jeg har skjult nummer fordi de lett finner meg om de har hans navn, tross at vi har droppet alt av åpne profiler og annen deling på SoMe. Anonymkode: 7f541...be8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #10 Del Skrevet 19. desember 2021 Det har blitt så mange gærninger og så lett å skrive/ringe trusler i Norge at dette har blitt nødvendig for mange. Mange har utsatte jobber, ikke bare politikere, barnevern, men også politi, helsepersonell, advokater, saksbehandlere ...ja egentlig alle som er i kontakt med mange fremmede i løpet av arbeidsdagen. Det har også blitt lettere å fjerne seg seg fra nummeropplysningen. Det handler ikke om å føle seg viktig. Anonymkode: 50785...bda 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #11 Del Skrevet 19. desember 2021 Trist utvikling. Jeg er så gammel at jeg husker fasttlf. Tror vi hadde en annen»ro» dengang, var mer oppmerksomme uten konstant distraksjoner. Selv er jeg skuffet når jeg har mitt årlige treff med en veninne og hun sitter med nesen i tlf. Jeg avlyste med god samvittighet denne julen…😌 Selv driver jeg et firma og må innfinne meg med å bli kontaktet fra morgen til kveld. Men synes det er dritt å bli kontaktet lørdags kvelder. Opplever at mange bekjente har null grenser for å spørre om å låne utstyr(gratis) og priser mm. Har en del spesialverktøy. Men det er mye styr med henting, klargjøring og å få utstyret ut på oppdragene våres. Så det å ikke en gang betale en krone synes jeg er litt frekt. Det er verre enn selgere; de har en jobb. Ja og så har jeg to meget intense venner som kontakter meg døgnet rundt i alle kanaler de finner😏denne siste er den mest stressende; samtaler og chat avsluttes aldri. Til slutt slutter jeg og svare og blokkerer noen dager for å puste. Jepp jeg sliter med sterk angst og tenker ikke at mine følelser er sunne og riktige i hvert tilfelle😅😊 Anonymkode: 41ab6...730 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #12 Del Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Trist utvikling. Jeg er så gammel at jeg husker fasttlf. Tror vi hadde en annen»ro» dengang, var mer oppmerksomme uten konstant distraksjoner. Selv er jeg skuffet når jeg har mitt årlige treff med en veninne og hun sitter med nesen i tlf. Jeg avlyste med god samvittighet denne julen…😌 Selv driver jeg et firma og må innfinne meg med å bli kontaktet fra morgen til kveld. Men synes det er dritt å bli kontaktet lørdags kvelder. Opplever at mange bekjente har null grenser for å spørre om å låne utstyr(gratis) og priser mm. Har en del spesialverktøy. Men det er mye styr med henting, klargjøring og å få utstyret ut på oppdragene våres. Så det å ikke en gang betale en krone synes jeg er litt frekt. Det er verre enn selgere; de har en jobb. Ja og så har jeg to meget intense venner som kontakter meg døgnet rundt i alle kanaler de finner😏denne siste er den mest stressende; samtaler og chat avsluttes aldri. Til slutt slutter jeg og svare og blokkerer noen dager for å puste. Jepp jeg sliter med sterk angst og tenker ikke at mine følelser er sunne og riktige i hvert tilfelle😅😊 Anonymkode: 41ab6...730 Men har du hemmelig telefonnummer, Det var ikke så lett å forstå ut ifra det du skrev? Jeg er 52 år gammel og har også vokst opp med fast telefon, og jeg tror folk hadde en mer ro i gamle dager. Nå er det mer drama og også det at ting blir hauset opp av dramaqueens. TS Anonymkode: 9452b...83b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #13 Del Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men har du hemmelig telefonnummer, Det var ikke så lett å forstå ut ifra det du skrev? Jeg er 52 år gammel og har også vokst opp med fast telefon, og jeg tror folk hadde en mer ro i gamle dager. Nå er det mer drama og også det at ting blir hauset opp av dramaqueens. TS Anonymkode: 9452b...83b Nei jeg har ikke hemmelig nr, men skulle gjerne hatt det. Pga firma går det neppe uansett. Ja fryktelig mye drama…er lei og orker ikkje bli kjent med nye mennesker lenger. Ender alltid med at de suger energien ut av meg. Pga dramaet deres ig at de forventer tilgjengelighet. Savner gamle dager. Herregud jeg høres ut som DEN kjerringa😅😂🤣 Anonymkode: 41ab6...730 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 19. desember 2021 #14 Del Skrevet 19. desember 2021 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #15 Del Skrevet 19. desember 2021 Pga psyko eks Anonymkode: a39fd...fe7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 19. desember 2021 #16 Del Skrevet 19. desember 2021 Mange år siden, fikk en som forfulgte meg, fant ut av mobilnummer og adresse, dukket opp døra og plaga meg. Endte opp med å flytte og få hemmelig nummer, så han ikke fulgte etter meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 19. desember 2021 #17 Del Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men Skjønner ikke hvorfor den vanlige mannen eller damen i gaten skal ha hemmelig nummer liksom. Anonymkode: 9452b...83b Fordi politiet ba meg om hemmelig nummer, varsle alle nærmeste naboer, samt fjerne all familiestatus, adresser etc på sosiale medier. Om du tenker deg om en ekstra gang, så er det flere yrker hvor hemmelig nummer kan være påkrevd eller anbefalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #18 Del Skrevet 19. desember 2021 Jeg er saksbehandler i offentlig forvaltning, og har hemmelig nummer. Før jeg fikk det ble jeg oppringt til alle døgnets tider av folk som hadde en sak hos oss. De kunne ringe sent lørdag kveld for å spørre om staus på saken sin, jeg kunne våkne til over 20 ubesvarte anrop fra en som hadde fått et avslag, folk ringte for å kjefte og klage daglig etter arbeidstid. Og dette er innenfor et relativt kjedelig saksområde, så kan ikke engang forestille meg hvordan det må være for folk som jobber med litt mer betydningsfulle ting (barn, straff, økonomi ol). Mange folk har rett og slett ikke sperrer, og har null forståelse eller respekt for at vi saksbehandlere faktisk har et skille mellom fritid og arbeidstid. Anonymkode: 07515...071 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 19. desember 2021 #19 Del Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Litt morgentrøtt og glemte å tilføye innlegget mitt at jeg forstår at de som jobber i psykiatri, rus, politi og barnevern har hemmelig nummer, og også de som har lyst å være anonym for voldelige ekser. Det jeg mente var de som har hemmelig nummer og ikke har noen av disse grunnene. Anonymkode: 9452b...83b Så ikke denne før jeg svarte på åpningsinnlegget ditt 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #20 Del Skrevet 19. desember 2021 Har en jobb som tilsier at det er greit at folk ikke vet hverken nr mitt, eller hvor jeg bor. Så jeg vurderte det en god stund, men det som fikk sparket meg over kanten til å opprette skjult nr var at jeg ble oppringt av en som tydeligvis var litt opphengt i meg. Han hadde sett meg på Facebook, og deretter søkte opp nr mitt, samt adressa mi på Google maps, slik at han kunne se hvor jeg bodde. Anonymkode: 7f49c...03b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå