Gå til innhold

Tar dere sjansen på å ha barn på skole og i barnehage til uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er akkurat ferdig med 1 uke med stengt barnehage fordi alle ansatte var i karantene. Er egentlig barnehage man-ons til uka. Ville dere tatt sjansen med tanke på risikoen for å havne i karantene? 

Holder dere barna hjemme?

Anonymkode: 3cb9d...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tatt juleferie. Hadde holdt dem hjemme hvis jeg hadde mulighet, om jeg var deg

Anonymkode: 1b7ec...15a

• Liker 13
Skrevet

Absolutt, men vi får ikke lov. Skolen har stengt.

Anonymkode: 46b3f...5a2

• Liker 4
Skrevet

Ja, vi har søkt om tilbud på skolen (Oslo) pga hjemmeforhold (sykdom hos meg som forverres kraftig av fulle dager)+mann med stor arbeidsbelastning. 

På grunn av min helsetilstand skal vi uansett ikke reise noe sted, så om vi må i karantene nå utgjør det ikke forskjell. 

Skjønner at folk  som skal reise/venter besøk synes hjemmetid er best nå. 

Anonymkode: c36c9...1a5

• Liker 3
Skrevet

Det tar vi sjansen på. Vi har ikke store planene i jula uansett. 

Anonymkode: acc6e...5ba

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vi er akkurat ferdig med 1 uke med stengt barnehage fordi alle ansatte var i karantene. Er egentlig barnehage man-ons til uka. Ville dere tatt sjansen med tanke på risikoen for å havne i karantene? 

Holder dere barna hjemme?

Anonymkode: 3cb9d...d64

her er det juleferie, den startet i går ,så trenger ikke tenke på det

Anonymkode: 752b1...047

Skrevet

Nå ble det hjemmeskole her, men jeg hadde uansett holdt mine hjemme fra skole og barnehage til uka. Vet det egentlig ikke er bra å holde de hjemme fra skolen, men jeg prioriterer julefeiring fremfor skole akkurat i år. 

Anonymkode: 8cfdb...01b

• Liker 6
Skrevet

Skolen er stengt. Usikker på barnehagen

Anonymkode: 73d94...0f4

Skrevet

Skolen ble dessverre stengt, men vi har invitert hele klassen til oss på juleavslutning likevel, så smittevernsmessig blir det ingen forskjell 🤣

De fleste i klassen har allerede hatt corona, og resten av oss skal vel også gjennom det, så whatever.

Anonymkode: 15fb7...59a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nå ble det hjemmeskole her, men jeg hadde uansett holdt mine hjemme fra skole og barnehage til uka. Vet det egentlig ikke er bra å holde de hjemme fra skolen, men jeg prioriterer julefeiring fremfor skole akkurat i år. 

Anonymkode: 8cfdb...01b

hvordan tenker du at du ikke skulle få feiret jul uansett? 

Man kan da fint pynte seg, pynte hus, lage god mat, åpne gaver og kose seg akkurat like godt enten man har positiv test eller ei. Kan selvsagt ikke feire med noen utenfor husstanden, men det er jo nesten bare en bonus. 

• Liker 8
Skrevet

Har barna i barnehage og skole. Jobber selv som lærer, vi har ikke hjemmeskole. Heldigvis relativt lite smitte her.

Anonymkode: ffc61...2ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har barna i barnehage og skole. Jobber selv som lærer, vi har ikke hjemmeskole. Heldigvis relativt lite smitte her.

Anonymkode: ffc61...2ec

Samme her😊

Anonymkode: f24f4...9c3

Skrevet

Kommer til å bruke barnehagen. Har ingen planer i jula uansett, så betyr ikke så mye om det blir en karantene. Skal klare å forspise oss på pepperkaker og sjokolade uansett 😉

Anonymkode: 18b44...61e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

hvordan tenker du at du ikke skulle få feiret jul uansett? 

Man kan da fint pynte seg, pynte hus, lage god mat, åpne gaver og kose seg akkurat like godt enten man har positiv test eller ei. Kan selvsagt ikke feire med noen utenfor husstanden, men det er jo nesten bare en bonus. 

Enig! Skjønner ikke dette gnålet om at det ikke blir jul med smitte i hus. Det er så barnslig! Jo, jul blir det uansett. Kanskje ikke med besteforeldre det året, men det kommer da jul igjen. 

Anonymkode: 93322...640

• Liker 9
Skrevet

Jeg har søkt om fri for mine tre skolebarn. Det var heldigvis ikke noe problem. Så vi har juleferie..

Jeg har nesten med noia for omgangssyke. Akkurat frisk fra kreft og jeg takler ikke mer kvalme og oppkast. 

Anonymkode: 8b718...7a1

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig! Skjønner ikke dette gnålet om at det ikke blir jul med smitte i hus. Det er så barnslig! Jo, jul blir det uansett. Kanskje ikke med besteforeldre det året, men det kommer da jul igjen. 

Anonymkode: 93322...640

Hvordan vet du at du har besteforeldrene til neste år da? Hos oss er hver jul med familien hellig

Anonymkode: 43f06...335

• Liker 9
Skrevet

Jeg lurer på om folk tar barna ut tidligere til vanlig og? Er du vaksinert i tillegg er det jo nesten garantert at julen vil gå som ellers, utenom en positiv test eller flere innabords. De fleste får jo milde symptomer, enn om noen, spesielt som vaksinert. Man kan ikke feire med folk utenom husstanden, men som nevnt over - rene bonusen! Omgangssyke derimot, som florerer i disse tider utenom pandemi, slår gjerne ut hver og en som er smittet. Jeg er mye mer bekymret for omgangssyke enn Korona 😅 Men nei, barnet skal i barnehagen mandag til onsdag. 

Anonymkode: 1f96b...b37

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet du at du har besteforeldrene til neste år da? Hos oss er hver jul med familien hellig

Du ser vel besteforeldrene utenom jul? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er noe helt spesielt med julen

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helst ikke 🤣

Anonymkode: 73aa8...8ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...