AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Jeg lurer på om rusmisbrukere/"narkomane" er interessert i en nykter partner med A4 liv? Eller foretrekker dere en "likesinnet"? Jeg har falt for en person med rusmiddellidelse, og får ikke denne personen ut av hodet. Har lyst til å bli kjent, og se om det kan bli noe mer. Selv er jeg helt A4 med jobb, hus etc. Det er ikke noen "redningsaksjon", men rett og slett en forelskelse.... Ser ikke for meg samboerskap etc, men et forhold i særboerskap. Anonymkode: 9e516...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Oh hell no! Så vondt vil du ikke deg selv. Tro meg. Anonymkode: 30610...8e1 44
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Oh hell no! Så vondt vil du ikke deg selv. Tro meg. Anonymkode: 30610...8e1 Vondt? Anonymkode: 9e516...dfe
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Ikke svaret du vil ha men Styr unna! Du ødelegger deg selv. Hilsen en med erfaring Anonymkode: 7b044...2dc 20
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Hva er definisjon rusmisbruker/narkoman? Anonymkode: 9bbff...96b 1
Nelle12345 Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 (endret) Heisan, Jeg forstår noen sier du ikke ønske deg selv vondt. For det er vondt, det slitsomt og noen dager er det rett å slett helt for tungt. Det sliter på psyken din, det er utrygt. men jeg angre ikke for at jeg er i et dette forholdet. Jeg ser han vil, jeg ser han er sliten og ønsker noe «bedre». Jeg synes du må følge hjerte ditt men var forsiktig. Det er tøft Endret 18. desember 2021 av Nelle12345 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 Råder deg sterkt til å la være. Erfaringsmessig sett vet jeg at det ikke nytter å si det, da de fleste ikke klarer å motstå fristelsen og går all in. Dette vil skje med deg også. Du kommer til å bli skuffet, såret og blakk. Han kommer til å lyve, stjele og knuse hjertet ditt. Anonymkode: aba39...349 17
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 Nelle12345 skrev (6 minutter siden): Heisan, Jeg forstår noen sier du ikke ønske deg selv vondt. For det er vondt, det slitsomt og noen dager er det rett å slett helt for tungt. Det sliter på psyken din, det er utrygt. men jeg angre ikke for at jeg er i et dette forholdet. Jeg ser han vill, jeg ser han er sliten og ønsker noe «bedre». Jeg synes du må følge hjerte ditt men var forsiktig. Det er tøft Hva mener du med at han er vill? Anonymkode: bad11...e58 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 Du får bare prøve. For jeg vet at er man forelsket nok så nytter det ikke å ikke prøve om man har muligheten. MEN du kommer til å bli såå ødlagt, så du må virkelig forberede deg. Utrolig kjipt å bli forelsket i en rusmissbruker. Det er uflaks. Jeg har(hadde..) flere av dem i familien og jeg var sammen med en alkoholiker. Haha du aner ikke altså.... flere ganger måtte jeg ringe politi fordi han knuste alt inne og var truende mot meg, måtte kjøre han på legevakten fordi han skader seg så mye, måtte dra han inn i taxier for å få han hjem, måtte stoppe han fra å havne i slåsskamper, hente han fra suspekte situasjoner og fester. Ikke nok med det men det var dyrt å ha han også. Man klarer ikke å ikke hjelpe økonomisk heller. Og alt de ødelegger... tja lurer på om han ødla ting for til sammen 60-70 tusen bare i mitt hjem. Flere hundre tusen utendørs..andres biler og diverse. Havnet i fengsel flere ganger også og gjelden ble bare høyere og høyere.. så kom truslene om at han skulle ta livet sitt pga økonomien osv osv osv... Han var en fantastisk gutt når han var edru, helt nydelig og kunne ikke skadet en flue, noen ganger fungerte han bra når han var full også, men som regel drakk han så mye at alle disse tingene skjedde. Og pga hvordan gan EGENTLIG var, så håpte jeg og håpe jeg på at han skulle få et normalt forhold til alkohol, men det skjer ikke. Nå er det 6 år siden det ble slutt og han er like ille. Hatt ordentlig dame etter meg også som også håpte og ordnet og styrte sånn som meg , men det gikk ikke det heller. Anonymkode: e6891...ceb 14
Nelle12345 Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva mener du med at han er vill? Anonymkode: bad11...e58 Mener han vil ha et liv uten rus, for han ser hvordan der påvirker forholdet vårt og ikke minst hvor vondt det gjør meg. Synes ikke man skal ta alle under samme kam. Det som er viktig er at dere er åpen og trygge på hverandre. At når det rus i bilde så er man ærlig om det og ikke dømmer. Godt at du spør, bare husk at alle er forskjellig. Ikke alle stjele, ikke alle sitte hjemme å røyke eller tar en linje for å feste. Noen kan ha en helt «A4» hverdag men ruse seg i helgen eller når man har fri. Endret 18. desember 2021 av Nelle12345 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 Nelle12345 skrev (1 minutt siden): Mener han vill ha et liv uten rus, for han ser hvordan der påvirker forholdet vårt og ikke minst hvor vondt det gjør meg. Synes ikke man skal ta alle under samme kam. Det som er viktig er at dere er åpen og trygge på hverandre. At når det rus i bilde så er man ærlig om det og ikke dømmer. Godt at du spør, bare husk at alle er forskjellig. Ikke alle stjele, ikke alle sitte hjemme å røyke eller tar en linje for å feste. Noen kan ha en helt «A4» hverdag men ruse seg i helgen eller når man har fri. Vil* heter det. Vill betyr wild ... Anonymkode: e6891...ceb 3
Nelle12345 Skrevet 18. desember 2021 #12 Skrevet 18. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil* heter det. Vill betyr wild ... Anonymkode: e6891...ceb Okei, viktig at du henger deg opp i skrive feil 😤 Endret 18. desember 2021 av Nelle12345 6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #13 Skrevet 18. desember 2021 Nelle12345 skrev (3 minutter siden): Mener han vill ha et liv uten rus, for han ser hvordan der påvirker forholdet vårt og ikke minst hvor vondt det gjør meg. Synes ikke man skal ta alle under samme kam. Det som er viktig er at dere er åpen og trygge på hverandre. At når det rus i bilde så er man ærlig om det og ikke dømmer. Godt at du spør, bare husk at alle er forskjellig. Ikke alle stjele, ikke alle sitte hjemme å røyke eller tar en linje for å feste. Noen kan ha en helt «A4» hverdag men ruse seg i helgen eller når man har fri. Det er der det starter. Til slutt blir han den som stjeler og oppfører seg som en villmann. Anonymkode: e6891...ceb 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #14 Skrevet 18. desember 2021 Nelle12345 skrev (1 minutt siden): Okei, viktig at du henger deg oppi skrive feil 😤 Her hadde det jo en meningsforskjell. Anonymkode: 23909...444 8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #15 Skrevet 18. desember 2021 Nelle12345 skrev (Akkurat nå): Okei, viktig at du henger deg opp i skrive feil 😤 Folk forstod ikke hva du mente. Andre her spurte hva du mente med vill og jeg lurte også. Jeg trodde du mente at du ser han vill/wild. Anonymkode: e6891...ceb 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #16 Skrevet 18. desember 2021 Nøyaktig hva er det han ruser seg på? Hvor ofte og hvilken aldersgruppe er han i? Har han jobb? Nettverk? Føler det er litt avgjørende faktorer for å vite hvor stor utfordringen er, hvor mye er det som må fikses opp i? Ikke minst, hvor lenge har han hatt dette problemet? Anonymkode: 37dfa...19b 3
Nelle12345 Skrevet 18. desember 2021 #17 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Folk forstod ikke hva du mente. Andre her spurte hva du mente med vill og jeg lurte også. Jeg trodde du mente at du ser han vill/wild. Anonymkode: e6891...ceb Retter på dette nå 😊 1
Nelle12345 Skrevet 18. desember 2021 #18 Skrevet 18. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er der det starter. Til slutt blir han den som stjeler og oppfører seg som en villmann. Anonymkode: e6891...ceb For noen, kanskje. For andre nei. Jeg har sett folk gå fra rus til familie liv. Jeg har sett folk gå fra rus som har bygget egent firma og folk som kommer seg inn i en hverdag de er lykkelig i uten rus. Selvfølgelig er det folk som ikke ønsker dette, selvfølgelig er det dem så stjeler og bruke andre for å få rusen. Men det er ikke alle og vi kan ikke dømme alle. Endret 18. desember 2021 av Nelle12345 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #19 Skrevet 18. desember 2021 Nelle12345 skrev (7 minutter siden): For noen, kanskje. For andre nei. Jeg har sett folk gå fra rus til familie liv. Jeg har sett folk gå fra rus som har bygget egent firma og folk som kommer seg inn i en hverdag de er lykkelig i uten rus. Selvfølgelig er det folk som ikke ønsker dette, selvfølgelig er det dem så stjeler og bruke andre for å få rusen. Men det er ikke alle og vi kan ikke dømme alle. Å bruke narkotika er da i seg selv en veldig dårlig ting og ikke noe man bør satse på. Anonymkode: e6891...ceb 3
Nelle12345 Skrevet 18. desember 2021 #20 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å bruke narkotika er da i seg selv en veldig dårlig ting og ikke noe man bør satse på. Anonymkode: e6891...ceb Sier ikke det er noe å satse på men det jeg sier er at det er mer vanlig an folk tro. Og det er ikke rett å dømme noen pga rus. Her vett vi lite som hverdagen til TS og denne personen. Alt vi kan gjør er å gi råd. Og for meg er det viktig å få fram at personen er viktigere an rusen. Det er en grunn for at TS er forelsket. Selvfølgelig vær forsiktig som jeg har navnet men ikke gå glipp av en person for du skal dømme de for noen andre sine handlinger. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå