TurkisVase Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Tall fra USA viser at personer som fikk Pfizer som dose 1 og 2, i mye større grad opplever bivirkninger etter dose 3 med Moderna enn med Pfizer. For Moderna-vaksinerte, er imidlertid ingen nevneverdig forskjell på om de får Pfizer eller Moderna som dose 3. Til tross for at man har hundretusener av Pfizer liggende på lager, velger FHI nå å tømme lageret for Moderna og oppfordrer kommunene presse folk til å ta denne vaksinen. Neste tre uker sendes det ut tre ganger så mye Moderna-vaksiner, som Pfizer. Hva synes dere om dette? 1
Kaktusogsol Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Bryr meg ikke. Skal ikke ha vaksine 10
Elidaa Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Kanskje fordi at pfizer sin nødgodkjenning går ut snart (21 desember) 6
sicario Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 TurkisVase skrev (6 minutter siden): Tall fra USA viser at personer som fikk Pfizer som dose 1 og 2, i mye større grad opplever bivirkninger etter dose 3 med Moderna enn med Pfizer. For Moderna-vaksinerte, er imidlertid ingen nevneverdig forskjell på om de får Pfizer eller Moderna som dose 3. Til tross for at man har hundretusener av Pfizer liggende på lager, velger FHI nå å tømme lageret for Moderna og oppfordrer kommunene presse folk til å ta denne vaksinen. Neste tre uker sendes det ut tre ganger så mye Moderna-vaksiner, som Pfizer. Hva synes dere om dette? Tror jeg er en prøvekanin i så måte 😆 Fikk Astra Zeneca dose 1. Pfizer dose 2. Moderna dose 3. Merket dog ingen verdens ting utover øm arm etter Moderna dose 3. Ble helt jævlig dårlig etter Astra Zeneca. Litt dårlig etter Pfizer og ingen verdens ting etter Moderna. 5
BellaMargitha Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Altså hvis man har to doser pfeizer og så en moderna blir man dårligere om man har tre doser pfeizer? Jeg tenkte jeg uansett skulle ha moderna (hvis man kan velge slik man kan pr dags dato i min kommune) på tredje for sterkere antistoff
Gjest Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Bruker også USA halv dose moderna til booster slik som Norge gjør da? For hvis ikke gir det jo mening at det blir mer bivirkninger på moderna siden dosen er mye større enn pfizer.
Gjest BrittEkeberg Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 Sist jeg hadde influensa var i 2011, og ikke hatt feber siden. Men følte meg skikkelig influensa syk etter 1. dose pfizer men ikke etter 2. Fikk ikke feber, men føltes slik. Jeg tok det som et godt tegn på at kroppen min lagde antistoffer. Etter 2. dose fikk jeg kun et rødt merker rundt stikkstedet, men det gikk for bort. Fikk ikke noe vondt i armen. Jeg håper på å få Pfizer som 3. vaksine. Men er kun Moderna i distrikte her per nå.
TurkisVase Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2021 Aniria skrev (8 minutter siden): Bruker også USA halv dose moderna til booster slik som Norge gjør da? For hvis ikke gir det jo mening at det blir mer bivirkninger på moderna siden dosen er mye større enn pfizer. Ja de bruker halv dose Moderna.
Sommerkommer Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 Elidaa skrev (1 time siden): Kanskje fordi at pfizer sin nødgodkjenning går ut snart (21 desember) Fordi nødgodkjenningen går ut så pusher de moderna i stedet? 😂 3
TurkisVase Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2021 BellaMargitha skrev (17 minutter siden): Altså hvis man har to doser pfeizer og så en moderna blir man dårligere om man har tre doser pfeizer? Jeg tenkte jeg uansett skulle ha moderna (hvis man kan velge slik man kan pr dags dato i min kommune) på tredje for sterkere antistoff Tallene sier ikke at man nødvendigvis blir dårligere, bare at en større andel av de vaksinerte får bivirkninger med kombinasjonen Pfizer-Pfizer-Moderna. Jeg lurer på om FHI pusher Moderna fordi de tror det gir bedre beskyttelse. Så vidt jeg vet er det ingen kliniske bevis på at kombinasjon av Pfizer og Moderna er bedre, men Moderna har jo vist seg hakket mer effektiv enn Pfizer. At man får mer bivirkninger, kan jo også tyde på at man får mer antistoffer. 1
GammelKaktus Skrevet 19. desember 2021 #11 Skrevet 19. desember 2021 Jeg kommer kun til å ta Pfizer som dose nummer 3. Nå er det den jeg bestemte meg for å ta så da holder jeg meg til den. I vår kommune kan vi foreløpig velge vaksine.
Elidaa Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 Sommerkommer skrev (3 minutter siden): Fordi nødgodkjenningen går ut så pusher de moderna i stedet? 😂 De kan sikkert få forlenget den, men det skjer vel ikke med en gang? Å 21 desember er nå på tirsdag.. Så, ja jeg synes ikke det virker så far off å tenke seg at det virker mer fornuftig å sende ut moderna vaksiner? 1
Sommerkommer Skrevet 19. desember 2021 #13 Skrevet 19. desember 2021 Elidaa skrev (2 minutter siden): De kan sikkert få forlenget den, men det skjer vel ikke med en gang? Å 21 desember er nå på tirsdag.. Så, ja jeg synes ikke det virker så far off å tenke seg at det virker mer fornuftig å sende ut moderna vaksiner? De har pushet moderna i mange måneder. Fordi vi har mye av den fordi vi fikk Større leveranser enn forventet og mindre pfizer. Fordi pfizer er det eneste vi bruker på barn og fordi folk generelt er skeptiske til moderna. 2
BellaMargitha Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 TurkisVase skrev (5 minutter siden): Tallene sier ikke at man nødvendigvis blir dårligere, bare at en større andel av de vaksinerte får bivirkninger med kombinasjonen Pfizer-Pfizer-Moderna. Jeg lurer på om FHI pusher Moderna fordi de tror det gir bedre beskyttelse. Så vidt jeg vet er det ingen kliniske bevis på at kombinasjon av Pfizer og Moderna er bedre, men Moderna har jo vist seg hakket mer effektiv enn Pfizer. At man får mer bivirkninger, kan jo også tyde på at man får mer antistoffer. Ja, det har jeg hørt og, at flere bivirkninger betyr at vaksinen virker
J.E Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 Sommerkommer skrev (8 timer siden): De har pushet moderna i mange måneder. Fordi vi har mye av den fordi vi fikk Større leveranser enn forventet og mindre pfizer. Fordi pfizer er det eneste vi bruker på barn og fordi folk generelt er skeptiske til moderna. I tillegg til barn får eldre også Pfizer og menn under 30 år skal ha Pfizer. Det blir ikke så mange igjen som kan ta Moderna og da vil de nok at de som kan ta den gjør det. 1
Elidaa Skrevet 19. desember 2021 #16 Skrevet 19. desember 2021 (endret) J.E skrev (2 minutter siden): I tillegg til barn får eldre også Pfizer og menn under 30 år skal ha Pfizer. Det blir ikke så mange igjen som kan ta Moderna og da vil de nok at de som kan ta den gjør det. Så vidt jeg har forstått så anbefaler de bare at menn under 30 ikke skal ta moderna? Endret 19. desember 2021 av Elidaa
Tone83 Skrevet 19. desember 2021 #17 Skrevet 19. desember 2021 Moderna funker bedre mot Delta, så hadde valgt den. Men tror det bli p her
Sommeren2021 Skrevet 19. desember 2021 #18 Skrevet 19. desember 2021 Kaktusogsol skrev (10 timer siden): Bryr meg ikke. Skal ikke ha vaksine Regjeringen bør innføre 3 doser for å få koronapass. Da må du ta det likevel. 1
zemer Skrevet 19. desember 2021 #19 Skrevet 19. desember 2021 BellaMargitha skrev (9 timer siden): Ja, det har jeg hørt og, at flere bivirkninger betyr at vaksinen virker Har hørt..så av alle vaksiner jeg har tatt og ikke hatt bivirkninger betyr det at de ikke virker? 5
Kaktusogsol Skrevet 19. desember 2021 #20 Skrevet 19. desember 2021 Sommeren2021 skrev (33 minutter siden): Regjeringen bør innføre 3 doser for å få koronapass. Da må du ta det likevel. Hvorfor må jeg det? 1
Anbefalte innlegg