Uheldig Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Selger ikke vanlig matbutikk fersk kirsebær? Noen som har kjøpt frossen, tint dette og brukt i dessert? Tenkte å ha i krem. Er det ellers noen bær eller frukt som er godt sammen med krem? Kan ikke ha feks jordbær, bringebær, banan, Kiwi og mer. Tar imot alle ideer. Kanskje det er noe annet man kan ha til pisket krem 😀
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Det er ikke sesong for kirsebær nå. Anonymkode: f87ea...f91
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Det er ikke sesong. Så om man får tak i er verken smak, eller det miljømessige aspektet, helt bra. Pleier kjøpe bulk i sesong, fjerne stein, og fryse. Er nydelig oppvarmet på for eksempel is. Eller krem, om man siler av litt veske. Ellers kommer det vel an på hva du skal bruke kremen til, hva som passer? Anonymkode: a2801...5e2
Uheldig Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke sesong. Så om man får tak i er verken smak, eller det miljømessige aspektet, helt bra. Pleier kjøpe bulk i sesong, fjerne stein, og fryse. Er nydelig oppvarmet på for eksempel is. Eller krem, om man siler av litt veske. Ellers kommer det vel an på hva du skal bruke kremen til, hva som passer? Anonymkode: a2801...5e2 Ok, skjønner. Får gjøre det samme neste år. Takk for tips. Tenkte bare krem og bær. Er så mye mat jeg må holde meg unna akkurat nå. Bruker multer, men tenkte mer ferske varer. Har du prøvd bjørnebær til krem? Kan ikke si jeg husker sist jeg spiste rå bjørnebær.
Ugresset Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Ja, kjøp de frosne! De er høstet på sitt beste og smaker helt nydelig! Om du hadde fått tak i ferske ville de ikke smakt noe som helst nå uansett. Har ikk prøvd de i krem, men lager saus til riskrem av de. Hvis du skal ha de i pisket krem ville jeg prøvd å helle av overflødig væske etter de er tint (spar den og bruk til noe annet), tørk lett av og sukre litt evr, blir nok nydelig. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 Uheldig skrev (På 19.12.2021 den 11.07): Ok, skjønner. Får gjøre det samme neste år. Takk for tips. Tenkte bare krem og bær. Er så mye mat jeg må holde meg unna akkurat nå. Bruker multer, men tenkte mer ferske varer. Har du prøvd bjørnebær til krem? Kan ikke si jeg husker sist jeg spiste rå bjørnebær. Hva med hermetiserte kirsebær eller andre bær/frukt som er hermetisert? Anonymkode: 18fdc...1d0
Uheldig Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva med hermetiserte kirsebær eller andre bær/frukt som er hermetisert? Anonymkode: 18fdc...1d0 Kan dessverre ikke ha det da det går under fermentert mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå