Gå til innhold

Hadde jeg bare hatt dette ville jeg blitt lykkelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt for opptatt av materielle ting og tenker da ofte "hadde jeg bare hatt dette ville jeg blitt lykkelig". Det kan være alt fra en ny telefon, nytt kamera, nye klær, nytt interiør, en annen plass å bo. Jeg har ganske dårlig råd så når jeg endelig får spart nok til å kjøpe det jeg ønsker så får jeg en kortvarig lykkefølelse, men innser jo egentlig ganske fort at det ikke gjør livet mitt noe bedre og at det jeg virkelig trenger er det som ikke kan kjøpes for penger: Opplevelser, andre mennesker og minner sammen med de. Likevel fortsetter jeg i det samme sporet år etter år. Overbeviser meg selv om at materielle ting er viktig. 

Noen som sliter med det samme eller har noen råd?

Anonymkode: 24ef7...02c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Noen som sliter med det samme eller har noen råd?

Anonymkode: 24ef7...02c

Jeg tror vi alle sliter med dette i større eller mindre grad. Jeg har funnet min motgift i sekulær buddhisme.

https://secularbuddhism.com/

Skrevet

Jeg kan 100% ærlig si at jeg aldri har trodd at noe materiellt ville gjort meg lykkelig. Ever 

• Liker 1
Skrevet

Lykke kommer i små porsjoner. Korte øyeblikk av glede og en plutselig innsikt i hvor godt man har det

Å være lykkelig, som i en vedvarende tilstand, er en utopi. Man kan ha et godt liv og være klar over at man har alt man kunne ønske seg, men å være konstant lykkelig ligger nok ikke for de fleste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...