Gå til innhold

Ritalin vs Aduvanz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

startet med Ritalin utprøving tidligere i år og landet på grei dose. Eneste var at effekten gikk ut tidlig. Kunne kjenne mer på glede og følte jeg hadde mer energi i hverdagen. Nå har jeg startet på aduvanz og får på andre en dosering tilsvarende ritalin dosen min. Har dog kjent på en slags nedtur i dag (første høye dosen) og lurer på om dette kan være medikament betinget. 
Del gjerne erfaringer med dette så tar keg det opp med psykiater.

☺️

Anonymkode: 7d8d3...12d

Skrevet

Jeg tror det er litt individuelt hvordan man reagerer. Jeg har dårlige erfaringer med Ritalin, men har ikke fått prøvd noe annen enda. Men det finnes jo mange andre så du får bare si i fra hvordan du opplevde det. Men det kan også ta litt tid å vende seg til dosene da. 

Anonymkode: 1a393...232

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det er litt individuelt hvordan man reagerer. Jeg har dårlige erfaringer med Ritalin, men har ikke fått prøvd noe annen enda. Men det finnes jo mange andre så du får bare si i fra hvordan du opplevde det. Men det kan også ta litt tid å vende seg til dosene da. 

Anonymkode: 1a393...232

Takk ☺️ Har skjønt at veien til en riktig medisin og dosering kan være lang. Er på utprøving på 2. medikament nå, og utprøvingen har vart i et halvt år. Skal gi medikamentet en sjanse men savner virkelig den gode effekten av ritalin 

Skrevet

Kan jeg få spørre hva du bruker disse medisinene for?

Mannen min utredes for ADD og det har foreløpig bare såvidt blitt nevnt evt medisinsk behandling. Han er da usikker på om han tørr å ta medisiner mtp bivirkninger. Men slik det er i dag fungerer han nesten ikke i hverdagen. Han blir bare verre og fjernere for hver dag som går. Glemmer og mister ting. Kan ikke se en film eller serieepisode ferdig. Glemmer stadig viktige avtaler og beskjeder. Hadde medisiner kunnet stabilisere ting i hodet hans ville det vært en drøm😅

Anonymkode: d6ed1...bc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan jeg få spørre hva du bruker disse medisinene for?

Mannen min utredes for ADD og det har foreløpig bare såvidt blitt nevnt evt medisinsk behandling. Han er da usikker på om han tørr å ta medisiner mtp bivirkninger. Men slik det er i dag fungerer han nesten ikke i hverdagen. Han blir bare verre og fjernere for hver dag som går. Glemmer og mister ting. Kan ikke se en film eller serieepisode ferdig. Glemmer stadig viktige avtaler og beskjeder. Hadde medisiner kunnet stabilisere ting i hodet hans ville det vært en drøm😅

Anonymkode: d6ed1...bc5

Hei! Ja jeg tar de for ADHD. Har selv fått flere symptomer med alderen noe jeg tenker handler om at voksenlivet krever mer ansvar og mer selvstendighet. Høres veldig slitsomt ut! Medisiner kan dempe mange av symptomene men det kan nok være lurt å lage seg et systemet som sørger for at man ikke glemmer osv. Jeg bruker mye påminnelser på telefonen min feks ☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...