AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har fått mye tørr og sprukken hud etter mye håndvask og corona. Så tenkte å gå til innkjøp av nautral håndsåpe. men med tanke på at denne nesten ikke inneholder noe som helst. Påstår at det er som å vaske seg med kun vann noen av de parfymefrie produkene. Men blir man skikkelig ren når alle disse stoffene er tatt bort ? vil coronabakterier forsvinne? tenker at det må jo være en grunn til at alle disse stoffene finnes i andre podukter? og det e jo også en grunn til at vi ikke vasker oss med kun vann ? Anonymkode: e7736...954
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Dette er bare tull. Selfølgelig er det ikke det samme som vann. Når noen kommer med slike påstander må du be om en forklaring, man kan ikke tro på alt folk sier uten videre. Anonymkode: ea4d7...08d 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 Har neutral dusjsåpe. Inneholder ikke parfyme eller fargestoffer, men har en rekke andre sodium-navn-ingredienser som jeg ikke har greie på. Uansett, det er såpe, ikke vann. Man blir like ren som ved bruk av annen såpe Anonymkode: 506a1...e2c 2
Suzzi Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Neutral sin håndsåpe tørker virkelig ut hendene mine, så vil egentlig ikke anbefale den. Den beste jeg har funnet for hendene mine er palmolive Milk & olive.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Jeg bruker Neutral tøyvaskemiddel og nå også Neutral håndsåpe. Både tøy og hender blir rene. Jeg har tendenser til eksem og må derfor være nøye med hvilke produkter jeg bruker på huden. Derfor bruker jeg Neutral, og andre uparfyrmerte eller allergivennlige produkter. Jeg har ikke opplevd at Neutral tørker ut huden min.
Djungelvrål Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 Den inneholder sodium laureth/lauryl sulfate. Stoffet som gjør at all såpe og tannkrem skummer. Det er også stoffet som tørker ut fordi det løser opp fett. Finn en håndsåpe uten sls. Parfyme har ingen verdens ting å si for virkningen av såpe. 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 Jeg tror du har misforstått litt. At en såpe er «naturlig», uten parabener og parfyme og tilpasset sensitiv hud (som du burde se etter), betyr ikke at den er dårligere enn andre såper.. det betyr bare at den er for de som bryr seg mer om virkningen den har på huden. Samme med shampoo også. De fancy produktene som skal gjøre ditt og datt for håret, er egentlig de verste, og ødelegger håret i lengden. Anonymkode: 5b5b6...a2e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har god erfaring med håndsåpe som også inneholder olje. De er gjerne dyrere siden det er merkeprodukt men verd å prøve. Anonymkode: c51c5...048
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 Det er ikke parfymen som rengjør. 🙄 Og beklager, men hvordan kan du fremdeles etter to år snakke om «coronabakterier»? Du kan lese hvordan såpe fungerer her: https://www.livescience.com/amp/57044-science-of-soap.html Anonymkode: ac17b...0e4 2
Taluno Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 Vi som er allergisk mot parfyme går ikke rundt og er skitten hele tiden altså, bare fordi vi bruker produkter uten parfyme... Men jeg skjønner at du sliter med tørr og sprukken hud om du kun bruker parfymerte produkter. Det beste for huden er en mild såpe og en god håndkrem, og parfymefritt... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå