AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Ser så vidt barna i året, får ikke bursdagsgaver og nå bare en konvolutt med penger. Så har han årsinntekt x (nesten)2 av hva mannen min og meg tjener.. 😏 Aldri feiret jul med oss. barna får ikke gratulasjoner på bursdagene. Men jeg fikk i år, så jeg var så frekk å ikke svarte. Flere i samme situasjon? Anonymkode: 346a2...a48
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Er han alene? menn er ikke flinke til å vær omtenksomme, de er bare rett og slett forferdelige mennesker, tenker dette er kvinnearbeid. Anonymkode: ea46e...01e 4
Gjest Blondie65 Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er han alene? menn er ikke flinke til å vær omtenksomme, de er bare rett og slett forferdelige mennesker, tenker dette er kvinnearbeid. Anonymkode: ea46e...01e Hvorfor skriver du så generaliserende som dette? Det er jo tull at alle menn er slik? TS: jeg synes du er kravstor. Javel, farfar liker ikke å gå i butikker og velger å gi en konvolutt med penger istedet. Da har han i det minste tenkt på barnebarna sine da. Hva ville du heller hatt? Gaver kjøpt i hyrten og styrten uten omtanke for hvem som skal ha den slik at du får ting du ikke kan bruke tilfeldig uttrukket av haugen av gaver? Jeg har en i familien som kjøper "skrot" på Rusta/Jula og pakker inn og så klistres navnelappene på etterpå. Dvs. at alle får noe tilfeldig valgt, helt uavhengig av om dette er nyttig eller passer personen. Jeg takker pent altså ... men ...
Gjest theTitanic Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ser så vidt barna i året, får ikke bursdagsgaver og nå bare en konvolutt med penger. Så har han årsinntekt x (nesten)2 av hva mannen min og meg tjener.. 😏 Aldri feiret jul med oss. barna får ikke gratulasjoner på bursdagene. Men jeg fikk i år, så jeg var så frekk å ikke svarte. Flere i samme situasjon? Anonymkode: 346a2...a48 Menn tenker ikke så mye på det med gaver, gaver er også vanskelig å finne på, og er ofte ikke like flinke til å huske merkedager, men det er jo synd at han ikke bruker tid med barnebarna ellers i året. Kan det være sånn at han er usikker og ikke tør? At han ikke vet hva å finne på/gjøre? Eller er han bare uinteressert?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Blondie65 skrev (5 minutter siden): Hvorfor skriver du så generaliserende som dette? Det er jo tull at alle menn er slik? TS: jeg synes du er kravstor. Javel, farfar liker ikke å gå i butikker og velger å gi en konvolutt med penger istedet. Da har han i det minste tenkt på barnebarna sine da. Hva ville du heller hatt? Gaver kjøpt i hyrten og styrten uten omtanke for hvem som skal ha den slik at du får ting du ikke kan bruke tilfeldig uttrukket av haugen av gaver? Jeg har en i familien som kjøper "skrot" på Rusta/Jula og pakker inn og så klistres navnelappene på etterpå. Dvs. at alle får noe tilfeldig valgt, helt uavhengig av om dette er nyttig eller passer personen. Jeg takker pent altså ... men ... Fordi de er sånn og i alle filmer blir det og gjort til latter at de er fordømmende, jeg mener det ikke er morsomt en plass og at de bør skjerpe seg Anonymkode: ea46e...01e 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 Min far er nok litt lik ts sin farfar. Min far har aldri kjøpt gave til verken barn eller barnebarn, og hadde det ikke vært for at min mor alltid ordner sånt, hadde vi vel alle gått gjennom jul og bursdager uten et pip fra far. Han husker kanskje når vi barna har bursdag, men er ganske sikker på at han ikke vet når de tre barnebarna fyller år. Han er rimelig selvopptatt og snakker kun om seg og sitt, så jeg forventer ingenting fra ham. Håper virkelig ikke min mor dør før ham. Anonymkode: b725b...60b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #8 Skrevet 19. desember 2021 Sammenlignet med kvinner har jeg møtt ekstremt mange menn i alle aldre som er totalt uinteressert i jul, gaver, shopping. Alt med jul og bursdager blir lett skjøvet over på kvinner «fordi kvinner vil», oftest fordi kvinner føler forventninger, noe mange menn ikke gjør. Når jeg var liten så var det nesten rart å ha en far som strøk juleduker, hang opp gardiner og handlet julegaver. Hos nesten alle vennene gjorde de knapt noe utenom å få juletre i hus. Mine bestefedre var maks sjåfører i juleforberedelser. Ja det føles trist med familiemedlemmer som ikke har samme syn, men alle ser ikke på jul og gaver som noe man må engasjere seg i. Anonymkode: f518c...e48
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 Det går an å invitere far ut for å handle gaver til jul og bursdager og gjør det til noe hyggelig sammen og med det hjelpe til med å finne passende gaver til barna. Gaver kan være vanskelig. Anonymkode: f518c...e48
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #10 Skrevet 19. desember 2021 1. Barna får penger til bursdagen, det er gaven fra farfar. Du er kravstor hvis du mener det ikke godt nok. 2. Har dere invitert han til å feire jul med dere? Hvor feirer han jul? 3. Du er frekk som ikke svarer på gratulasjoner. 4. Barna dine er ikke midtpunktet i verden for andre enn deg selv. Anonymkode: acf3e...e6f 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #11 Skrevet 19. desember 2021 Jeg fikser alt av gaver 🤷♀️ Mannen har aldri brydd seg. Jeg må bestille mine egne julegaver og be han pakke disse inn. Da vet jeg at jeg før det jeg ønsker meg 🤷♀️ Har prøvd, men gitt fullstendig opp. Farfaren er likedan, her får barna aldri noe på bursdagene. Får ofte en konvolutt med 1000kr hver. Som julegave og bursdagsgave i ett hvert år. Står tillykke med årsdagen som var og god jul. Han tar aldri kontakt ellers 🤷♀️ Anonymkode: 31d56...181
Frostrose Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 At barna får penger er helt OK. Min farfar og farmor har alltid gitt penger, og så har foreldrene handlet inn gave(r) for dem. Så lenge de behandler alle barn og barnebarn likt bør det ikke være noe problem. Dersom du ønsker at barna dine skal ha god kontakt med bestefaren må du gå foran med et godt eksempel. Inviter til besøk selv, ring ham slik at han kan si gratulerer med dagen og snakk ham opp.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #13 Skrevet 19. desember 2021 Blondie65 skrev (2 timer siden): Hvorfor skriver du så generaliserende som dette? Det er jo tull at alle menn er slik? TS: jeg synes du er kravstor. Javel, farfar liker ikke å gå i butikker og velger å gi en konvolutt med penger istedet. Da har han i det minste tenkt på barnebarna sine da. Hva ville du heller hatt? Gaver kjøpt i hyrten og styrten uten omtanke for hvem som skal ha den slik at du får ting du ikke kan bruke tilfeldig uttrukket av haugen av gaver? Jeg har en i familien som kjøper "skrot" på Rusta/Jula og pakker inn og så klistres navnelappene på etterpå. Dvs. at alle får noe tilfeldig valgt, helt uavhengig av om dette er nyttig eller passer personen. Jeg takker pent altså ... men ... Ikke alle menn, men mange menn er dårlige på sånt. Anonymkode: c551d...915
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er han alene? menn er ikke flinke til å vær omtenksomme, de er bare rett og slett forferdelige mennesker, tenker dette er kvinnearbeid. Anonymkode: ea46e...01e Han er alene men jo han handler gaver til flere tusen til de andre barna hans, og bruker minst 2000 i gaver til eksen. Her var det 200 kr i en konvolutt. Ikke spurt hva barna ønsker engang. Nå virker jeg utakknemlig men jeg syntes man skal spørre barna hva de ønsker og det er jo snakk om barnebarna så han burde jo åpne lommeboka litt mer for de enn for eksen tenker jeg da... Anonymkode: 346a2...a48 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 Min far husker ikke en gang når jeg har bursdag 😄 Han har aldri kjøpt en eneste gave til meg, eller andre barn og barnebarn. Det spiller virkelig ingen rolle! Folk er forskjellige! Gaver er virkelig ikke viktig. Det er et materialistisk fokus. Håper aldri min familie blir så materialistisk. Og er glad for at min samboer ikke er materialistisk. Anonymkode: fe8ce...ba7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #16 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 1. Barna får penger til bursdagen, det er gaven fra farfar. Du er kravstor hvis du mener det ikke godt nok. 2. Har dere invitert han til å feire jul med dere? Hvor feirer han jul? 3. Du er frekk som ikke svarer på gratulasjoner. 4. Barna dine er ikke midtpunktet i verden for andre enn deg selv. Anonymkode: acf3e...e6f 1. 200 kr i en konvolutt fra en som bruker minst 2000 til eksen hver jul og bursdag, ser jo at barnabarna er topp prioritert da.. not🤷♀️ 2. Hver år men han feirer med eksen og de andre barna. De har aldri feiret jul med han. 3. Ja men jeg er drit lei, jeg trenger ikke en gratulasjon når han ikke gratulerer barnebarna. Jeg er svigerdatter 4. Sier ikke at barna er midtpunkt i besteforeldre liv men han har omtrent ikke noe minne med de, de få gangene han ser de roper han omtrent ut at han er bestefar men overser de eller i besøket. Sier litt at man burde ta initiativ hvis man vil kalles BESTEFAR da. Den egen i meg ønsker snart at barna mine heller skal kalle han ved navn. Anonymkode: 346a2...a48
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #17 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 1. 200 kr i en konvolutt fra en som bruker minst 2000 til eksen hver jul og bursdag, ser jo at barnabarna er topp prioritert da.. not🤷♀️ 2. Hvert år men han feirer med eksen og de andre barna. Vi har aldri feiret jul med han. 3. Ja men jeg er drit lei, jeg trenger ikke en gratulasjon når han ikke gratulerer barnebarna engang.. Jeg er svigerdatter, voksen og trenger ikke den type oppmerksomhet, barn derimot trenger bekreftelse og oppmerksomhet. 4. Sier ikke at barna er midtpunkt i besteforeldre liv men han har omtrent ikke noe minne med de, de få gangene han ser de roper han omtrent ut at han er bestefar ( "Nå kommer BESTEFAR " osv ) men overser de ellers i besøket. Sier litt at man burde ta initiativ hvis man vil kalles BESTEFAR da. Den egoen i meg ønsker snart at barna mine heller skal kalle han ved navn. Anonymkode: 346a2...a48 Uff masse skrive feil... men prøver å rette her Anonymkode: 346a2...a48
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #18 Skrevet 19. desember 2021 Nei. Og så tipper jeg tråden blir slettet grunnet uforståelig/dårlig trådtittel. Anonymkode: 2ff49...c98
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #19 Skrevet 19. desember 2021 Barnas farfar var et fordeling menneske, som banket kone og barn, og kun brydde seg om seg selv. Mine barn fikk en yoghurt hver av ham en gang. Han har aldri vært bestefar, og da han døde brydde ikke barna seg det minste. Jeg synes det var på tide, og godt at han sluttet å eksistere. Farmor er derimot høyt elsket av meg, barna og min mann. Anonymkode: 7f2db...23e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #20 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ser så vidt barna i året, får ikke bursdagsgaver og nå bare en konvolutt med penger. Så har han årsinntekt x (nesten)2 av hva mannen min og meg tjener.. 😏 Aldri feiret jul med oss. barna får ikke gratulasjoner på bursdagene. Men jeg fikk i år, så jeg var så frekk å ikke svarte. Flere i samme situasjon? Anonymkode: 346a2...a48 farfaren er død dessverre, veldig synd, for han var helt fantatisk Anonymkode: d7ba8...c6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå