Draculadragen Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Vaksinen ser ut til å virke mot koronaviruset, men bare en begrenset periode. Vaksinen ser ut til å være relativt trygt med tanke på antall doser som er gitt. Allikevel er det en menneskerett å velge hva man putter i kroppen sin. Allikevel så er sannheten at vi ikke vet langtidsvirkningene av vaksinen. Hvorfor respekterer ikke folk de som ikke vil ta vaksinen? 6
Cuntzilla Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Det jeg ikke respekterer er feilinformasjon, konspirasjonsteorier og lignende som grunn for at man ikke tar den. Det er ikke bare "andre meninger", det er farlige meninger. Og de er jeg faktisk redd for. Ellers kan jeg faktisk forstå at noen er nervøse eller - strengt tatt - litt egoistiske. Samtidig blir det litt tungt å svelge når man igjen må stenge ned en hel bransje og sende folk hjem og i permitteringer mye fordi noen ikke vil vaksinere seg. Folk mister jobben og sårbare grupper som barn som ikke har det bra hjemme får en enda kjipere jul fordi du synes du selv er viktigere enn fellesskapet. Som man jo kan si er normalt, folk tenker jo mest på seg selv til syvende og sist. Men veldig mye respekt for det kan man nok ikke forvente. 2
Anbefalte innlegg