Gå til innhold

Har du hatt corona?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, har flere venner og folk på jobben som har hatt, men jeg har vært heldig. Har vært helt midt på treet forsiktig, brukt munnbind når jeg har vært ute, spritet hender ved behov og tatt to doser Pfizer, men jeg har også møtt folk relativt som før. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk smitten via å ha et barn i barnehagen. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hatt. Et ikke vaksinert. Kjenner maaaange som har hatt det 

Skrevet

Nei, jeg har ikke hatt det så vidt jeg vet. Og ikke sønnen min heller, som jeg bor sammen med. Han var forkjølet tidlig denne uken, og testet seg på jobben. Negativ. Bare forkjølelse altså. 

Jeg har tatt tredje dosen med vaksinen denne uka også. Håper den hjelper noe i hvert fall. 

Skrevet

Jeg har hatt det, barna mine og mannen min har hatt det, foreldrene mine har hatt det og minst halvparten av venner og kjente har hatt det. Veldig mange på jobben min har også hatt det.

Skrevet

Jeg kjenner mange som har hatt, også i nærmeste familie. Men så bor jeg på Østlandet. Men, har ikke hatt det selv, eller i så fall symptomfritt, fordi har ikke hatt noen symptomer. Er fullvaksinert nå.

Hvis jeg blir smittet, så regner jeg med det blir gjennom barna. Det er det som skjedde i mange tilfeller av de jeg kjenner. 

Skrevet

Jeg har hatt det en gang, ble ikke noe særlig mer syk enn av en vanlig forkjølelse med lav feber. Ble smittet av en kollega før jeg fikk mulighet til å ta vaksine. Smittet ett husstandsmedlem også, men ingen andre jeg var sammen med den perioden. 

Skrevet

Ikke som jeg vet. Men barnet mitt hadde det uten at jeg ble smittet, og jeg er uvaksinert :vetikke:

• Liker 3
Skrevet
Gjest guttemusikken skrev (15 timer siden):

Jeg føler det er unormalt å IKKE ha blitt smittet? Har du hatt corona og isåfall hvor mange ganger? 

Jeg og samboer har hatt det. Mange vi vet om har hatt det. Jeg og sambo og flere bekjente er ikke vaksinert. Ingen av de jeg vet om og meg og sambo har hatt alvorlig sykdomsforløp. var overraskende mildt.

• Liker 2
Skrevet

Her har ikke noen i familien hatt det. Vi er vaksinerte og har vært litt ekstra forsiktige. De fleste jeg kjenner har ikke hatt, men kjenner etterhvert en del som har hatt det også. Alle i løpet av siste året. Bor ikke på østlandet.

Skrevet

Min datter var første eleven i kommunen som ble smittet. Aner ikke hvor hun plukket det med seg.

Skrevet

Har ikke hatt det, men kjenner en som fikk det. Han ble skikkelig dårlig, men ble heldigvis ikke tungpustet. Er bare så glad at han ble smittet etter vaksinene. 

Skrevet

Nei,

Jeg har ikke hatt covid-19 enda.

Er veldig flink på smittevern og unngår fullstendig nærkontakter med folk som ikke er i mine jobb-, venne- eller familiekrets. Har to vaksiner, en Pfizer en Moderna, så håper det er nok.

Skrevet
Xanadus skrev (1 time siden):

Jeg har ikke hatt det, men regner med det skjer en vakker dag. Blir jo hostet og spyttet på av uvaksinerte hele tiden på jobben min. Og smittevern og avstand eksisterer ikke.

Er bare uvaksinerte som smitter.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hatt det, er heller ikke redd for å få det. Men er vaksinert og er nøye med å holde avstand, sprite meg og bruke munnbind :)  Blir nok sånn at mange kommer til å få det uten å være klar over det etterhvert, kanskje er vi der allerede.

Skrevet
zemer skrev (2 timer siden):

Er bare uvaksinerte som smitter.

Er ikke bare uvaksinerte som smitter nei. Men de smitter kanskje mer? Jeg omgås masse uvaksinerte da så....

Skrevet

Nei, ikke hatt det. Har heller aldri hatt noen av de andre influensa-virusene.

Men regner med at jeg får det etter hvert. Hver eneste mutering gjør viruset 10-100 mer smittsom. Viruset vi hadde i starten av 2020 kan ikke engang sammenlignes med det vi har nå, og verre blir det helt sikkert.

Skrevet

Har det nå. Ene ungen fikk det på skolen og var helt symptomfri. Jeg testet negativt på pcr på lørdag, fikk svar i går, testet negativt på hurtigtest da jeg la meg i går, men var positiv da jeg våknet i dag på to hurtigtester, og formen er litt funky; tett i nesa, vondt i hodet, vondt i halsen .. Følt meg bedre, følt meg værre liksom .. 

• Liker 1
  • Opprett ny...