AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Ville du vært venninne med ei du så på som svært pen? «Klassisk» og naturlig pen. Eventuelt hvorfor eller hvorfor ikke? Peneste damene jeg vet om har ofte vanskeligheter med å danne nye vennskap til andre kvinner. Lurer på om enkelte opplever det som ubehagelig å havne i skyggen av andre utseendemessig? Anonymkode: 53298...b95
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ville du vært venninne med ei du så på som svært pen? «Klassisk» og naturlig pen. Eventuelt hvorfor eller hvorfor ikke? Anonymkode: 53298...b95 Hvorfor skulle jeg ikke det? Hva skulle jeg gitt som begrunnelse? "Nei, jeg blir så schtøgg i skyggen av deg"? Hvis noen blir høye på pæra eller av andre grunner utålelige å være sammen med pga utseendet, så er det jo personligheten deres som er grunnen til at jeg evt ikke gidder å henge med dem. Anonymkode: 1b417...a9e 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Det har jeg aldri tenkt på. Jeg har en venninne som er slående vakker på innsiden og utsiden, men hun sliter med å få kjæreste og danne nye vennskap. Jeg synes det er veldig rart egentlig. Hun er drømmedama hadde jeg vært mann/ lesbisk. Anonymkode: 1725c...d2d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 Det har ingen betydning. Jeg har en slående vakker venninne som har mange brutte vennskap bak seg. Hun mener det kommer av sjalusi. Det gjør ikke det. Hun har en veldig vanskelig personlighet. Anonymkode: 68d0d...4d8 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 Aldri tenkt over i det hele tatt, velger venner etter humor, personlighet og kjemi. Utseende er ikke nevnt på min liste over kriterier en gang. Anonymkode: 6c2eb...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 Det har jeg aldri tenkt over. Har en venninne som er veldig klassisk pen. Dette er en problemstilling jeg aldri har hørt om. Det er faktisk ikke alltid like lett å få venner. Selv er jeg gjennomsnittlig, men synes og det er vanskelig å få nye venner. Anonymkode: c72c8...0fb 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har ingen betydning. Jeg har en slående vakker venninne som har mange brutte vennskap bak seg. Hun mener det kommer av sjalusi. Det gjør ikke det. Hun har en veldig vanskelig personlighet. Anonymkode: 68d0d...4d8 Det var generaliserende. Ts, det er vanskelig for oss å vite årsaken. Men noen er flinkere på å danne vennskap enn andre. Jeg sliter selv med dette, og det finnes mange i ulike grad av utseende, yrkesstatus og personlighet som sliter med det samme. Tror ikke det er noe automatikk i det. Det blir som å si at "alle brunetter er rare". Jeg mener ikke det så klart, men bare for å ta et eksempel. Det finnes dog garantert de som ikke hadde vært venn med en pen dame, men det betyr ikke at det gjelder majoriteten. Jeg er selv en av de som ikke hadde turt det skal jeg være ærlig, men det handler bare om min sjalusi og dårlig selvbilde å å gjøre. Anonymkode: 74e6d...4ff
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har en venninne som er svært vakker. Har lyst til å ligge med henne, ja... Anonymkode: 7b814...26e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det var generaliserende. Ts, det er vanskelig for oss å vite årsaken. Men noen er flinkere på å danne vennskap enn andre. Jeg sliter selv med dette, og det finnes mange i ulike grad av utseende, yrkesstatus og personlighet som sliter med det samme. Tror ikke det er noe automatikk i det. Det blir som å si at "alle brunetter er rare". Jeg mener ikke det så klart, men bare for å ta et eksempel. Det finnes dog garantert de som ikke hadde vært venn med en pen dame, men det betyr ikke at det gjelder majoriteten. Jeg er selv en av de som ikke hadde turt det skal jeg være ærlig, men det handler bare om min sjalusi og dårlig selvbilde å å gjøre. Anonymkode: 74e6d...4ff Hva er generaliserende? At utseende ikke har noen betydning for hvem man har platoniske vennskap med? Anonymkode: 68d0d...4d8 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 Har jeg aldri tenkt over.. Den ene bestevenninnen min ser ut som en supermodell. Høy og syltynn og smellvakker. Så jeg, som egentlig er høy og tynn, ser liten og lubben ut ved siden av 🤪 Men hun er bare det skjønneste mennesker ever! Ekstremt omtenksom, morsom, snill.. Det er derfor jeg liker henne, ikke pga utseendet. Har også en bestevenn som ikke er så «pen», men som er like nydelig på innsiden som hu modellpene. Liker dem begge to pga personligheten, ikke utseendet. Men merker jo mange flere liker automatisk hu pene og synes det er mye mer stas å bli venn med hu enn hu som er litt mindre pen. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om utseende når jeg velger venner. Anonymkode: 6fd4e...197
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #13 Skrevet 19. desember 2021 To av mine aller beste venninner er ekstremt vakre. Både på utsiden og innsiden. Hun ene aner virkelig ingenting om hvor vakker hun er, og hun er som en tro kopi av Sandra Bullock. Begge er empatiske, lite selvhøytidelige, morsomme og så snille personer. Har kjent disse to i over 20 år. De er sykt poppis når vi er på byen. Begge er i langvarige, stabile forhold. Jeg er nok mer gjennomsnittlig, og jeg registrerer jo hvor populære de er når vi er ute sammen, men jeg har likevel aldri følt meg noe dårligere enn dem. Sikkert fordi de er så fantastiske selv, og fordi de ikke blir innbilske av oppmerksomheten… Anonymkode: 4ac96...8ac
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 Jeg merker at jeg tåler litt mindre av "bossy/nedlatende" oppførsel fra svært pene kvinner. Det er kanskje ikke så rart forsåvidt, oppførsel og slengbemerkninger som kan være morsomme fra de som ser helt vanlige ut kan fort føles nedlatende ut fra de slående pene. Nettopp fordi det blir mer åpenbart at de faktisk mener dette. Men som regel er det bare over middels pene kvinner som jeg har møtt med den type personlighet og selvtillit, som kan smile litt nedlatende til deg og si "så søøøt du er da Anne, har du sminket deg idag duu hihi". Så jeg tror ikke det er utseende jeg reagerer på, men jeg ser ikke bort ifra at pent utseende gjør meg mer usikker på sånn oppførsel. Har en venninne som er superpopulær blant menn, men som absolutt ikke oppfører seg sånn, hun er bare nydelig! Anonymkode: 80dfe...658
Gjest O.G. Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 Er venninne med flere som du beskriver, de er helt ordinære hyggelige damer alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå