AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Noen som har erfaring med å bli igangsatt ved at de tar vannet og kan fortelle litt om det? Blir man igjen på sykehuset frem til man har født eller drar man hjem og venter til man får rier? Anonymkode: dba7e...c98
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 De tok vannet mitt da jeg var innlagt og i altiv fødsel, merket det ikke engang Anonymkode: 1e8ef...6c6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Jeg syntes det var ubehagelig, men ikke vondt. Jeg var innlagt og ble på sykehuset til babyen kom. Du blir ikke sendt hjem etter de har tatt vannet. Anonymkode: 7b748...c13
Arkana Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Med nr 2 ble jeg igangsatt ved at de tok vannet. Jeg kjente ikke at hun gjorde det en gang, så hverken vondt eller ubehagelig. Det var aldri snakk om at jeg skulle sendes hjem. Etter at vannet var tatt sa jordmor at jeg fikk en time/halvannen på å få egne rier og hvis det ikke skjedde skulle de sette på drypp. Riene startet nesten umiddelbart etter vannavgang så jeg trengte heldigvis aldri drypp. Jeg husker at jeg kikket på klokka da den var 11 og spurte om hun trodde jeg var ferdig til kl 15 og da sa hun at "vi får se på det". 11.28 ble han født, to timer etter første ri.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Man blir ikke sendt hjem etter at vannet er tatt. Anonymkode: 0cf35...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 Sykehusene har en fast prosedyre for igangsetting. Vannet tar de når fødsel er i gang. Først setter de inn ballong, så tablettkur om ikke ballongen setter det i gang. Man kjenner ingenting når de tar vannet Anonymkode: 505f5...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 Når jeg skulle bli igangsatt var jeg såpass moden at de kunne ta vannet med en gang. Merket ikke noe særlig til det, annet enn at det ble vått 😅 Innen 15 minutter fikk jeg vonde rier. Det var nok det «kjipeste» med fødselen, den bygget seg ikke opp slik en fødsel som starter av seg selv ofte gjør - det var bare intenst vondt fra første rie. Men epidural ble satt raskt og baby var ute etter 2 timer. Det er kanskje grunnen til at det var så vondt også. Når de tar vannet regner de det som en aktiv fødsel. Jeg var på fødestuen hele tiden 😊 Anonymkode: cce80...44a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 De skulle ta vannet mitt, men så gikk vannet mens de undersøkte meg. Var på sykehuset til fødsel. Igangsettelse fungerte ikke hos meg så endte med keisersnitt. Men det var ok det også Anonymkode: 7dfd6...f3b
boblevann Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 Jeg hadde pittelitt rier på dagen for igangsetting, og de tok vannet for å få det «ordentlig» i gang. De tok det, det var overhodet ikke vondt eller ubehagelig. Merket det ikke. Det skjedde dog ingenting, riene ble hverken vondere eller hyppigere. Skjedde nada. Så jeg fikk drypp en time etterpå - da ble det fart og ungen var ute 3,5 time etter de hang opp dryppet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå