AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Her har klassen hatt hjemmeskole siste dagene og møttes for gaming over tlf etter skolearbeid. I dag ble det mange timer. Siden vi ikke skal være så sosiale i julen pga høyt smittetrykk tenker jeg at det er greit at de møtes for gaming en del. Men hva er grensen mellom noe og mye, når de ikke kan møtes fysisk? Hadde vi vært opptatt sosialt som vanlig med nye familieselskaper hver dag, så hadde det begrenset seg selv. Samtidig ønsker jeg at vi her hjemme skal bruke tid sammen for spill, film, lek og kos. Men hva er ok spilletid? Har dere satt begrensninger for det? Anonymkode: e126c...9ee
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Dette regulerer 5 og 8 åringen selv. Jeg har satt en regel på at de bestemmer spillingen selv, men de må gjøre noe annet også den dagen. Leke, tegne, gå ut eller besøke venner. Ender med at de spiller 1 time på morgenen, 1 time før middag og 30 minutter før leggetid. Ser jeg at de ikke gjør noe annet enn å spille blir de satt til å leke noe. Alt vi voksne har av forslag til aktiviteter sier de alltid ja til 😅 Anonymkode: 87ca8...d6a 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Takk for svar! Dere andre da? Anonymkode: e126c...9ee
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 ipaden er så pass sliten i batteriet at han ikke spiller mer enn 2 timer i strekk. Anonymkode: 13e97...289
GammelKaktus Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Ingen begrensninger her i hus, så lenge alt som må bli gjort blir gjort og treff med venner i virkeligheten prioriteres over gaming så er det greit, både i koronatiden og utenom. Det regulerer han fint selv. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Ubegrenset, så lenge de lufter seg ute i fysisk aktivitet minst 1t og gjør husoppgavene sine. Anonymkode: c41eb...93d 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 9-åringen er i karantene pga symptomer og nærkontakt, så her er det lite grenser for øyeblikket. Vi legger opp til jevnlige pauser med tur ut og husarbeid/lage middag osv flere ganger pr dag, for å legge inn litt pauser, men vi ser at gaming og den digitale kontakten med venner gjør en kjip, innestengt tilværelse mye enklere. Anonymkode: cdb20...288 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #8 Skrevet 19. desember 2021 En på 10 og han får spille så mye han vil nå i juleferien Anonymkode: b2d19...626
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 Regulerer selv? Ubegrenset?! Min 10-åring hadde da spilt 22 timer i døgnet. Her er det max 4 timer totalt i ferien. Ærlig talt. Anonymkode: 29a4e...e92 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #10 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Regulerer selv? Ubegrenset?! Min 10-åring hadde da spilt 22 timer i døgnet. Her er det max 4 timer totalt i ferien. Ærlig talt. Anonymkode: 29a4e...e92 Max 4 timer pr dag* Anonymkode: 29a4e...e92
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Regulerer selv? Ubegrenset?! Min 10-åring hadde da spilt 22 timer i døgnet. Her er det max 4 timer totalt i ferien. Ærlig talt. Anonymkode: 29a4e...e92 Ja, da kan du ikke la din tiåring regulere det selv. «Ærlig talt». Anonymkode: bea48...1f9 10
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 Her i huset er det null gaming. Hadde gutta hatt den interessen, ville jeg kanskje sagt en time annenhver dag i ferier. Ellers en time i uka. Anonymkode: cbfc3...eac
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 9 og 11 åring. De har i utgangspunktet 1 time spilletid hver dag. Får kanskje en halvtime ekstra ved behov nå. Anonymkode: 92319...17b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 Vi har en seksåring og en toåring, så yngre enn din. Toåringen spiller selvfølgelig ikke. Seksåringen får spille ca. én time på lørdager og søndager, ingenting på ukedagene. Feriedager regner vi som helg, så da blir det ca. én time hver dag. Vi sitter ikke og følger med på klokka, men avslutter på et naturlig tidspunkt i spillet (vi spiller alltid sammen med ham). Vi er også fleksible når det er noe utenom det vanlige, som et nytt spill, sykdom o.l. Da kan vi godt spille litt lengre. Så langt fungerer dette veldig fint. Ikke noe mas og spilling er en hyggelig familieaktivitet. Anonymkode: b7b66...90f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 Sitter ikke med stoppeklokke, både 14 og 11 åringen regulerer i stor grad selv. Kravet mitt er at de er ute hver dag, enten det er med kompiser eller tur med hunden. Anonymkode: 0ec60...bec
Arkana Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 Ingen begrensninger, men i praksis er det masse gaming på dagtid og ingenting/lite på kveldene i julen fordi vi da spiller brettspill eller gjør noe annet sammen.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 Ingen begrensninger her i ferie og fridager, utover at vi krever at de også gjør andre ting . 9-åringen spiller med andre fra klassen, de er veldig sosiale og spiller enten sammen hjemme hos oss eller andre, eller hver for seg mens de har hverandre på skjerm og snakker mens de spiller. Av og til gamer de ikke i det hele tatt, mens det kan bli 6-7 timer igjen en annen dag. Anonymkode: fb2dd...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 22.17): Her har klassen hatt hjemmeskole siste dagene og møttes for gaming over tlf etter skolearbeid. I dag ble det mange timer. Siden vi ikke skal være så sosiale i julen pga høyt smittetrykk tenker jeg at det er greit at de møtes for gaming en del. Men hva er grensen mellom noe og mye, når de ikke kan møtes fysisk? Hadde vi vært opptatt sosialt som vanlig med nye familieselskaper hver dag, så hadde det begrenset seg selv. Samtidig ønsker jeg at vi her hjemme skal bruke tid sammen for spill, film, lek og kos. Men hva er ok spilletid? Har dere satt begrensninger for det? Anonymkode: e126c...9ee vi er mye borte i julen , i selskaper, så de 2-3 dagene vi er hjemme, er det helt greit at barnet gamer med venner, barnet er jo veldig sosiale med familien i 5-6 dager, så de få dagene barnet kan, kommer jeg ikke og sette noe begrensinger Anonymkode: c0368...8b1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 Ser det an, ser jeg det blir veldig mye sier jeg at det er tid for å gjøre noe annet. Heldigvis har de blitt lei og finner på noe annet noen timer hver dag. Anonymkode: 7d154...302
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #20 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12/18/2021 den 22.17): Her har klassen hatt hjemmeskole siste dagene og møttes for gaming over tlf etter skolearbeid. I dag ble det mange timer. Siden vi ikke skal være så sosiale i julen pga høyt smittetrykk tenker jeg at det er greit at de møtes for gaming en del. Men hva er grensen mellom noe og mye, når de ikke kan møtes fysisk? Hadde vi vært opptatt sosialt som vanlig med nye familieselskaper hver dag, så hadde det begrenset seg selv. Samtidig ønsker jeg at vi her hjemme skal bruke tid sammen for spill, film, lek og kos. Men hva er ok spilletid? Har dere satt begrensninger for det? Anonymkode: e126c...9ee Det er sosialt og gøy og game med venner. Snakkenog ha det gøy. Akkurat i dette smittetrykket no er det vel tryggest uansett når kontakt skal begrenses og en del har besøk eller er på besøk til den ene og den andre i julen no. Men vi går turer sammen, brettspill, julekos og baking, julefilmer, kryssord og andre ting. Men døgnet har mange timer så litt gaming er greit. Men frisk luft må til Anonymkode: 3c13e...11f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå