AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Hei! Vil begynne å lage selv til baby på 6 mnd. Te ker å lage i store kvanta og fryse ned. Men Jan jeg feks kjøpe frossen torsk/laks, lage noe, mose og fryse ned igjen? Samme med fryste grønnsaker? Eller må alt være ferskvarer for at jeg kan fryse ned? Anonymkode: de743...c99
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Du kan selvsagt ting og fryse ned igjen all slags mat. Gitt (og dette er viktig) at maten ikke er frosset ned fordi den er på kanten av sin levetid. Slik mat skal ikke Tines og så fryses (altså mat du har frosset på siste dags holdbarhet). Anonymkode: ffd1a...feb
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 Lurer også på dette. Anonymkode: 37d1c...061
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Så lenge man koker eller steker kjøtt/fisk etter tining, så går det fint an å fryse det ned igjen etterpå. Jeg lager selv moser til baby med kjøtt/fisk og grønnsaker, bruker dog alltid ferske grønnsaker. Putter frossen fisk i biter oppi kjelen mot slutten av koketiden på grønnsakene. Tilsetter så olivenolje og litt vann ved behov og moser alt. Anonymkode: 2ed63...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Takk for svar. Det står på flere fryste varer at det ikke bør fryses på nytt etter tining... Derfor jeg lurer.. Anonymkode: de743...c99
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar. Det står på flere fryste varer at det ikke bør fryses på nytt etter tining... Derfor jeg lurer.. Anonymkode: de743...c99 Hvilke varer mener du da? Trodde du snakket om ferske råvarer her? Anonymkode: a865b...66e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar. Det står på flere fryste varer at det ikke bør fryses på nytt etter tining... Derfor jeg lurer.. Anonymkode: de743...c99 Det er hvis du tiner de og så fryser de igjen uten å ha varmebehandlet det først. Anonymkode: b2fa4...a3e 1
mingus Skrevet 19. desember 2021 #8 Skrevet 19. desember 2021 Jeg brukte kun fersk mat, aldri frossen. Ville ikke ta noen sjanser på det. Ååååh som jeg gleder meg masse til å begynne å lage potet/søtpotet/gulrotmos med forskjellige saus og kjøtt igjen og porsjonere det i frysen ❤️ Jeg trodde alltid det å lage mat selv kom til å bli mye styr og noe jeg ikke kom til å få til, men det er så enkelt og man blir så glad for å se den lille babyen jafse i seg maten du har laget og sette pris på den 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå