Gå til innhold

Slitsomt å ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere

tar denne som anonym, såpass betent tema.

har et spørsmål som jeg lurer ganske mye på.. vet at det kan bli en del diskusjon og hat rundt dette spørsmålet.

så! Jeg er altså en stemor på knappe året. Lille bonusbarn nærmer seg 4 år og jeg er med barnefar. Han tar sin del av ansvaret og har barnet 50/50 med mor. Samarbeidet med mor fungerer greit.

Sp til spørsmålet, jeg er i rett alder til å få barn selv. Ser her inne at småbarn er utrolig krevende og tar hele livet og man mister seg selv. Barnet som er hos oss krever fullstendig oppmerksomhet fra begge to hele tiden det er her, får også det, men jeg syns ikke det er utmattende. Jeg liker at vi er vår lille familie og får høre navnet mitt 30 ganger per dag, men det gjør ikke noe. 

vil jeg føle det annerledes etterhvert? Er det slik sy hvis jeg ikke syns dette er krevende og vanskelig at jeg ikke involverer meg nok? Jeg prøver så godt jeg kan å involvere meg, men håper bare jeg gjør det riktig. 

Anonymkode: 31bbb...2f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ett barn på 7 år og synes ikke det har vært særlig slitsomt fra ca 3 års alder. Babytiden var ganske slitsom, men har jo hørt at noen koser seg veldig med baby og synes 3-åringer er mer slitsomme, så folk er vel forskjellige. (Både foreldre og barn.)

Da han var 1-2 var det fryktelig slitsomt at han var veldig aktiv og måtte fotfølges hele tiden, i alle fall ute og på besøk der det ikke var barnesikret. Men jeg var overvektig og i dårlig form og hadde nok taklet det bedre om jeg ikke var det. Også er det ikke alle barn som er sånn at de må plukke på alt, klatre over alt osv, så dette er også forskjellig.

Det er nok mer slitsomt med flere barn, med søskenkrangling, logistikk og alt som hører med. :P Også ser jeg for meg at det kan bli litt slitsomt igjen i tenårene, men det kommer jo an på barnet.

Anonymkode: 391b3...d0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...