Gå til innhold

Helsesøster


Linnie

Anbefalte innlegg

Hmm, har begynnt å leke med tanken om å bli helsesøster... Noen som er det her? Eller vet litt mer om det? Må jo ta sykepleien først... Noen som har tatt det? Hvordan er undervisningen? Er det masse, masse folk på en forelesnings sal ala Blinderen? Eller er det mer klasser? Er det mye fremføringer (hater hater, HATER fremføringer!!!!!) :oops: Noen som vet om det går an å starte etter jul? Forsto at det var masse praksis?

Takksam for alle svar!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er ikke helse søster, men har planer om å bli det. jeg er ferdig spl til våren, og må da ha ca 2 års praksis før man kan videreutdanne seg, husker ikke helt nøyaktig, men ca 2 år. har planer om mer prakisi enn det før jeg begynner på skole igjen. Det er nok klasser tenker jeg.

Sykepleierskolen er MASSE fremføring, men synes det er bra for da blir man flinkere til det. Første gangen var jeg kjempenervøs men nå slapper jeg mer av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går sykepleier nå, og der er det ikke fremføring.

Det er forelesninger i et auditorium og MASSE gruppearbeid. Samtidig som dette så har vi ferdighetsøving, og øver oss på å bli sykepleiere :)

Mye egenarbeid, men morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg har fullstendig noia for fremføringer, fikser det bare ikke!!!! Grudde meg i tre år før fremføring av særemne på videregående!! :o

Hvilke skoler går dere på, snupsi og Tornerose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg blir det eventuelt Høyskolen i Oslo...Men jeg klarer ikke bestemme meg helt... Er ikke så teorretisk av meg, men så at det var 46 ukers praksis? Det vil jo si til sammen et skole år, eller? Hvordan er undervisningen lagt opp ellers? Tuuusen takk for svar da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Trondheim så er det slik at undervisningen er basert på forelesninger og problembasert læring. Problembasert læring er at vi får utlevert oppgaver (Case-jobbing) i gruppene som vi i gruppen skal skrive og lære om. Det er opp til hver gruppe hvordan vi vil legge frem det vi har funnet ut. I hver gruppe er det ca. 10 studenter og en veileder som veileder oss med hva vi skal lære osv.

Nå er jeg bare i 1.året enda, men læremåten er veldig bra! Tror jeg kommer til å trives, selv om det er mye å gjøre!

Kanskje du har kunnet tatt kontakt med Høgskolen i Oslo og spurt om hvordan studiet er lagt opp der?

Jeg anbefaler det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...