AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Jobber i helse og har for første gang på lenge dagvakt på julaften. Har jobbet kveld både nyttår og julaften mange år på rad nå. Har planlagt en flott julefeiring med nær familie og samboer. Men stort sett vært år er det sykdom eller sykepleiebehov i jula allikevel. Det vil si at jeg kan risikere å gå dobbelt på julaften etter en hel arbeidsuke, og/eller jobbe hele frihelgen som overtid vis det blir sykdom. Dette dirrer i meg og klarer ikke glede meg til julaften. Det kan jo uansett bli røsket fra meg på et blunk liksom, jeg klarer ikke tro på at det blir noe av før jeg får se det... Anonymkode: d3a10...9b2 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Skjønner at det er kjipt. Men du får betalt de timene du jobber- og har en sikker arbeidsplass. Detner ganske mange der ute som nå er permitterte og ikke vet om de har en jobb etter nedstengningen. Jeg er drittlei sytete helsepersonell! Anonymkode: c5cf1...e63 28
Rararara Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Du har min fulle sympati. Måten det blir drevet rovdrift på de i helsevesenet er fryktelig! Jeg håper virkelig du får være med dine på ettermiddagen julaften og at du får tid til å senke skuldrene litt og puste ut ❤️ 32
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner at det er kjipt. Men du får betalt de timene du jobber- og har en sikker arbeidsplass. Detner ganske mange der ute som nå er permitterte og ikke vet om de har en jobb etter nedstengningen. Jeg er drittlei sytete helsepersonell! Anonymkode: c5cf1...e63 Det ser ikke ut som du skjønner at det er kjipt med tanke på meningsinnholdet i dine to motstridene utsagn Anonymkode: d3a10...9b2 35
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ser ikke ut som du skjønner at det er kjipt med tanke på meningsinnholdet i dine to motstridene utsagn Anonymkode: d3a10...9b2 Kjipt å bli beordret på jobb. Isolert sett. Men sammenlignet med å miste gård og grunn- og gjerne se bedriften man har bygget opp gjennom et helt liv gå konkurs og sette mange ansatte i en svært vanskelig situasjon, er ikke noen ekstra timer betalt jobb i jula noe å sutre over. Anonymkode: c5cf1...e63 10
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Du får legge opp til en ikke så veldig hvit jul (en rødvinskalendender eller noe). Kan det beordre deg når du har drukket, og er det krav om en avholdsjul i tilfelle beordring? Anonymkode: 032e9...136 21
cassio Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner at det er kjipt. Men du får betalt de timene du jobber- og har en sikker arbeidsplass. Detner ganske mange der ute som nå er permitterte og ikke vet om de har en jobb etter nedstengningen. Jeg er drittlei sytete helsepersonell! Anonymkode: c5cf1...e63 Og jeg er drittlei folk som syter om helsepersonell. Du vet at det er mulig å utdanne seg innen helse og få en sikker arbeidsplass? 35
Bacteria Skrevet 19. desember 2021 #8 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får legge opp til en ikke så veldig hvit jul (en rødvinskalendender eller noe). Kan det beordre deg når du har drukket, og er det krav om en avholdsjul i tilfelle beordring? Anonymkode: 032e9...136 Beste forslaget… 9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 Men er jul sååååå viktig i voksen alder? Jeg har «feiret» på sykehus som pasient de tre siste årene. Ikke akkurat supergøy, men alt kan ikke være 100%. Vær glad du er frisk og kan jobbe i stedet for å ligge på isolat. Anonymkode: 32bd2...cfb 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #10 Skrevet 19. desember 2021 cassio skrev (Akkurat nå): Og jeg er drittlei folk som syter om helsepersonell. Du vet at det er mulig å utdanne seg innen helse og få en sikker arbeidsplass? Så du mener global pandemi med skjenkestopp, stengte grenser og ingen kunder i butikkene burde vært forusett av oss som jobber og elsker den bransjen? Ingen kunne forestille seg dette. Anonymkode: c5cf1...e63 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #11 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjipt å bli beordret på jobb. Isolert sett. Men sammenlignet med å miste gård og grunn- og gjerne se bedriften man har bygget opp gjennom et helt liv gå konkurs og sette mange ansatte i en svært vanskelig situasjon, er ikke noen ekstra timer betalt jobb i jula noe å sutre over. Anonymkode: c5cf1...e63 OK. Så fordi andre har det så jævelig så er det rettferdig at jeg skal ha det jævelig også? Presse kroppen gjennom endeløse overtidstimer, miste kontakten med familie og barn fordi man bor på jobb, knaske paracet fast for å holde ut. Jeg føler ikke jeg har noe som helst kontroll over livet mitt lenger da jobben spiser alt. Også får man ikke lov til å si det er kjipt hvis jula forsvinner til jobb også? Anonymkode: d3a10...9b2 22
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 Bacteria skrev (1 minutt siden): Beste forslaget… Hun har jo fått beskjed i forkant . selvsagt er det ikke Okay å drikke da . tipper du hadde sett annerledes på det om deg gjaldt moren din som ikke fikk pleie pga noen drakk rødvin . Anonymkode: 4d2bc...26d 2
cassio Skrevet 19. desember 2021 #13 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjipt å bli beordret på jobb. Isolert sett. Men sammenlignet med å miste gård og grunn- og gjerne se bedriften man har bygget opp gjennom et helt liv gå konkurs og sette mange ansatte i en svært vanskelig situasjon, er ikke noen ekstra timer betalt jobb i jula noe å sutre over. Anonymkode: c5cf1...e63 Det er alltid noen som har det verre, trådstarter har lov til å ha sine følelser og lufte dem selv om andre går konkurs. Dette er ikke en konkurranse der bare den som har det verst kan uttrykke seg. 16
sicario Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Skjønner at det er kjipt. Men du får betalt de timene du jobber- og har en sikker arbeidsplass. Detner ganske mange der ute som nå er permitterte og ikke vet om de har en jobb etter nedstengningen. Jeg er drittlei sytete helsepersonell! Anonymkode: c5cf1...e63 Du står fritt til å studere sykepleie selv, om du ønsker sikker jobb og unngå permittering. Dritt lei alle i privat næring som syter og klager over permitteringer. Bare å søke lærerutdanning eller sykepleie👌🏼 20
cassio Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du mener global pandemi med skjenkestopp, stengte grenser og ingen kunder i butikkene burde vært forusett av oss som jobber og elsker den bransjen? Ingen kunne forestille seg dette. Anonymkode: c5cf1...e63 Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har, det der er bare for dumt. 3
Bacteria Skrevet 19. desember 2021 #16 Skrevet 19. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun har jo fått beskjed i forkant . selvsagt er det ikke Okay å drikke da . tipper du hadde sett annerledes på det om deg gjaldt moren din som ikke fikk pleie pga noen drakk rødvin . Anonymkode: 4d2bc...26d Jobber i sektoren selv, og har også hatt en mor på sykehjem. Dette er ikke ts sitt ansvar, det høres ut som det er et ledelsesproblem på arbeidsplassen til ts. Også helsepersonell har behov for, og rett på, en forutsigbar turnus i julen. Det er ikke riktig at samme pleier skal jobbe julekvelden år etter år. Mange sykepleiere slutter, delvis pga slike forhold som beskrevet i hi. Fremtiden ser ikke lys ut, så ja om 10 års tid tror jeg det er mange som må passe foreldrene sine selv. Edit til ts: Det står i arbeidsmiljøloven at samme person ikke skal settes opp på julaften to år på rad. Ta kontakt med tillitsvalgt. Endret 19. desember 2021 av Bacteria 14
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #17 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hun har jo fått beskjed i forkant . selvsagt er det ikke Okay å drikke da . tipper du hadde sett annerledes på det om deg gjaldt moren din som ikke fikk pleie pga noen drakk rødvin . Anonymkode: 4d2bc...26d Ok. Får mer da betalt for å være sånn" på vakt i tilfelle beordring?" Anonymkode: 032e9...136 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #18 Skrevet 19. desember 2021 La tlf gå tom for strøm Anonymkode: 248c6...de6 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #19 Skrevet 19. desember 2021 Jeg syns det er på sin plass å skåle i champagne når vakter er over på julaften. Da kan du ikke beordres til neste vakt. Men det hjelper ikke om du allerede er beordret da. Håper det ordner seg! Anonymkode: 1f5a7...d31 4
LittDiva Skrevet 19. desember 2021 #20 Skrevet 19. desember 2021 Når TS allerede er på jobb på dagen på julaften, så er det ikke så lett å få til forslagene med å innta alkohol eller la mobilen bli tom for strøm. Hun blir mest sannsynlig beordret på kort varsel dvs, når hun allerede er på jobb. Sånn at hun eventuelt må jobbe dobbelt.Kan liksom ikke si at hadde en fuktig lunsj i dag😅. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå