Gå til innhold

Gravid uke 19, deprimert og mistet følelser for kjæresten min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg venter mitt andre barn nå i mai, men sliter med å glede meg.. vet at jeg kommer til å elske barnet mer enn noe annet når jeg får møte han så det er ikke der bekymringen min ligger.. det er den depresjonen jeg er i nå, hvor jeg sliter med å finne gleden i noe som helst annet enn i min sønn på snart 3 år. Jeg klarer ikke å glede meg til noe og ser ikke frem mot noe heller.. hoved problemet er kjæresten min, jeg har mistet alle følelsene jeg har og orker ikke være rundt han. Jeg går til jordmor som også er psykolog men som hun sier så kan man ikke garantere at hormonene spiller meg et puss eller om de faktisk forteller meg sannheten.. noe jeg synes er vanskelig, da jeg faktisk skal ha et barn med mannen, og vil jo elske den jeg skal være sammen med, men som sagt så føler jeg bare nå avsky og irritasjon. Går rundt å prater desperat med kjent folk i håp om at de har opplevd det samme! Så hvis noen har følt på det samme så Værsåsnill legg igjen en kommentar til meg. Takk på forhånd😊

Anonymkode: 33371...2a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså. Med mindre mannen din er helt idiot, voldelig, slem, hensynsløs, osv., så er det mest sannsynlig hormoner. Ikke gjør noe overilt :)

Da jeg var gravid kunne det svinge fra uke til uke, noen ganger oftere. Altså hele skalaen fra at jeg fikk tårer i øynene fordi han var sååå fantastisk og jeg var sååå heldig med at akkurat han var min😍, til bånn i bøtta så jeg tenkte ut hvordan i all verden jeg skulle få det til på egenhånd når jeg flytta ut for meg selv langt unna han😠

Anonymkode: d64b4...8ca

• Liker 1
Skrevet

I første trimester begynte jeg å tro at jeg hadde valgt feil mann. Syntes han var ekkel og fikk frysninger hvis han kysset meg 😂

Litt ut i andre trimester forsvant kvalmen og disse negative følelsene. Nå liker jeg ham på lik linje som før graviditeten :) så for meg var det 100% hormonelt. Mulig jeg får avsky igjen i tredje trimester 😅

Jeg tenker du fortsetter med samtalene hos jordmor, sett opp en liste over alt som er bra med mannen din (jeg gjorde dette da jeg mislikte ham), og ikke avslutt forholdet i graviditeten. Få barnet og la det gå en stund til ting blir mer normalisert. Forsøk og gjør noe hyggelig sammen med mannen din som dere gjorde før. 

Håper depresjonen blir bedre snart og at du finnet glede igjen. Husk at det alltid blir bedre, man vet bare ikke når og hvordan veien dit blir (har selv vært deprimert).

Anonymkode: d7122...6bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I første trimester begynte jeg å tro at jeg hadde valgt feil mann. Syntes han var ekkel og fikk frysninger hvis han kysset meg 😂

Litt ut i andre trimester forsvant kvalmen og disse negative følelsene. Nå liker jeg ham på lik linje som før graviditeten :) så for meg var det 100% hormonelt. Mulig jeg får avsky igjen i tredje trimester 😅

Jeg tenker du fortsetter med samtalene hos jordmor, sett opp en liste over alt som er bra med mannen din (jeg gjorde dette da jeg mislikte ham), og ikke avslutt forholdet i graviditeten. Få barnet og la det gå en stund til ting blir mer normalisert. Forsøk og gjør noe hyggelig sammen med mannen din som dere gjorde før. 

Håper depresjonen blir bedre snart og at du finnet glede igjen. Husk at det alltid blir bedre, man vet bare ikke når og hvordan veien dit blir (har selv vært deprimert).

Anonymkode: d7122...6bb

Tusen takk for gode råd! ❤️

Anonymkode: 33371...2a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...