Gå til innhold

Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passset en venninnes 14 åring i går. Vi hadde avtale om at hun skulle komme  hjem kl 21. Hun kom hjem kl 22:00 alkoholpåvirket og har bedt meg i dag om og ikke si noe til foreldrene. Hun er tydelig lei seg. Jeg står i et dilemma. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: f66b7...c6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du snakker godt med henne, forstår hva som skjedde og får mulighet til å hjelpe henne så det ikke gjentar seg, kan jeg tenke meg at det er viktigere at hun har noen å snakke med enn å si det til dem. Hvis du ikke har noen innvirkning på henne synes jeg du bør si ifra.

Anonymkode: b869e...300

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke sagt noe

Anonymkode: 4920f...41f

Skrevet

Ville ikke sagt noe. Men ville også gjort det tydelig at det ikke var greit, samtidig som du støtter henne. Kanskje legge mest vekt på det at hun ikke kom tilbake til avtalt tid?

Jeg tenker at om mine barn drikker så vil jeg heller vite det, enn at de gjør det helt i skjul for meg. Selv om jeg ikke synes det er greit at mindreårige drikker, så er det godt å vite om det skjer.

Anonymkode: f10ff...e48

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Passset en venninnes 14 åring i går. Vi hadde avtale om at hun skulle komme  hjem kl 21. Hun kom hjem kl 22:00 alkoholpåvirket og har bedt meg i dag om og ikke si noe til foreldrene. Hun er tydelig lei seg. Jeg står i et dilemma. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: f66b7...c6f

Ville sagt det men ville og snakket med 14åringen. 

Anonymkode: 52ca3...7a9

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tatt en lang prat med 14 åringen om drikking, fare, konsekvenser ect, samtale ikke en belærende opplesning, og da hadde jeg også sagt at jeg kom til å fortelle det til mor. Det handler rett og slett om at mor trenger å vite for å kunne ivareta omsorgen for ungdommen, ikke for at ungdommen skal få kjeft. Jeg må si jeg hadde blitt forbannet hvis jeg fikk vite at min 14-åring hadde kommet ruset hjem og jeg ikke ble informert. 

Anonymkode: d651c...01d

• Liker 3
Skrevet

Hvor fornuftig er foreldrene? Jeg var i lignende situasjon en gang, dattera til en venninne fortalte meg at hun hadde drukket. Da fortalte jeg til mor, fortalte også hvordan jeg hadde reagert til ungdommen. Jeg og mor ble enige om at hun skulle late som hun ikke visste. Mor var fornøyd med måten jeg hadde håndtert det, og vi kom fram til at det var viktigere at tilliten til meg ble opprettholdt, enn at mor også tok en prat om dette. Det var likevel nyttig for mor å vite, fordi hun da kunne følge ekstra med. 

Selv hadde jeg blitt sint dersom voksne visste noe slikt om mitt barn uten å si fra til meg, men kan forstå at man holder det hemmelig for foreldre man er redd vil lage unødig drama. 

Anonymkode: ca668...31c

• Liker 1
Skrevet

Man forteller det selvsagt til foreldrene, at du i det hele tatt tenker å ikke gjøre det er bekymringsverdig. Det er ditt ansvar som et voksent menneske og viderebringe denne informasjonen.

• Liker 2
Skrevet

SELVFØLGELIG informerer du foreldrene. Ærlig talt. 

Anonymkode: e55ae...498

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Christina82, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...