Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I familien til samboeren finnes det to små barn. Faktisk sett er de ikke i slekt, stebroren til han har disse barn. Uansett begynte samboeren å kalle meg for tante til dem, noe som jeg misliker. Hver gang de er her i området, vil han møte de og forventer at jeg skal være med. Det er ikke snakk om bursdager eller noe spesielt, det er bare sånn innimellom. Jeg føler meg tvunget og så ærlig at jeg ikke har lyst. De er fortsatt så små, snakker ikke en gang og jeg er ikke akkurat et barne-mennesket. Dette må vel være greit å si at man ikke ønsker dette, særlig når det er ikke «ekte» altså nære familiemedlemmer. Når jeg skal møte slekt eller noen og han har ikke lyst er det helt greit for meg. Jeg synes det er bedre å si ærlig ifra isteden for å være med og later som alt supert…

Er jeg for vanskelig?  

Anonymkode: 3336f...971

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare av og til at han vil ha deg med for å møte dem, hvorfor er det noen problem? Vi leser så mye om samboere og kjærester som ikke inkluderer dama si i ulike situasjoner, men her har du en samboer som kaller deg for tante til barna til stebroren sin, og det er vel bare hyggelig? Selv om du ikke er så glad i barn kan du vel delta av og til, og ha det hyggelig sammen med samboeren din. Det kan ikke være så feil å få et ok forhold til stebroren hans heller, synes det er fint at samboeren din ønsker å ha en god relasjon.

Anonymkode: 84342...91b

• Liker 6
Skrevet (endret)

Som voksne så er det ting vi ikke vil så mye, men vi gjør det likevel. Fordi man ofrer seg bittelitt for andre.

De er jo ekte, og jeg tenker at samboeren din føler seg like nær disse barna som om de var hans biologiske nevøer/nieser.

Jeg skjønner at du ikke er noe barnemenneske, og at du syns at det er kjedelig at de ikke snakker. Men bare vær avslappet til dem. Du trenger ikke vise masse falsk entusiasme! Bare vær naturlig, for barn bryr seg ikke så lenge du ikke skremmer dem eller er ekkel. Kanskje du vil finne det lettere når de blir større og kan kommunisere? 

Syns iallefall at du kan bli med for samboeren din sin skyld, og så kan du iblant komme med en hodepine-unnskyldning om du har en dårlig dag. Du kan også fint si fra at du foretrekker at du skal benevnes med ditt eget navn, og ikke tante. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I familien til samboeren finnes det to små barn. Faktisk sett er de ikke i slekt, stebroren til han har disse barn. Uansett begynte samboeren å kalle meg for tante til dem, noe som jeg misliker. Hver gang de er her i området, vil han møte de og forventer at jeg skal være med. Det er ikke snakk om bursdager eller noe spesielt, det er bare sånn innimellom. Jeg føler meg tvunget og så ærlig at jeg ikke har lyst. De er fortsatt så små, snakker ikke en gang og jeg er ikke akkurat et barne-mennesket. Dette må vel være greit å si at man ikke ønsker dette, særlig når det er ikke «ekte» altså nære familiemedlemmer. Når jeg skal møte slekt eller noen og han har ikke lyst er det helt greit for meg. Jeg synes det er bedre å si ærlig ifra isteden for å være med og later som alt supert…

Er jeg for vanskelig?  

Ja du er vanskelig! Hvis du ønsker å ha et bra forhold til familien hans, så later du som ingenting og spiller med.

For snart 15 år siden var jeg på besøk hos noen familiemedlemmer til min daværende kjæreste, som jeg var helt ekstremt forelsket i. De hadde akkurat fått en baby og etterhvert trengte denne en ny bleie og moren til babyen spurte da om jeg ville være med... Jeg svarte da: -Nei takk. Jeg blir her så lenge, er egentlig ikke så veldig interessert i babyer. Og tre dager etter gjorde min kjæreste det slutt, fordi han var sjokkert over oppførselen min og at han var flau over meg. Jeg ble helt knust, men skjønner han veldig godt i dag. Jeg burde holdt munn og bare blitt med og sagt at babyen var såååå søøøt osv.

Anonymkode: 935ce...a6e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja du er vanskelig! Hvis du ønsker å ha et bra forhold til familien hans, så later du som ingenting og spiller med.

For snart 15 år siden var jeg på besøk hos noen familiemedlemmer til min daværende kjæreste, som jeg var helt ekstremt forelsket i. De hadde akkurat fått en baby og etterhvert trengte denne en ny bleie og moren til babyen spurte da om jeg ville være med... Jeg svarte da: -Nei takk. Jeg blir her så lenge, er egentlig ikke så veldig interessert i babyer. Og tre dager etter gjorde min kjæreste det slutt, fordi han var sjokkert over oppførselen min og at han var flau over meg. Jeg ble helt knust, men skjønner han veldig godt i dag. Jeg burde holdt munn og bare blitt med og sagt at babyen var såååå søøøt osv.

Var kjæresten din så utrolig interessert i å være med for å skifte bleie, da? Uansett en merkelig ting å tilby, har aldri spurt om noen andre vil være med når jeg skiftet bleie på mine barn, da jeg regner med at det er totalt uinteressant for andre. 

Anonymkode: 2d6ec...a38

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Var kjæresten din så utrolig interessert i å være med for å skifte bleie, da? Uansett en merkelig ting å tilby, har aldri spurt om noen andre vil være med når jeg skiftet bleie på mine barn, da jeg regner med at det er totalt uinteressant for andre. 

Anonymkode: 2d6ec...a38

Nei, det var han sikkert ikke. Men han ble heller ikke invitert med på seansen 😅. Barnets mor spurte sikkert om jeg ville være med, litt fordi hun var superstolt og ville vise frem stelleplassen og babyen, og litt fordi hun kanskje trodde det ville bli kjedelig for meg å sitte der med de to mennene alene. Vet ikke, bare noen tanker jeg har gjort meg i ettertid. Poenget var jo uansett at ts ikke bør være for kald og avvisende hvis hun vil ha et godt forhold til kjæresten og familien hans.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

…De hadde akkurat fått en baby og etterhvert trengte denne en ny bleie og moren til babyen spurte da om jeg ville være med... Jeg svarte da: -Nei takk. Jeg blir her så lenge, er egentlig ikke så veldig interessert i babyer. Og tre dager etter gjorde min kjæreste det slutt, fordi han var sjokkert over oppførselen min og at han var flau over meg.»

WTF?!?

Du «takker nei» på tilbudet om å se og lukte barnebæsj og det er grunnen til at typen din gjorde slutt? 
Hvis det er sant kan du være glad for at han gjorde det 🤡

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er jeg for vanskelig?  

Jeg syns du er litt sær. Det er jo tydelig at disse barna betyr noe for samboeren din, og at han er onkel til disse (selv om du mener det ikke er «ekte»). Det virker kaldt og kynisk å ikke ville møte samboerens onkelbarn fordi de ikke er i biologisk slekt. 

Anonymkode: 6a651...d13

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du er sær og egoistisk. Det kommer sikkert kjæresten din til å synes etter hvert også, og så blir det slutt, og da slipper du å gjøre noe du ikke liker noen få ganger i året. Noe alle voksne mennesker må gjennom hele livet. 

Anonymkode: b79db...1eb

Skrevet

Her vil han inkludere deg i familien din, og så sier du nei? Hva sier det om fremtiden til forholdet deres? Tenker du at det kun er et midlertidig forhold, eller vil du ku n kalles tante av "ekte" slekt, og så vil du ekskludere disse "uekte" slektningsungene?

Anonymkode: 91403...c87

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her vil han inkludere deg i familien din, og så sier du nei? Hva sier det om fremtiden til forholdet deres? Tenker du at det kun er et midlertidig forhold, eller vil du ku n kalles tante av "ekte" slekt, og så vil du ekskludere disse "uekte" slektningsungene?

Anonymkode: 91403...c87

Selv er jeg såkalt ekte tante til tre. 

Skulle mannen min plutselig begynne å kalle meg tante til broren sin sine stebarn, hadde jeg begynt å lure. Sånt er greit å ta en prat om på forhånd. 

Ville heller aldri forlangt at dama til broren min skulle kalle seg tante før jeg eventuelt hadde snakket med henne om at det var greit. Og hun skulle også "fortjent" tittelen, altså ønsket å ha god kontakt med mine barn. 

Anonymkode: a9c4c...d45

Skrevet

Jeg tenker at man må ofre seg litt for andre også. Så lenge folk ikke har gjort en noe vondt, er det stygt å avvise familie. Når man blir sammen med noen så velger man faktisk familien deres også. Det betyr så klart mye for partneren din at du får et godt forhold til familien hans, og du er vrang og sær hvis du nekter å møte dem bare fordi «du ikke vil». Voksne folk gjør ting de ikke vil hele tiden. Det er en del av livet. Å bare gjøre som man vil hele tiden, og ikke tenke på hva som betyr noe for andre - det tenker jeg er ganske umoden oppførsel. 

Neida, du bør ikke trenge å være sammen med dem flere ganger i uka - men at du stiller opp en gang i blant synes jeg du burde. Nieser og nevøer er ganske nær familie for de fleste. Og så lenge de føles «ekte» for din mann, så ER de «ekte». Hvem som er ens nærmeste kan man faktisk velge. Og mannen din har valgt stebroren sin og onkelungene sine. Er du glad i ham, burde du stille opp for hans skyld om ikke annet. 

Anonymkode: 4a96f...b96

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem som er ens nærmeste kan man faktisk velge.

TS har jo ikke fått noe valg. Hun ble helt plutselig tante til noen hun ikke ønsker å være tante til. 

Det skal føles ekte for henne også, ikke bare hennes kjæreste. 

Hadde han vært glad i henne, hadde han snakket med henne før han titulerer henne som tante. Man skal heller ikke kreve eller forlange sånt av andre, det får være et valg man selv tar. 

Skrevet

Du kan selvfølgelig si nei, det er helt greit det. Men hvis familie er viktig for han, og han ser for seg å få egne barn, så sender du veldig klare signaler til han om at du ikke er en sånn person. Ergo kan du fort bli skiftet ut. men det er vel like greit? Dere virker veldig ulike og lite opptatt av å passe inn i den andres liv?

Anonymkode: 3f9f6...7ed

• Liker 1
Skrevet

Regner nesten med at han kalte deg "tante" for å være morsom, eller for å vise stoltheten sin. Jeg mener som de andre her, kjæresten din er opptatt av familie og stebroren hans er en av hans nærmeste. Man kan fint være "ekte" selv om man er inngiftet, her syntes jeg du virker relativt kynisk og umoden som ikke takler å stille opp ett par ganger i året. For kjæresten sin del. Alle voksne må gjøre ting de ikke liker, eller ikke bryr seg om! 

Du sender også sterke signaler om at verken familie eller barn er viktig for deg. Da er det også en stor mulighet for at han velger å forlate deg, fremfor ei annen som faktisk vil ha barn, bryr seg om barn og familie. 

• Liker 1
Skrevet
Rosatoast skrev (På 21.12.2021 den 16.21):

(… Da er det også en stor mulighet for at han velger å forlate deg, fremfor ei annen som faktisk vil ha barn, bryr seg om barn og familie. 

TS her:
Det er nettopp noe som er litt ironisk her, han selv ønsker ikke barn. Fire år tilbake spurte jeg om han ønsker seg barn, men han sier hele tida at det koster for mye penger, for mye tid og at han da må slutte med sine hobbyer og det vil han ikke. Men disse barn vil han møte hver gang! Da er det det samme om jeg hadde en lang arbeidsdag eller planer til helgen. 
Jeg bare skjønner det ikke helt. Vi ble nå, etter en lang diskusjon, enige om at jeg blir oftere med hvis han deltar mer i husarbeid 😉 vinn-vinn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...