AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Hvor mye ekstra i lønn hadde du krevd dersom du måtte ha vakt telefon hele tiden? Kveld, helg (i prinsippet også natt men da har det måttet skjedd en ulykke). Altså at jobben kan ringe deg når som helst og så må du snu deg rundt å ordne opp. Kan være noe som tar deg et par telefoner og totalt 10 minutt, eller noe som krever litt mer arbeid kanskje rundt 1 time. Så hvor mye ekstra ville du krevd for å alltid være tilgjengelig? Dette kommer da i tillegg til 8-4 jobb. Anonymkode: a277c...a6f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Jeg får betalt for hver 4.time (har vakttelefonen 24/7 + ordinær jobb 08-16), pluss overtid for telefon og utrykning Anonymkode: a5043...6d8
Gjest theTitanic Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 "Omregnet beredskapsvakt skal, sammen med arbeidstid, ikke overstige grensen for ukentlig arbeidstid på 40 timer. For eksempel vil en vaktordning fra fredag kl. 16 til søndag kl. 24 utgjøre til sammen 56 timer. Omregnet med 1/7 blir dette 8 timer som skal regnes med i den ukentlige arbeidstiden som ikke skal overstige 40 timer."
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Jeg leste akkurat en stillingsannonse der man hadde vakttelefon på omgang, 1 uke av gangen, og det ble man kompensert 7000 kr per uke for. Anonymkode: 94ffc...ccb
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor mye ekstra i lønn hadde du krevd dersom du måtte ha vakt telefon hele tiden? Kveld, helg (i prinsippet også natt men da har det måttet skjedd en ulykke). Altså at jobben kan ringe deg når som helst og så må du snu deg rundt å ordne opp. Kan være noe som tar deg et par telefoner og totalt 10 minutt, eller noe som krever litt mer arbeid kanskje rundt 1 time. Så hvor mye ekstra ville du krevd for å alltid være tilgjengelig? Dette kommer da i tillegg til 8-4 jobb. Anonymkode: a277c...a6f Jeg har dette. Vi har det tariffestet. 150 000 ekstra i året. I tillegg hvis telefon faktisk ringer og jeg må gjøre noe; betalt for hver påbegynte time. Anonymkode: 518e1...1c7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har en lignende vakt, får betalt for hver 4.time utover vanlig arbeidstid. Altså hvis jeg f.eks har en slik vakt 1,juledag er vakten på 24 timer, får betalt for 6, og skriver timer utenom hvis jeg faktisk må gjøre noe. Anonymkode: 73b61...a8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå