Gå til innhold

Pfizer-vaksinerte har høyere risiko for bivirkninger etter dose 3 Moderna

TurkisVase

Anbefalte innlegg

Kaktusogsol skrev (39 minutter siden):

Hvorfor må jeg det?

For å få innreisetillatelse til andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommeren2021 skrev (12 minutter siden):

For å få innreisetillatelse til andre land.

Derfor en tar vaksinen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (7 minutter siden):

Derfor en tar vaksinen?

Mange tar vaksine kun for å få koronapass. 

Endret av Sommeren2021
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TurkisVase skrev (13 timer siden):

Tall fra USA viser at personer som fikk Pfizer som dose 1 og 2, i mye større grad opplever bivirkninger etter dose 3 med Moderna enn med Pfizer. For Moderna-vaksinerte, er imidlertid ingen nevneverdig forskjell på om de får Pfizer eller Moderna som dose 3.

Til tross for at man har hundretusener av Pfizer liggende på lager, velger FHI nå å tømme lageret for Moderna og oppfordrer kommunene presse folk til å ta denne vaksinen. Neste tre uker sendes det ut tre ganger så mye Moderna-vaksiner, som Pfizer.

Hva synes dere om dette?

98CE021E-4ED4-4855-BA71-893DEE9B4EA9.jpeg

Hva jeg syntes? 
At da takker jeg nei til Moderna og tar 3 dosen når jeg får tilbudet om Pfizer hvis jeg føler sterkt for det når den tiden kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (17 minutter siden):

Hva jeg syntes? 
At da takker jeg nei til Moderna og tar 3 dosen når jeg får tilbudet om Pfizer hvis jeg føler sterkt for det når den tiden kommer.

Men det er jo bare snakk om ubetydelige bivirkninger. Altså i form av feber og influensa følelse en dag. Det er allmenn kjent at det er dette som er standard ved moderna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla Stoltenberg i FHI vil helst ha Moderna hvis hun kan velge :

Sitat

– Begge vaksinene er gode, men selv vil jeg gjerne ha Moderna som oppfriskningsdose, hvis jeg får velge, sier Camilla Stoltenberg til VG.

– Hvorfor det? 

– Det er fordi jeg tenker at det kan øke muligheten for å få god beskyttelse samlet sett. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wO06gL/stoltenberg-vil-gjerne-ha-moderna-som-oppfriskningsdose

Endret av NorthernLight
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags bivirkninger? Moderna er noe mer effektivt og aggressivt så det er naturlig at det blir litt mer feber.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kritisk said:

Ja ja, da kan vi bare forberede oss på flere vaksinasjonsrunder i hele 2022 og 2023.

Endret av Fiskegrateng
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegrateng skrev (1 minutt siden):

Ja ja, da kan vi bare forberede oss på flere vaksinasjonsrunder i hele 2022 og 2023.

Vaksiner er jo veien ut av pandemien så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elidaa skrev (På 19.12.2021 den 11.11):

Kanskje fordi at pfizer sin nødgodkjenning går ut snart (21 desember) 

Neppe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TurkisVase skrev (På 19.12.2021 den 11.07):

Tall fra USA viser at personer som fikk Pfizer som dose 1 og 2, i mye større grad opplever bivirkninger etter dose 3 med Moderna enn med Pfizer. For Moderna-vaksinerte, er imidlertid ingen nevneverdig forskjell på om de får Pfizer eller Moderna som dose 3.

Til tross for at man har hundretusener av Pfizer liggende på lager, velger FHI nå å tømme lageret for Moderna og oppfordrer kommunene presse folk til å ta denne vaksinen. Neste tre uker sendes det ut tre ganger så mye Moderna-vaksiner, som Pfizer.

Hva synes dere om dette?

98CE021E-4ED4-4855-BA71-893DEE9B4EA9.jpeg

På den annen side leste jeg et sted at det er ting som tyder på at den kombinasjonen gir bedre beskyttelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...