Gå til innhold

Hvordan finne en mann som vil ha forpliktende forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinne i tidlig 40-år, vært singel noen år etter et kjipt brudd. Jeg har ikke hatt emosjonell kapasitet til annet enn å starte et nytt liv med ungene annenhver uke, finne ny rytme, få i orden et hjem med oppussing osv, før nå. 

Men hvordan finne kjærligheten på nytt, egentlig? Helt konkret lurer jeg på hva menn som også ønsker å finne kjærligheten (dvs et forpliktende forhold, ikke nødvendigvis samboerskap og felles barn) skriver på datingsider?

Har vært innom Tinder så vidt. Inntrykket der er at veldig få menn skriver noenting. Men hvis man skriver noe, hva skriver menn som ønsker å finne kjærligheten?

Finnes de? Eller vil alle bare "se hva som skjer" (som forresten høres ut som "jeg kan godt pule deg litt, og se om jeg kanskje får litt følelser for deg etterhvert")? 

(PS: alle (damer) skjønner at man på første date ikke kan gi noen lovnader om forpliktelse. Poenget er altså hvordan menn tilkjennegir at de ønsker seg noe forpliktende)

Anonymkode: dbdf2...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinne i tidlig 40-år, vært singel noen år etter et kjipt brudd. Jeg har ikke hatt emosjonell kapasitet til annet enn å starte et nytt liv med ungene annenhver uke, finne ny rytme, få i orden et hjem med oppussing osv, før nå. 

Men hvordan finne kjærligheten på nytt, egentlig? Helt konkret lurer jeg på hva menn som også ønsker å finne kjærligheten (dvs et forpliktende forhold, ikke nødvendigvis samboerskap og felles barn) skriver på datingsider?

Har vært innom Tinder så vidt. Inntrykket der er at veldig få menn skriver noenting. Men hvis man skriver noe, hva skriver menn som ønsker å finne kjærligheten?

Finnes de? Eller vil alle bare "se hva som skjer" (som forresten høres ut som "jeg kan godt pule deg litt, og se om jeg kanskje får litt følelser for deg etterhvert")? 

(PS: alle (damer) skjønner at man på første date ikke kan gi noen lovnader om forpliktelse. Poenget er altså hvordan menn tilkjennegir at de ønsker seg noe forpliktende)

Hadde jeg vært en dame som var interessert i et seriøst forhold, så hadde jeg utelukkende siktet meg inn på de som skriver rett ut "jeg er kun interessert i noe seriøst/et forpliktende forhold". Hvis en mann på din alder -35-45 år - faktisk kun er interessert i noe seriøst men er så balleløs at han ikke tør å skrive det rett ut, så hadde jeg uansett ansett personen helt uinteressant. Hadde også styrt unna alle som driver med parallell dating.

Hvis det fortsatt er noen mannlige profiler igjen så hadde jeg  siktet meg inn på de som fortalte om seg selv og sine interesser - virket ærlige - og som også sier noe om hvilken type dame de ønsker - hennes egenskaper og interesser.

Så må man gi den andre nok tau til å henge seg selv - dvs. bruke tid og ta ting gradvis. Da kan man få silt bort de som skriver/sier en ting, men i realiteten mener en annen ting.

Ikke lett, men det er mine tips 🧐

• Liker 7
Skrevet

Du finner dem nok ikke på datingsider med mindre du er veldig heldig eller går gjennom mange menn som kun ønsker seg et ligg først. Finn dem organisk heller, du.

Anonymkode: 23b1b...d6e

• Liker 2
Skrevet

Hei.. jeg er en dame på 53 og leter etter det samme. Jeg har brent meg på mye og opplevd mye rart i min dating karriere og har enda ikke funnet the one. 

Det jeg har lært er å være fryktelig klar på hva du søker. Hvilke krav du har, fravikelige og ufravikelige. Du må også kun gå etter de som skriver i klartekst at de søker noe seriøst, selv om jeg har opplevd at når man begynner å chatte med dem så er de ikke så seriøst alt de søker after all. 

De som skal vente og se og pule litt for se om følelsene kommer..no no... 

Gå etter de som er lette å prate med som man lett kan føre en samtale med over nett hvis det er online man søker. Gå etter en man føler man tør å åpne seg litt for. En som ikke dømmer andre så fort.

De som har livets skole som utdannelse hadde jeg styrt unna i profilteksten. 

De med masse kajakk, fjell og motorsykkel bilder og ingen av seg selv...styr unna...de som ikke kan vise fjeset sitt uten solbriller...styr unna.

De som er over 50 men ser ut som 25 på bilder. Styr unna...de har nok forandret seg en god del fra sjarm bildet fra ungdomstiden. 

De som penser innpå sex etter 2 linjer - styr unna

De som hver gang skriver ligger i senga og slapper av  - styr unna. 

De som har baris bilde i profiler - styr unna

De som ikke har bilder av seg selv - styr unna - stort sett opptatte menn

De som maser om bilder - styr unna

De som drikker for mye - styr unna hvis du ikke drikker mye selv

De som spør deg spørsmål for å bli bedre kjent med deg er et godt tegn og som ikke snakker om sex i det heletatt er også ett bra tegn. De som prøver å bygge tillit med deg og skape trygghet. Bra menn. De som holder det de sier. Gjør det de sier. Holder avtaler. Greie mannfolk. 

Fryktelig til navigasjons rute en må ha i hode når en skal lete det er helt klart. 

Men lykke til. 

• Liker 14
Skrevet
5 minutter siden, GrønnNellik68 said:

Det jeg har lært er å være fryktelig klar på hva du søker. Hvilke krav du har, fravikelige og ufravikelige.

Fravær av klar er absolutt ikke problemet for voksne kvinner som søker en mann altså 😋 Jeg tror egentlig hovedproblemet er at de ikke tenker på at de selv må komme med noe for å få disse attraktive mennene de så gjerne vil ha. Nå har ikke alle krav om en høy, kjekk, dominant, handy alfamann selvsagt, men du forstår hva jeg mener.

11 hours ago, AnonymBruker said:

Har vært innom Tinder så vidt. Inntrykket der er at veldig få menn skriver noenting

Det er statistikk som tilsier at jo mer menn skriver i bio, jo færre likes får de. De med ingen bio får flest likes. Så til en viss grad kan dette være grunnen.

Ellers er det masse menn som vil ha et seriøst forhold, som også gjerne sier ja til sex mens de leter etter den rette. Det er nok så enkelt som at du må finne den rette, som vil ha deg like mye som du vil ha han. Det er ikke nok at du vil ha han.

Anonymkode: 04626...af0

• Liker 3
Skrevet

Til deg over. Selvsagt må en også gå etter noen som man føler matcher en på hva en har opplevd i livet. Jeg kan ikke gå etter en med million hus og tesla som er vant til fine middager og alt er veldig på stell. Ikke de kjekkeste heller som jeg har null sjans på.  Det hadde ikke passet meg. Jeg må ha en som er litt mer mann i gata som har opplevd lignende ting som jeg har opplevd slik at man kan finne forståelse for hverandres problemer og utfordringer. Men jeg er mer ute etter hva slags personlighet en mann har. Er det satt, har de fortsatt livsgnist og liker og finne på ting og være litt impulsiv slik jeg er. Ikke redd for å prøve noe nytt. Liker å ha det moro uten å være dritings lissom??Ha samme humor som meg er viktig, dumt med mine dårlige vitser til en som syns de er drit dårlige. Blir fort klein stemning. En jeg syns jeg sjarmerende og føler tiltrekning til og liker å henge rundt er viktig.  Forstår du tegninga??? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv men jeg kan jo ikke si om jeg er interessert i et forhold før jeg har blitt kjent med personen. Er det personen man er interessert i eller det å ha et forhold liksom? For meg ville det vært helt unaturlig å si at jeg er ute etter et forhold. Ja, med den rette personen er jeg det. Ellers ikke. Klarer meg helt fint uten også. Kan tenke meg at jeg ikke er den eneste.

Anonymkode: 3ce4f...7e9

• Liker 1
Skrevet

Det kan du dessverre ikke vite. 

Anonymkode: eff14...93b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan bare svare for meg selv men jeg kan jo ikke si om jeg er interessert i et forhold før jeg har blitt kjent med personen. Er det personen man er interessert i eller det å ha et forhold liksom? For meg ville det vært helt unaturlig å si at jeg er ute etter et forhold. Ja, med den rette personen er jeg det. Ellers ikke. Klarer meg helt fint uten også. Kan tenke meg at jeg ikke er den eneste.

Hva med å skrive kjærlighetsforhold? Da sier du jo med det at du kun er ute etter forhold hvor man elsker hverandre, og ikke forhold kun for å ha noen.

Anonymkode: 9d792...cab

Skrevet

Se hva som skjer betyr pule ja. 

Ja i profilteksten at du ser etter noe langvarig og seriøst og at de som også søker dette kan sende deg en melding. Da siler du ut mange av de useriøse 

Ikke ha sex før etter minst tre mnd dating 

Anonymkode: 25ab8...02b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mann her. Jeg har ingen problemer med å skrive at jeg er ute etter et fast forhold, og kjæreste. Det er jo det som er det endelige målet. Ingen møtes på date med tanken om at vi skal bli kjærester, men man dater for å finne ut om dette er en kandidat.  

Ts; problemet oppi dette, samme hvor seriøse vi er, så klaffer det ikke så lett. Noen seiler selvsagt under falsk flagg, andre er livredde for at den neste daten kanskje er drømmedama, noen liker å prøve ut sexen,  andre ikke. 

Den som kan gi deg svar på spørsmålet ditt, kan tjene store penger på det,  bare på de frustrerte her på KG. M53

Anonymkode: 0546a...ae5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig vet du om du ønsker deg en fast partner du kan inngå et seriøst eksklusivt forhold med, eller om du tar det som det kommer og puler gjerne litt rundt.

At forholdet må være med rett person er jo århundrets mest selvsagte ting. Bare for at en dame skriver "jeg ønsker et seriøst forhold" så vil selvfølgelig ikke det si at hun ønsker det med enhver mann i hele verden.

Når det er unaturlig for deg å si at du er ute etter et forhold, så sier du jo praktisk talt i klartekst at det IKKE er det du søker.

Anonymkode: 41c17...5d1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men du, sånn er det jo for meg (TS) også. Den jeg treffer for første gang er jo ikke dømt til å bli den jeg gifter meg med, liksom. 

Jeg mistenker at mange som vegrer seg for å si/skrive at de er ute etter noe seriøst, ikke ønsker forpliktelsen. Eller sagt på en annen måte, at det de egentlig ønsker er å ha lett tilgang til noen å kose/flørte/knulle med, men uten noen forpliktelser.

Når jeg skriver at jeg er ute etter noe seriøst, så mener jeg jo at det er intensjonen med datingen for min del. Så håper jeg alle skjønner at det går an å ha det som intensjon, og likevel finne ut at man ikke passer sammen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig vet du om du ønsker deg en fast partner du kan inngå et seriøst eksklusivt forhold med, eller om du tar det som det kommer og puler gjerne litt rundt.

At forholdet må være med rett person er jo århundrets mest selvsagte ting. Bare for at en dame skriver "jeg ønsker et seriøst forhold" så vil selvfølgelig ikke det si at hun ønsker det med enhver mann i hele verden.

Når det er unaturlig for deg å si at du er ute etter et forhold, så sier du jo praktisk talt i klartekst at det IKKE er det du søker.

Anonymkode: 41c17...5d1

Nettopp, du sa det mye bedre enn meg! :)

Skrevet

Trenger du egentlig en mann i livet ditt da? Og hvilke forpliktelser forventer du at en mann skal komme med i denne relasjonen. For ikke å nevne; hvordan tilfører du han verdi i livet hans for at han skal gidde å forplikte seg?

Anonymkode: 54e0e...200

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Trenger du egentlig en mann i livet ditt da? Og hvilke forpliktelser forventer du at en mann skal komme med i denne relasjonen. For ikke å nevne; hvordan tilfører du han verdi i livet hans for at han skal gidde å forplikte seg?

Det finnes faktisk noen blant oss menn, som ikke er rene kapitalister, men ser på et forhold som en sosial greie, der man tilfører hverandre noe gjennom samarbeidet og fellesskapet.  Men selvsagt går jeg ikke etter energisugere. 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes faktisk noen blant oss menn, som ikke er rene kapitalister, men ser på et forhold som en sosial greie, der man tilfører hverandre noe gjennom samarbeidet og fellesskapet.  Men selvsagt går jeg ikke etter energisugere. 

Morsomt åssen du ikke liker å kalle deg selv en kapitalist, men beskriver transaksjoner like etterpå.

Skrevet

I tillegg til gode råd du har fått her, vil jeg foreslå at du bytter app. Jeg tror ikke det er så mange seriøse på Tinder lenger. Prøv Match eller Møteplassen eller kanskje sukker. En av de hvor alle fyller ut hva man ser etter og en del annen info, slik at du uansett får dannet deg et lite bilde av personen. Ved å betale for tjenesten får du også søke etter personer i en viss alder og flere kriterier, så du slipper de evinnelige bla greiene.

Jeg har møtt seriøse og bra menn begge steder, men det klaffet bare ikke. Jeg har bare vært der sporadisk noen måneder da, nylig singel og ikke helt klar. Kommer til å kutte ut Match å beholde Møteplassen siden der kommer det opp nye single i mitt område og min alder hver dag. Siden det dukker opp seriøse og trivelige menn innimellom, tenker jeg at i løpet av et års tid eller noe klaffer det nok. 

Anonymkode: 9438e...013

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå bare prøver du å provosere. Det var gøy da man var 17år. Men kanskje du er 17?

De fleste mener eksklusivitet/monogami når de sier "forplikte seg". 

Jeg er ikke interessert i menn som ikke gidder å forplikte seg fordi de ikke ser "hvordan jeg tilfører verdi i livet hans". Så spørsmålet ditt er ikke relevant. 

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (13 timer siden):

De som er over 50 men ser ut som 25 på bilder. Styr unna...de har nok forandret seg en god del fra sjarm bildet fra ungdomstiden. 

Nå er jeg ikke over 50, faktisk under 40, men dette er et problem for meg. Jeg holder meg rett og slett bra for alderen (nesten ingen rynker og slikt) og mistenker at mange damer skygger unna (litt fordi jeg ser ung ut for alderen, men sikkert også litt fordi de tror de blir lurt). De gangene det har gått så langt som at jeg har sendt snaps til noen eller møtt dem er reaksjonen "wow, du ser faktisk akkurat ut som på bildene!" Som om det er utrolig i seg selv. Jeg har i alle fall ikke skuffet noen, og bra er det. Jeg skulle gjerne fjernet alder, men da må jeg kjøpe "gold" så det får eventuelt vente litt.

For å svare på spørsmålet i TS så er jeg absolutt ikke ute etter å ligge med flest mulig. Egentlig vil jeg bare møte noen jeg trives med, men jeg har ikke noe akutt behov for å starte ting med å forplikte meg og love gull og grønne skoger og forlovelse. Du kan kanskje putte meg i gruppen "pule litt for å se om noe skjer", bare ikke helt så brutalt. Jeg vil bare finne noen å dele kvalitetstid med i første rekke. Da mener jeg mer enn bare sex, men også det pluss å lage middag, se filmer, dra på tur etc. Om noen fantastiske dukker opp så er man alltids interessert, kvinner som menn. Dette gjelder nok for de aller fleste, altså at villigheten til å "binde seg" er der dersom man treffer noen man virkelig liker. Jeg har "jentevenner" som har møtt menn som har insistert på at de ikke vil binde seg og må være single, og så en måned etter at det er slutt med henne finner han seg noen han faktisk blir sammen med.

Anonymkode: 9b1e5...65b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...