AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Bruker du ullongs eller ullstrømpebukse nå på vinteren? Dersom du gjør det siste, hvor kjøper du de? Og hvilke merke er det du kjøper? Anonymkode: ca171...565
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Ja. Jeg kjøper på Spar Kjøp. Anonymkode: 09e86...4ac
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Sidespørsmål. Kunne tenkt meg å prøve ullstrømpebukse som mann. Hvordan forstå størrelsene? Jeg er 178 høy. Anonymkode: 2b071...ff6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Nei bruker ikke verken longs eller strømpebukse Anonymkode: 831a8...487 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Tja. Ikke til hverdags - tar bilen. Eller taxi om jeg skal ta et glass vin. Men skal jeg gå tur i kuldegrader bruker jeg to-lags. Har da ull-undertøy fra Kari Traa. Anonymkode: e50e8...8af
CrazyCatLady2500 Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Jeg bruker ullstillongs stort sett hver dag. Liker Stormberg best, de er høye i livet. Sparkjøp har også noen gode. Synes ikke strømpebukse er like praktisk - jeg liker å bytte sokker hvis jeg blir klam. 1
Morpheus Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 Bruker alltid ull eller fleece strømpebukse på vinteren. Synes det er mye mer praktisk med alt i et, enn stillongs og sokker. Dessuten føler jeg det er varmere. 1
Morpheus Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sidespørsmål. Kunne tenkt meg å prøve ullstrømpebukse som mann. Hvordan forstå størrelsene? Jeg er 178 høy. Anonymkode: 2b071...ff6 Strømpebukse for menn er jo i størrelsen S til XL osv. Ikke vanskelig. 178cm er kanskje L.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 Har noen ullstrømpebukser, noen fra Pierre Robert og noen fra Cubus. Har ønsket meg longs til jul - det er mer praktisk under bukser slik at jeg kun trenger å skifte sokker og ikke vaske den etter hver bruk. Anonymkode: f6e7d...b68 1
Million Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 Jeg bruker ullstilongs under jeansene, ja, for å ikke fryse i hjel. Jeans er jo iskalde! Den stilongsen er uten føtter, slik jeg liker det best, fordi da kan jeg bruke longsen flere ganger uten å vaske den, for jeg kan skifte sokkene. Husker dessverre ikke hvor den er kjøpt. 1
Perelandra Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 Ullongs under bukser, og ullstrømpebukse under skjørt og kjoler. Ullstrømpebuksene jeg har er fra Pierre Robert eller kjøpt på Sparkjøp. De er sorte, marineblå eller burgunder. Jeg skulle gjerne hatt noen flere farger, særlig grønn eller lilla, men utvalget av farger for strømpebukser i ull er mye mindre enn for syntetiske eller bomull.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 Må bare spørre, lurer litt på alder på dere som bruker strømpebukse/longs til hverdags? Jeg har ikke brukt dette siden barneskolen, utenom på tur. Går tur hver dag, og bruker da ullundertøy fra kari traa. Under dongeribukser bruker jeg aldri strømpebukser, verken under skinny jeans eller mom jeans. Det vet jeg ikke om noen andre som gjør heller. Omgangskretsen min og jeg er i 30-årene/sent i 20-årene. Anonymkode: 44f23...253 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må bare spørre, lurer litt på alder på dere som bruker strømpebukse/longs til hverdags? Jeg har ikke brukt dette siden barneskolen, utenom på tur. Går tur hver dag, og bruker da ullundertøy fra kari traa. Under dongeribukser bruker jeg aldri strømpebukser, verken under skinny jeans eller mom jeans. Det vet jeg ikke om noen andre som gjør heller. Omgangskretsen min og jeg er i 30-årene/sent i 20-årene. Anonymkode: 44f23...253 Kanskje fordi vi bor i Norge? Bruker varmstrømpebukse under hver dag vinteren i gjennom. Fryser lett på beina. Bruker også lue og vanter hver dag, samt vinterjakke. Samme gjør alle de andre på jobb og i min omgangskrets. Anonymkode: fd340...a51 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 Jeg bruker stort sett ullstilongs under bukse hele vinteren og litt til. Ullstrømpebukse fra cubus og piere robert under skjørt og kjole, gjerne to utenpå hverandre. De som inneholder syntetiske stoffer må vaskes ganske ofte mens ren ull som regel bare trengs og luftes. Alle høye sokker jeg har er av ull som heller ikke trengs og vaskes så ofte. Jeg er snart 40, så jeg bryr meg nå mer om å ha det behagelig enn hvor sexy andre synes det er 😄 Anonymkode: ff0cb...6c7 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje fordi vi bor i Norge? Bruker varmstrømpebukse under hver dag vinteren i gjennom. Fryser lett på beina. Bruker også lue og vanter hver dag, samt vinterjakke. Samme gjør alle de andre på jobb og i min omgangskrets. Anonymkode: fd340...a51 Ja, men derfor jeg lurer på om dette kanskje er en aldersspesifikk ting. Bor i Finnmark selv, men vet som sagt ikke om noen som bruker longs under vanlige klær. Alle bruker dog både lue, votter, skjerf, vintersko og vinterjakke, da det gjerne kan bli både -20 og -30 grader her (pluss vind). Men majoriteten bruker ankelsokker i vinterskoene og går med tøfler på jobb, så jeg ser derfor at ingen har på seg longs. Det er kun derfor jeg lurer, det er ikke kritikk til dere som bruker strømpebukser For min del synes jeg det er ubehagelig å ha på under bukse, og husker jeg var veldig glad den dagen jeg ble "gammel nok" til at mamma lot meg få slippe. Anonymkode: 44f23...253 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 Ja, jeg bruker ullongs. Da kan jeg bare bytte sokker hvis jeg blir klam og slipper å vaske longsen hver dag. Bruker fortiden Kari Traa, Bjørn Dæhli, Devold og Johaug. Anonymkode: d0ba8...656 1
Peanut Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 1 hour ago, Morpheus said: Bruker alltid ull eller fleece strømpebukse på vinteren. Synes det er mye mer praktisk med alt i et, enn stillongs og sokker. Dessuten føler jeg det er varmere. Fleecestrømpebukse?! Hvor kjøpes? 😃 Bruker ullstrømpebukse fra Cubus. Har nesten gått over til kjole i vintermånedene for har ullkjoler jeg elsker å gå med ^^,
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, men derfor jeg lurer på om dette kanskje er en aldersspesifikk ting. Bor i Finnmark selv, men vet som sagt ikke om noen som bruker longs under vanlige klær. Alle bruker dog både lue, votter, skjerf, vintersko og vinterjakke, da det gjerne kan bli både -20 og -30 grader her (pluss vind). Men majoriteten bruker ankelsokker i vinterskoene og går med tøfler på jobb, så jeg ser derfor at ingen har på seg longs. Det er kun derfor jeg lurer, det er ikke kritikk til dere som bruker strømpebukser For min del synes jeg det er ubehagelig å ha på under bukse, og husker jeg var veldig glad den dagen jeg ble "gammel nok" til at mamma lot meg få slippe. Anonymkode: 44f23...253 Mulig jeg kan svare på mitt eget spørsmål - kanskje årsaken er nettopp at jeg bor i Finnmark. Vet ikke om én eneste person som ikke har bil og kjører selv til jobb, da kollektivtilbudet er ikke-eksisterende her oppe. Man må vente minst 30 minutter mellom hver buss (når de ikke er forsinket pga. dårlig vær, ikke uvanlig å vente en time heller). Behovet for longs blir nok derfor mindre når man bare kan sette seg i en bil rett utenfor huset, og ikke skal ut og gå i kulden. Kanskje? Anonymkode: 44f23...253 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Må bare spørre, lurer litt på alder på dere som bruker strømpebukse/longs til hverdags? Jeg har ikke brukt dette siden barneskolen, utenom på tur. Går tur hver dag, og bruker da ullundertøy fra kari traa. Under dongeribukser bruker jeg aldri strømpebukser, verken under skinny jeans eller mom jeans. Det vet jeg ikke om noen andre som gjør heller. Omgangskretsen min og jeg er i 30-årene/sent i 20-årene. Anonymkode: 44f23...253 Det samme slo meg. Jeg bruker ofte kjole, med nylonstrømper om vinteren. Og ingen av buksene mine ville hatt plass til strømpebukse eller longs under. Ville uansett rent bort i svette på kontoret om jeg skulle hatt to-lags. Om jeg skal være ute en stund bruker jeg bare dunkåpe som når til knærne. Anonymkode: e50e8...8af 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #20 Skrevet 20. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Må bare spørre, lurer litt på alder på dere som bruker strømpebukse/longs til hverdags? Jeg har ikke brukt dette siden barneskolen, utenom på tur. Går tur hver dag, og bruker da ullundertøy fra kari traa. Under dongeribukser bruker jeg aldri strømpebukser, verken under skinny jeans eller mom jeans. Det vet jeg ikke om noen andre som gjør heller. Omgangskretsen min og jeg er i 30-årene/sent i 20-årene. Anonymkode: 44f23...253 Samme her, bruker aldri noe under jeans. Brukes kun under turbukse. Kjenner heller ingen andre som gjør det. Er 28 Anonymkode: 831a8...487
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå