SoWhat? Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Jeg prøver å følge noen matgrupper, men nå gir jeg opp. Har også fikset så jeg ikke får bilder fra en venn som legger ut bilder av måltider. Jeg er muligens overfølsom, men jeg kan ikke skjønne at ikke mange reagerer på følgende : Noen gryteretter og lapskaus er direkte kvalmt på bilder. Det ser ut som oppkast, og så har de bestikket ofte liggende med flekker av maten på tallerken. Hvis de på toppen har melkeglass ved siden av som det er drukket av, så ja... Jeg blir så sjukt kvalm. Mat som er "kastet" opp i tallerken. Et rot med grønnsaker blandet i alle retninger, og en kjøttbit som knapt syns under alt. Verst om alt er dynket i saus 😞 Pizza som er tatt flere biter av, så rester fra topping pluss ostestriper ligger på fatet. Mat som overhodet ikke hører sammen. Fks stek og en haug med tomater og agurkskiver. Mat som svømmer i fett 😞 æsj asså Det ser helt jævli ut! Jeg syns også det er kvalmt med en kilo ketsjup og majones på mat. Til slutt. Hvis de har lagd mat eller bakt, og tar bilde av det, mens en ser skitne fliser eller åpen skitten stekeovn eller flekker på komfyren. Pjuk Fikk akkurat ødelagt frokosten min med et bilde, så nå meldte jeg meg ut av den siste gruppa også. Hvorfor er folk så uappetittelige? 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Matbilder er generelt kjedelig, og de fleste har null peiling på å ta gode bilder. Folk flest har ikke nok selvinnsikt til å skjønne at det de skaper er dårlig. Anonymkode: d74e3...667 3
SoWhat? Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Matbilder er generelt kjedelig, og de fleste har null peiling på å ta gode bilder. Folk flest har ikke nok selvinnsikt til å skjønne at det de skaper er dårlig. Anonymkode: d74e3...667 Nei, du sier noe. Men er så overrasket over at det er så mange! Noen få klarer å dandere maten normalt appetittelig til pent, mens de fleste langt fra. Og all mat tar seg ikke ut på bilder. Endret 19. desember 2021 av SoWhat?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Typisk på slike grupper. Følg heller matblogger på Instagram. Anonymkode: 8aa79...63e 1
SoWhat? Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Typisk på slike grupper. Følg heller matblogger på Instagram. Anonymkode: 8aa79...63e Jo. Det skal jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Enig mht Instagram - det er der de gode matbildene finnes (men stort sett ikke på norske kontoer). Dessuten: Vil man ha fine matbilder tatt i desember må man ikke kikke på bilder tatt i Norge. Det er snautt nok fotolys på noen tid av døgnet hos oss akkurat nå. Jeg kan love at alt vil se mer appetittelig ut fra mai og utover. Anonymkode: a8625...b8b 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 Jeg er helt enig! Jeg sender aldri bilder av mat som ser uapetittelig ut. Syns ofte at mat som folk legger ut ser ut noe forbanna gris. Anonymkode: 4a862...32b 1
SoWhat? Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er helt enig! Jeg sender aldri bilder av mat som ser uapetittelig ut. Syns ofte at mat som folk legger ut ser ut noe forbanna gris. Anonymkode: 4a862...32b Enig!
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 Tror du ser på feil steder, sett mange mat bilder som ser appetittlige ut. Veldig sjeldent jeg ser det du beskriver.
SoWhat? Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2021 Athena79 skrev (3 minutter siden): Tror du ser på feil steder, sett mange mat bilder som ser appetittlige ut. Veldig sjeldent jeg ser det du beskriver. Mulig. Har vært utrolig mange i hvertfall. Skal sjekke ut andre steder
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #11 Skrevet 19. desember 2021 Ja, du er overfølsom. Ekstremt overfølsom. Anonymkode: 8120b...a12 11
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 Det høres ut som en god blanding av dårlige bilder og litt vel følsomhet fra din side. Ja, det er mange dårlige bilder der ute, men når man til og med reagerer på at det er tatt en slurk av melkeglasset, eller at det er en komfyr som har lurt seg inn på bildet, så er det nok ikke så lurt å oppsøke slike bilder når de ikke er tatt av profesjonelle. Kanskje styre unna hjemmesnekra greier, og heller ty til magasiner og andre proffe aktører? Da får man vekk mye av disse mer realistiske elementene. Anonymkode: a0591...993 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. desember 2021 #13 Skrevet 19. desember 2021 SoWhat? skrev (9 minutter siden): Mulig. Har vært utrolig mange i hvertfall. Skal sjekke ut andre steder Anbefaler deg heller til å se på bilder der proffe har lagt ut, så slipper du disse ekle bildene.
SoWhat? Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #14 Skrevet 19. desember 2021 Athena79 skrev (Akkurat nå): Anbefaler deg heller til å se på bilder der proffe har lagt ut, så slipper du disse ekle bildene. Ja, tror jeg gjør det 🙂
Cuntzilla Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 Blir ikke kvalm av det, synes bare det er litt morsomt hvor uappetittlig et matbilde kan se ut, og så er det gjerne tatt av folk som er stolte av retten. Det er jo en viss humor i det da, at du sitter og holder på å spy av det noen andre tenker er et mesterverk Mat er vanskelig å fotografere da. Noe av det du ser i profesjonelle matfoto er jo knapt mat, eller mat pluss barberskum, motorolje og lim. Men ja, noen prøver ikke engang, verken når det kommer til dandering eller å ta et bra bilde.
Chantielle Skrevet 19. desember 2021 #16 Skrevet 19. desember 2021 Ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #17 Skrevet 19. desember 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Typisk på slike grupper. Følg heller matblogger på Instagram. Anonymkode: 8aa79...63e Enig, jeg følger Eivind Hellstrøm og Julies Matblogg (hun har en del interiør, men også mye god mat). De kan ta fine bilder! Anonymkode: 89471...93f
Luckiness Skrevet 19. desember 2021 #18 Skrevet 19. desember 2021 Helt enig med deg TS! Trenger ikke å være det beste insta-bildet. Men er mulig å dandere litt pent, ta bilde fra en grei vinkel og unngå søl på tallerken, skitten oppvask ved siden av e.l.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 Har også fulgt av de fleste matgrupper, så kjedelig når folk tar et bilde av helt vanlig stekt kylling med ris og salat i grellt lys og venter seg likes og hjerte. Anonymkode: ebc8b...9ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå