AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 https://e24.no/naeringsliv/i/Kze6ge/ruter-skrur-opp-prisene-i-slutten-av-januar Nå er Ruter tvunget til å øke prisene i takt med resten av prisutviklingen. Ingen kan på fullt alvor mene at vi ikke går mot en skikkelig økonomisk smell som sikkert vil ramme deler av boligmarkedet? Folk må jo blir skremt fra å kjøpe nå så vi vil se et jevnt prisfall i 2022 kanskje? Anonymkode: 9045f...333 1
Pachka Sigaret Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Inntektene til Ruter uteblir i større grad på grunn av mindre aktivitet i samfunnet. Jeg vil tro at det er en enorm økning i biltrafikk på grunn av frykt for virus og hjemmekontor så er en del passasjerer bare borte. Det betyr at man må tvinge frem et rutekutt. De blir nok nødt til å kutte i gamle Akershus fylke og kanskje Oslo... Jeg mener de fikk 2 milliarder av staten i støtte for å opprettholde tilbudet, men det må da være begrenset hvor mye de skal betale for det. Ruter ligger vel an til å gå flere hundre millioner kroner i underskudd hvis de fortsetter som nå. Hvis regjeringen stenger pengekrana og de ikke får økt antallet passasjerer så må de nok øke prisene for å finansiere tilbudet. En ting er sikkert, og det er at kollektivselskapene ikke vil takle den nye normalen med covid-19. Jeg tenker: * Store kutt i kollektivtilbudet ute i distriktene * Store kutt i rutene generelt, f.eks. i Trøndelag forventer jeg total kollaps av metrobuss-systemet. * Økning i prisene
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 1. Alle priser øker i takt med inflasjonen hvert eneste år. Det er helt vanlig. 2. Et månedskort blir 20 kroner dyrere. Om noen får lasset veltet av det, så har de større problemer i livet enn å ikke ha råd til bussen lenger. Anonymkode: cd0ff...35a 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Det er jo helt vanlig. Skjer hvert år. Anonymkode: 73fc5...d96
lillevill Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Har merket meg dette hvert år. agurknyhet
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 Veit du hvor mange millioner busselskapet taper på å stenge fordører pga korona og ha åpne bakdør for de som liksom har betalt billett? Det er en del. Mange som sniker. Anonymkode: 6ba08...fee 3
LeneXCII Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 (endret) Ruter, som andre kollektivreiseselskap, bommer når de ikke enser at de må tilby en type billett som er attraktiv når man har hjemmekontor flere dager dager i uken. Man kjøper ikke dyrt månedskort hvis man kunne tatt bussen 2-3 ggr i uke. Da blir det bilen.. Utrolig at de ikke forstår dette. Endret 18. desember 2021 av LeneXCII skrivefeil 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veit du hvor mange millioner busselskapet taper på å stenge fordører pga korona og ha åpne bakdør for de som liksom har betalt billett? Det er en del. Mange som sniker. Anonymkode: 6ba08...fee Her (Agder, akt) går man inn foran og ut bak. Tror de taper mindre enn at alle skal gå inn og ut bak. Anonymkode: f2805...796
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 LeneXCII skrev (1 time siden): Ruter, som andre kollektivreiseselskap, bommer når de ikke enser at de må tilby en type billett som er attraktiv når man har hjemmekontor flere dager dager i uken. Man kjøper ikke dyrt månedskort hvis man kunne tatt bussen 2-3 ggr i uke. Da blir det bilen.. Utrolig at de ikke forstår dette. Enig! Burde vært mulig å kjøpe et kort for feks 20 turer eller 50 turer. Anonymkode: f2805...796 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: 1. Alle priser øker i takt med inflasjonen hvert eneste år. Det er helt vanlig. 2. Et månedskort blir 20 kroner dyrere. Om noen får lasset veltet av det, så har de større problemer i livet enn å ikke ha råd til bussen lenger. Anonymkode: cd0ff...35a Problemet til Ruter er at svært mange ikke trenger månedskort lenger. De må tilpasse billettypene sine etter hva folk trenger. Anonymkode: 70651...17d 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #12 Skrevet 18. desember 2021 Sukk. Reiser med lokal kollektivtrafikk burde vært gratis. Gratis er mye mer attraktivt enn billig. Man føler seg dum når man betaler for å kjøre privatbil hvis det går an å ta bussen gratis. Det går vannvittig med penger til billettsystemer og billettkontroller. Gratis er eneste måten å gjøre kollektivt best og bil mindre viktig. Anonymkode: d57a7...0a1 3
Pachka Sigaret Skrevet 18. desember 2021 #13 Skrevet 18. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sukk. Reiser med lokal kollektivtrafikk burde vært gratis. Gratis er mye mer attraktivt enn billig. Man føler seg dum når man betaler for å kjøre privatbil hvis det går an å ta bussen gratis. Det går vannvittig med penger til billettsystemer og billettkontroller. Gratis er eneste måten å gjøre kollektivt best og bil mindre viktig. Anonymkode: d57a7...0a1 Bare vent, det vil utvikles nye billettsystemer for personer med redusert behov for buss. Dette er vedtatt for AtB så det vil nok komme i 2022.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #14 Skrevet 18. desember 2021 23 minutter siden, Pachka Sigaret said: Bare vent, det vil utvikles nye billettsystemer for personer med redusert behov for buss. Dette er vedtatt for AtB så det vil nok komme i 2022. Tja, med Ruter pleier ting ta sin tid. Synes å huske det ble vedtatt sperreporter til t-banen for mange herrens år siden, bygget ble de også. Men de måtte til slutt gi opp hele prosjektet. Det sitter for mange konsulenter som prøver å finne opp hjulet på nytt. Anonymkode: 70651...17d 6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #15 Skrevet 18. desember 2021 Kan man reise så mye man vil i Oslo for 795 kr i måneden??? Anonymkode: e799b...934
Pachka Sigaret Skrevet 18. desember 2021 #16 Skrevet 18. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan man reise så mye man vil i Oslo for 795 kr i måneden??? Anonymkode: e799b...934 Ja? Eller, det blir 814 kr for en sone etter prisendringen til Ruter. I Trøndelag tar AtB 860 kr for lignende billett, så det er ikke så mye å klage over akkurat.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #17 Skrevet 18. desember 2021 Pachka Sigaret skrev (12 minutter siden): Ja? Eller, det blir 814 kr for en sone etter prisendringen til Ruter. I Trøndelag tar AtB 860 kr for lignende billett, så det er ikke så mye å klage over akkurat. Nei ikke mye å klage over. Ca 800 kr for en måned. Anonymkode: e799b...934
Drizzt Skrevet 19. desember 2021 #18 Skrevet 19. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): https://e24.no/naeringsliv/i/Kze6ge/ruter-skrur-opp-prisene-i-slutten-av-januar Nå er Ruter tvunget til å øke prisene i takt med resten av prisutviklingen. Ingen kan på fullt alvor mene at vi ikke går mot en skikkelig økonomisk smell som sikkert vil ramme deler av boligmarkedet? Folk må jo blir skremt fra å kjøpe nå så vi vil se et jevnt prisfall i 2022 kanskje? Anonymkode: 9045f...333 Jeg må si at jeg ler av MDGs stadige lovnader om billigere kollektivtrafikk i hovedstaden. Siden de kom til makt der har billettprisene bare økt. Samtidig som det blir dyrere å bruke kollektiv, blir det også umulig å bruke bil. MDG liker virkelig ikke motoriserte kjøretøy. P.S. Det er vanlige folk sin tur ... å bli fattige. Ulikhetene skal viskes ved å få flest mulig nederst i inntektskalaen og helst på NAV gjennom høyere pris på strøm, boligrente, mat, drivstoff. Endret 19. desember 2021 av Drizzt 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #19 Skrevet 19. desember 2021 LeneXCII skrev (11 timer siden): Ruter, som andre kollektivreiseselskap, bommer når de ikke enser at de må tilby en type billett som er attraktiv når man har hjemmekontor flere dager dager i uken. Man kjøper ikke dyrt månedskort hvis man kunne tatt bussen 2-3 ggr i uke. Da blir det bilen.. Utrolig at de ikke forstår dette. Enig. Jeg kjøpte månedskortet 2 dager før lockdown, oops 😁 Kanskje Ruter vurderer nå å lage en slik billett Anonymkode: 73fc5...d96
LeneXCII Skrevet 19. desember 2021 #20 Skrevet 19. desember 2021 Drizzt skrev (1 time siden): Jeg må si at jeg ler av MDGs stadige lovnader om billigere kollektivtrafikk i hovedstaden. Siden de kom til makt der har billettprisene bare økt. Samtidig som det blir dyrere å bruke kollektiv, blir det også umulig å bruke bil. MDG liker virkelig ikke motoriserte kjøretøy. P.S. Det er vanlige folk sin tur ... å bli fattige. Ulikhetene skal viskes ved å få flest mulig nederst i inntektskalaen og helst på NAV gjennom høyere pris på strøm, boligrente, mat, drivstoff. Ja, selv MDG blir når de kommer i posisjon tvunget til å innse at løftene, betale for sine lovnader. Uavhengig hvor miljøvennlige de mener de er. For en katastrofe det hadde blitt hvis de hadde kommet i regjering i høst, akkurat som det ikke er nok annet som skal betales nå om dagen.. 😱
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå