Gå til innhold

Hvor mye varierer liv i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet i magen har hatt økende mengde aktivitet de siste to ukene (er nå i uke 27)

tok koronavaksine på torsdag- og hele natta etter var det var det bevegelse- men etter det har det vært ganske stille .. kjenner ett spark sånn av og til- men ikke i den grad som før.. frem til natt til fredag har det vært lange økter med sammenhengen bevegelse.. 

jeg er på hytta- så 3 timer unna føden..

Anonymkode: 9288c...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

You know the drill. Legg deg ned og drikk noe søtt.

Anonymkode: 4d50c...411

Skrevet

Jeg er i uke 30. De siste 5-6 ukene har det variert veldig og jeg har hatt noen dager i blant hvor det har vært mye roligere. Så virker det som fosteret har snudd seg og jeg kjenner det kjempetydlig igjen noen dager. Så snur det igjen. 

Om du er urolig så bør du drikke noe søtt og legge deg ned på venstre side, uten telefon eller tv, og bare puste rolig og kjenne etter. Sannsynligvis kjenner du da mer bevegelse igjen eller kjenner iallfall bevegelsene :)

Hos meg i de rolige periodene kjenner jeg også mest bevegelse langt nede og litt baki, mens når det er fullt liv kjenner jeg det høyere opp foran (som er grunnen til at jeg tror fosteret snur seg, sist kontroll sa de at det fremdeles var god plass til det)

Anonymkode: f59e9...3dd

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er i uke 30. De siste 5-6 ukene har det variert veldig og jeg har hatt noen dager i blant hvor det har vært mye roligere. Så virker det som fosteret har snudd seg og jeg kjenner det kjempetydlig igjen noen dager. Så snur det igjen. 

Om du er urolig så bør du drikke noe søtt og legge deg ned på venstre side, uten telefon eller tv, og bare puste rolig og kjenne etter. Sannsynligvis kjenner du da mer bevegelse igjen eller kjenner iallfall bevegelsene :)

Hos meg i de rolige periodene kjenner jeg også mest bevegelse langt nede og litt baki, mens når det er fullt liv kjenner jeg det høyere opp foran (som er grunnen til at jeg tror fosteret snur seg, sist kontroll sa de at det fremdeles var god plass til det)

Må bare legge til at jeg aner ikke hva som er riktig eller vanlig, dette er bare slik jeg har kjent det nå de siste ukene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet i magen har hatt økende mengde aktivitet de siste to ukene (er nå i uke 27)

tok koronavaksine på torsdag- og hele natta etter var det var det bevegelse- men etter det har det vært ganske stille .. kjenner ett spark sånn av og til- men ikke i den grad som før.. frem til natt til fredag har det vært lange økter med sammenhengen bevegelse.. 

jeg er på hytta- så 3 timer unna føden..

Jeg opplever akkurat det samme😢

Anonymkode: ff50a...3a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg opplever akkurat det samme😢

Sånn etter vaksinen?😳

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sånn etter vaksinen?😳

Ja, jeg er så redd og lei meg, spesielt når du opplever det samme😞

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

You know the drill. Legg deg ned og drikk noe søtt.

Anonymkode: 4d50c...411

Skjønner ikke greia med det, det har aldri fungert på baby her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg er så redd og lei meg, spesielt når du opplever det samme😞

Jeg tror jeg skal rapportere det..

https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/meld-bivirkninger/bivirkningsmelding-for-pasienter#koronavaksiner-og-bivirkninger

Har du vært snakket m sykehuset? 

kjenner også at jeg er livredd..

jeg kjenner et lite spark sånn av og til.. mens før var masse bevegelse i lang tid.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tror jeg skal rapportere det..

https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/meld-bivirkninger/bivirkningsmelding-for-pasienter#koronavaksiner-og-bivirkninger

Har du vært snakket m sykehuset? 

kjenner også at jeg er livredd..

jeg kjenner et lite spark sånn av og til.. mens før var masse bevegelse i lang tid.. 

Nei, en lege sa det var normalt at aktiviteten kan variere i perioder. 

Jeg kjenner baby bare noen minutter om gangen, er det vanlig?

Leste et sted at man skal kjenne de fra 20 min til 90 min om gangen?

Kan andre dele sine erfaringer om dette?:/

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, en lege sa det var normalt at aktiviteten kan variere i perioder. 

Jeg kjenner baby bare noen minutter om gangen, er det vanlig?

Leste et sted at man skal kjenne de fra 20 min til 90 min om gangen?

Kan andre dele sine erfaringer om dette?:/

For meg varier det veeldig (er i uke 28). Kan være en dag nesten uten noe bevegelse (kanskje bare et lite dult her og der), og så kan det være lenger perioder med myye aktivitet. Andre ganger er det korte perioder, bare i noen sekunder/minutter, med kraftig aktivitet før det er pause igjen. Andre dager kan bevegelsene være mer jevnt over gjennom hele dagen, både kraftige og rolige, med kortere perioder med opphold. Altså føler jeg virkelig «alt» er normalt her🙈

Var nettopp på Ul og vet at hun har det veldig bra der inne:)

Anonymkode: bf499...38f

• Liker 3
Skrevet

Tilfeldigvis var en av mine rolige perioder også etter 2. dose (1-2 dager etter og så i 3 dager). Men hadde hatt samme greia litt over 1 uke før, for så å kjenne masse aktivitet igjen så tenkte det var det samme på nytt. Og ja etter 3 dager var det maks aktivitet igjen. Så hadde jeg noen roligere dager. Så masse aktivitet igjen. Så det kan være helt tilfeldig og det kan også være at du kjenner ekstra mye etter og bekymrer deg pga vaksinen. Jeg vet ikke om det er tilfeldig men når jeg stresser så er baby roligere enn når jeg er rolig, da beveger den seg mer. 

Er du urolig så må du ringe fødeavdelingen da, de kan veilede og evnt ta deg inn for sjekk :)

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg varier det veeldig (er i uke 28). Kan være en dag nesten uten noe bevegelse (kanskje bare et lite dult her og der), og så kan det være lenger perioder med myye aktivitet. Andre ganger er det korte perioder, bare i noen sekunder/minutter, med kraftig aktivitet før det er pause igjen. Andre dager kan bevegelsene være mer jevnt over gjennom hele dagen, både kraftige og rolige, med kortere perioder med opphold. Altså føler jeg virkelig «alt» er normalt her🙈

Var nettopp på Ul og vet at hun har det veldig bra der inne:)

Anonymkode: bf499...38f

Litt sånn opplever jeg det også, veldig variasjon. Tenkte spørre jordmor om 2 uker om det for sikkerhets skyld og hvor lenge det er sånn, men så langt har hun sagt at det kan variere pga god plass og foster snur seg (men det var over 2 uker siden sist da pga er midt mellom kontroller)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...