rorodinbåt Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Jeg synes det starter og bli litt tungt nå. Før så kunne man se fram til at man ble vaksinert, da kunne man leve som normalt igjen. Men nå har man tatt både en, to og tre og vaksiner uten at man er trygg. Hadde aldri trodd at landet ville få så mange restriksjoner igjen. Og noen mener at sånn vil det bli. Men nok om det er ikke det jeg trenger råd om. Men gi meg tips om hva dere gjør for å holde motet oppe. Jeg har liten famile og føler meg ganske alene. 5
LeneXCII Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Det beste er å innrette livet så tiltakene får minst mulig å si. Det kommer neppe til å ta slutt med det første. Om ikke korona så kommer det nok noe annet, klima-lockdown el.l 5
Taoisten Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 Vanskelig å gi gode råd. Sjøl er jeg en ensom ulv, som ikke liker andre mennesker. Så jeg trives godt med nedstengning. Men det er liksom ikke bare å bli en ensom ulv. Enter er man det, eller så er man det ikke kan du si. 6
gjest431 Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 (endret) . Endret 17. november 2022 av fittesnerk 5
snute Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 (endret) Jeg syns også det er tungt å holde motet oppe nå. Så lei av hjemmekontor og av at alt blir avlyst, igjen… Det verste er at jeg ikke skjønner hvordan det noen gang skal bli bedre når det ikke hjelper med vaksine heller… Endret 18. desember 2021 av snute 4
BellaMargitha Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 Jeg fokuserer på hobbyer her hjemme og ringer folk jeg ikke har snakket med på årevis. 1
BobbySocks Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 (endret) To uker om gangen. Planlegge ting som man kan gjennomføre til tross for nedstengning. Forte seg å reise når man kan. Lage restaurantmat hjemme. Tilbringe for mye tid på Internett. Få en hobby: hekling, bygge modellbåt eller kjøpe en switch (det gjorde jeg). Endret 18. desember 2021 av BobbySocks 3
rorodinbåt Skrevet 18. desember 2021 Forfatter #8 Skrevet 18. desember 2021 BellaMargitha skrev (Akkurat nå): Jeg fokuserer på hobbyer her hjemme og ringer folk jeg ikke har snakket med på årevis. Ja må vel ta opp noen hobbyer, ikke så glad i å ringe folk jeg he he- 1
Ab_naturals Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 Drikker eggelikør og baileys og storspiser på klementiner og sjokolade 👍 1
KvinneguidenBruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 rorodinbåt skrev (21 minutter siden): Jeg synes det starter og bli litt tungt nå. Før så kunne man se fram til at man ble vaksinert, da kunne man leve som normalt igjen. Men nå har man tatt både en, to og tre og vaksiner uten at man er trygg. Hadde aldri trodd at landet ville få så mange restriksjoner igjen. Og noen mener at sånn vil det bli. Men nok om det er ikke det jeg trenger råd om. Men gi meg tips om hva dere gjør for å holde motet oppe. Jeg har liten famile og føler meg ganske alene. Musikk. Danse på stuen. Spise god mat. Unngå nyheter. 1
Rumle Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 En dag om gangen, prøv å finne på noe hyggelig hver dag ❤ 2
Sammy! Skrevet 18. desember 2021 #12 Skrevet 18. desember 2021 Jeg er en person som vanligvis blir lett trigget, rørt, sint, glad, maktesløs osv osv... Men i det siste har jeg bare ikke "fulgt med".. Har fått oppdateringer fra andre i ny og ne. Overholder regler og det som er, men ellers bare fokuserer jeg på noe annet. De siste dagene har jeg merket at jeg har blitt mindre irritert og har en helt annen ro. Det føles rart og godt. Vet ikke hva jeg har gjort konkret, kanskje det bare har toppet seg og nå er det begeret fullt. 1
Safiye Skrevet 18. desember 2021 #13 Skrevet 18. desember 2021 Tråden er ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. -Safiye, mod
GulSitron Skrevet 18. desember 2021 #14 Skrevet 18. desember 2021 Før jeg fikk barn: helt greit. Trives i eget selskap, blir uansett ekstremt sliten av p omgåes folk hele tiden. Etter jeg fikk barn: håper ikke på full lockdown, pga søvnmangel er ikke energien helt på topp og jeg føler meg som en elendig mamma som ikke orker å gå ut for å leke med barnet så ofte som jeg ønsker. Tar en dag av gangen, senker forventningene til meg selv og jobber så mye jeg kan/orker for å se noe annet enn de fire veggene og snakke med noen som er eldre enn 1år. Sånn sett er jeg heldig som jobber i helsevesenet, har alltid jobb å gå til. 1
BellaMargitha Skrevet 18. desember 2021 #15 Skrevet 18. desember 2021 rorodinbåt skrev (19 minutter siden): Ja må vel ta opp noen hobbyer, ikke så glad i å ringe folk jeg he he- Det er en grei investering nå, hobbyer altså. Jeg fordyper meg litt i maleri.
Mekkapekka Skrevet 18. desember 2021 #16 Skrevet 18. desember 2021 Jeg tenker det blir bedre når vi går mot lysere tider og er mer ute. Høsten og mørket hjelper ikke på motivasjonen min iallefall…
rorodinbåt Skrevet 18. desember 2021 Forfatter #17 Skrevet 18. desember 2021 Sammy! skrev (45 minutter siden): Jeg er en person som vanligvis blir lett trigget, rørt, sint, glad, maktesløs osv osv... Men i det siste har jeg bare ikke "fulgt med".. Har fått oppdateringer fra andre i ny og ne. Overholder regler og det som er, men ellers bare fokuserer jeg på noe annet. De siste dagene har jeg merket at jeg har blitt mindre irritert og har en helt annen ro. Det føles rart og godt. Vet ikke hva jeg har gjort konkret, kanskje det bare har toppet seg og nå er det begeret fullt. Ja sikkert lurt og kutte litt ut nyheter ja-
Example Skrevet 18. desember 2021 #18 Skrevet 18. desember 2021 Tja. Hva skal man gjøre? Spørsmålet er hvor lenge man skal godta å få regler tredd nedover hodet når myndighetene ikke tar tak i de virkelige problemene. Det er to grunner til at vi lever med slike tiltak nå. Den ene grunnen er at helsemyndighetene på to år ikke har evnet å løfte fingeren og gjøre noe med kapasiteten på sykehusene. Den andre er at man har en gjeng med antivaxxere i Norge som ikke tar vaksine. Disse behandles foreløpig med silkehansker, selv om man har null problemer med strenge tiltak for alle. Spørsmålet er da hvor lenge vanlige folk gidder å bry seg. Jeg registrerer at min yrkesgruppe (lærere) sannsynligvis skal fritas for karantene på jobb, slik at vi trolig blir gående i konstant karantene I uke etter uke på fritiden. Skal man da tenke at karantene egentlig betyr noe overhodet? 3
sommermor Skrevet 19. desember 2021 #19 Skrevet 19. desember 2021 Her fikk jeg heldigvis med meg de aller fleste fotballkampene før sesongslutt. Jeg er ellers rimelig usosial, og aller mest kun hjemme. Her savner jeg overhodet ikke uteliv eller kino. Konserter og flyreiser tilhører et tidligere liv. Når du knapt har vært utenfor byen du bor i siden corona startet, blir det en vane å aldri reise. 1
Anbefalte innlegg