mingus Skrevet 19. desember 2021 #21 Skrevet 19. desember 2021 Tok den ikke fordi jeg var redd for babyen i magen min, men etter mange runder med meg selv tok jeg den likevel av nøyaktig samme grunnen. Synes fortsatt alle må få gjøre som de selv vil, og aldri føle seg presset til å vaksinere seg. Dette er noe en må få finne ut av selv om man vil eller ikke, uten at mobben skal true deg med høygaflene sine. Jeg føler jeg har det bedre med meg selv etter jeg tok den, men man kan ikke gå rundt og føle seg bedre enn alle andre for det om. Alle har jo sine personlige grunner og det må gå an å respektere hverandre.. 9
Anonio Skrevet 19. desember 2021 #22 Skrevet 19. desember 2021 (endret) Jeg tok vaksinen (Janssen og Janssen) før jeg eventuelt ville fått Pfizer, fordi jeg har levd igjennom en tid hvor både polio og kopper herjet i Norge og hvor det ble innført obligatorisk vaksinering. På likt grunnlag som nå var det protester og en gjeng med folk som oppførte seg som om de ble voldtatt. Det gikk først 2 år, så 5 år, så 10 år etter vaksinering, og vipps så var det ingen langtidsvirkninger. Desverre ble det ikke tatt oppgjør med folkene som liret av seg uvitenskaplig søppel etter 10 år, for deres argument var det samme som nå. "Vi vet ikke nok" "Staten vil kontrollere oss!", og annet vissvass. At folk er så naive at de tror at staten er ute etter å skade så og si hele sin voksne populasjon sier noe om hvor lite teoriene deres er basert i virkeligheten. Akurrat som med polio og koppevaksinering. Det vi så etter 10 år var langtidsvirkninger av poliosyke barn og folk som nektet vaksine. Folk med svakheter i beina, barn som opplevde at deres mor døde. Min bestemor døde fra 8 unger med polio i 1939, om hun hadde sett hvordan folk oppfører seg nå hadde hu vendt om i graven. Endret 19. desember 2021 av Anonio 11
Bålkaffe Skrevet 19. desember 2021 #23 Skrevet 19. desember 2021 (endret) Har to kroniske sykdommer, trenger søren ikke å få Long Covid på toppen av alt det der. Så jeg tok vaksinen og kommer til å ta boostere og. Endret 19. desember 2021 av Bålkaffe 7
Lønnesirup01 Skrevet 19. desember 2021 #24 Skrevet 19. desember 2021 delphinus skrev (17 timer siden): For vaksinene fører til mildere korona-symptomer og kan gjøre at jeg blir smitta/smittebærer uten å vite om det, og da vil jeg ikke kunne beskytte andre rundt meg fra smitten jeg bærer på. De fleste som får korona er smittebærere før de viser symptomer. Det gjelder de aller fleste sykdommer. Alle epidemier oppstår fordi du kan smitte uten å vise symptomer. Hadde vi bare vært smittebærere med symptomer, så kunne dette veldig lett vært unngått. 4
Charlie Amberson Skrevet 19. desember 2021 #25 Skrevet 19. desember 2021 19 hours ago, Forundret.. said: Jeg har ikke ønske om å ta vaksine. Jeg har hatt korona og ble ikke særlig syk av det. Det kan være fordi du fikk i deg få virus så kroppen rakk å reagere før de ble mange. Men hva om du får i deg flere neste gang? Og hva med alle du potensielt smitter? Vil du kunne leve med å vite at du har smittet (via deg) noen som dør av det? Om det kunne vært unngått med vaksine. De fleste smitter noen i snitt i perioder der pandemien øker, det er derfor den øker. 1
Charlie Amberson Skrevet 19. desember 2021 #26 Skrevet 19. desember 2021 (endret) 18 hours ago, celmarith said: Jeg ønsker ikke å ta vaksinen pga at jeg er redd for bivirkninger, ... Som en sykepleier sa, sykehusene er fulle av uvaksinerte covid-syke. Men de er ikke fulle av folk med bivirkninger fra vaksine, faktisk hadde hun ikke sett noen sånne pasienter. Det er litt som å være mer redd for å bli truffet av lyn eller meteornedslag enn for feks kreft og hjerteinfarkt. Som om man aldri lærte om tall på barneskolen. Endret 19. desember 2021 av Charlie Amberson 8
sicario Skrevet 19. desember 2021 #27 Skrevet 19. desember 2021 Charlie Amberson skrev (7 minutter siden): Som en sykepleier sa, sykehusene er fulle av uvaksinerte covid-syke. Men de er ikke fulle av folk med bivirkninger fra vaksine, faktisk hadde hun ikke sett noen sånne pasienter. Det er litt som å være mer redd for å bli truffet av lyn eller meteornedslag enn for feks kreft og hjerteinfarkt. Som om man aldri lærte om tall på barneskolen. Riktig. Jeg jobber ved det sykehuset i Norge som har tatt i mot flest covid pasienter siden pandemistart. Bivirkninger er ikke det store problemet her. Covid er. 8
Gjest hellokitty Skrevet 19. desember 2021 #28 Skrevet 19. desember 2021 KrXs skrev (3 timer siden): Jeg tar den ikke pga jeg fikk ME av en annen vaksine. Vil ikke risikere å bli kronsik enda dårligere. Dessuten er jeg nesten aldri ute pga ME så oddsen for at jeg smitter eller blir smittet er veldig lav. Vaksinen har ikke gitt ME. Da er det nok bare fatigue/utmattelse. og hvilken vaksine var det som du mener du fikk dette av?
milla80 Skrevet 19. desember 2021 #29 Skrevet 19. desember 2021 Fordi jeg trodde den gang at jo flere som vaksinerer seg jo fortere kommer vi tilbake til normalen igjen. Stemte visst ikke helt ... og fordi jeg følte det var noe jeg burde gjøre med tanke på alle andre rundt meg. Første dose Pfizer, andre dose Moderna. Intens skallebank i ei uke etter andre dose men intet alvorlig . angret den gang 🤔 2
Safiye Skrevet 19. desember 2021 #30 Skrevet 19. desember 2021 Tråden er ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer -Safiye, mod
Forundret.. Skrevet 20. desember 2021 #31 Skrevet 20. desember 2021 Charlie Amberson skrev (21 timer siden): Det kan være fordi du fikk i deg få virus så kroppen rakk å reagere før de ble mange. Men hva om du får i deg flere neste gang? Og hva med alle du potensielt smitter? Vil du kunne leve med å vite at du har smittet (via deg) noen som dør av det? Om det kunne vært unngått med vaksine. De fleste smitter noen i snitt i perioder der pandemien øker, det er derfor den øker. Nå ble jeg smittet av en vaksinert, en som smittet mange fordi han trodde han at pandemien var over fordi han var vaksinert... Jeg følger restriksjoner, må den måten smittet jeg kun en person som ikke smittet andre igjen. Jeg har helsemessige årsaker til å unngå vaksinen. Jeg er ikke vaksine motstander. Men jeg ser det at folk har et vrangsyn på vaksinen. De tror at de er usårlige og at de er trygge for andre, noe de ikke er. Jeg ser det at jeg har strengere regler for meg selv og mine enn det de fleste rundt meg. Jeg har ofte bitt meg merke i det at mange vaksinerte tror at de kan leve som før fordi at de selv er trygge som vaksinert. Dette tror jeg at er hovedproblemet i denne pandemien, falsk trygghet. Jeg vet om vaksinerte som ikke engang tester ungene sine når det blir anbefalt, fordi at de selv er trygge og at det å teste ungene er til bry. Dugnaden er ikke over for min del men det er den tydeligvis for veldig mange andre. Jeg hadde hatt problemer med å leve med om noen døde pga at jeg hadde smittet dem, garantert. Det er derfor jeg tar dette alvorlig. 6
evena Skrevet 20. desember 2021 #32 Skrevet 20. desember 2021 Jeg er vaksinert fordi mennesker med kompetanse sier at det er smart å være vaksinert. Jeg lever ikke i selvbedrag og tror jeg vet bedre enn disse. Skjønner at denne vaksinen er trygg og effetiv, og at skepsisen rundt den har blitt en skummel sekt med paranoide medlemer. 2
Lomvi Skrevet 20. desember 2021 #33 Skrevet 20. desember 2021 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod.
Tøvftta Skrevet 20. desember 2021 #34 Skrevet 20. desember 2021 Jeg har ikke tatt den. Først og fremst for at jeg ikke ønsker. Om/ når den blir godkjent i Norge i 2023 kan det hende jeg velger å ta den! 1
Lomvi Skrevet 20. desember 2021 #35 Skrevet 20. desember 2021 Ryddet for vaksinemotstand. Tråden stenges. Lomvi, mod.
Anbefalte innlegg