Gå til innhold

Hvorfor tar/tar ikke du vaksinen mot SARS-cov-2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La dette bli en tråd med aksept for andres valg, uten egoismebeskyldninger, konspirasjonsteorier etc.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt to doser og tar den tredje når jeg får mulighet fordi jeg er overbevist om at risikoen for å bli alvorlig syk med korona er langt større enn risikoen for farlige bivirkninger av vaksinene.

De fleste bivirkninger er light-versjoner av problemer sykdommen kan gi, så er jeg uheldig og får en alvorlig bivirkning av vaksine tror jeg at det er sannsynlig at jeg ville fått det samme problemet, i alvorligere grad, dersom jeg skulle blitt smittet med covid som uvaksinert.

Jeg kjører også bil med bilbelte, selv om det finnes noen svært sjeldne tilfeller der bilbelte gjør mer skade enn nytte. 

• Liker 15
Skrevet

Jeg har ikke ønske om å ta vaksine. Jeg har hatt korona og ble ikke særlig syk av det. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg ønsker ikke å ta vaksinen pga at jeg er redd for bivirkninger, ikke bare de som oppstår umiddelbart, men også de som kan komme på lang sikt. Har vært nærkontakt til flere smittede, og ingen av de ble alvorlig syke. 

• Liker 15
Skrevet

For vaksinene fører til mildere korona-symptomer og kan gjøre at jeg blir smitta/smittebærer uten å vite om det, og da vil jeg ikke kunne beskytte andre rundt meg fra smitten jeg bærer på.

• Liker 7
Skrevet

Ønsker ikke ta vaksinen så lenge den ikke er godkjent. 

• Liker 7
Skrevet

Fordi det er de koronasyke som fyller opp sykehusene , ikke de som har fått bivirkninger av vaksinen.skal godt gjøres å komme gjennom vinteren uten i bli smittet. Så og si umulig med det nye viruset. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Er vaksinert med 3 doser uten å ha opplevd annet ubehag enn svie/ømhet rundt stikksted i påfølgende timer. 

Jeg vaksinerer meg for covid og vanlig sesonginfluensa fordi jeg har astma og en historie ved å få veldig dårlig oksygenopptak ved vanlig sesonginfluensa. Så da tar jeg det som en selvfølge at jeg høyst sannsynlig havner i respirator av covid og gjør det som er mulig for å få så mild sykdom som jeg kan.

Ville uansett vaksinert meg uavhengig av sykdom da jeg alltid har hatt yrker med mye kundekontakt, jeg stoler på moderne medisin og ser nytten av et vaksinert samfun. 

Endret av Lilliii
Skrevet (endret)

Har tatt to, usikker på om jeg vil ta flere, når/hvis det kommer et tilbud om det.. 

Det blir en risikovurdering. Nå har dette gått i snart 2 år, jeg verken kjenner eller vet om noen som har blitt særlig syk eller dødd av dette her, så sånn sett anser jeg faren for å være relativt liten. 

Fortsatt mer redd for å få kreft... 

Endret av LeneXCII
lagt til tekst
  • Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke ta den av medisinske årsaker. Mange av bivirkningene som er meldt er noe jeg allerede sliter med. Jeg ønsker ikke en forverring. De bivirkningene andre har opplevd er slike som har vart over flere uker/måneder/ikke gått over enda. Jeg klarer ikke en forverring av det jeg allerede har.

Endret av Rosa blomst
  • Liker 7
Skrevet

Tok nylig første dosa. Drøyde i det lengste for å se om det var mange som blei sjuke eller daua av vaksina. Kommer til å drøye så lenge jeg kan med å ta andre dosa, av samme grunn. Dere andre vaksinerte er på en måte mine prøvekaniner.

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer.

-Safiye, mod

Gjest guttemusikken
Skrevet

Jeg har hatt corona to ganger og ble ikke syk, derfor velger jeg å ikke injektere kroppen x antall ganger mot noe jeg ser på som ufarlig (for meg) . 

Skrevet

Jeg fikk nr 3 for 1,5 døgn siden, og jeg var glad for tilbudet om denne beskyttelsen. Foreløpig ingen bivirkninger etter noen av stikkene.

Skrevet

Jeg har tatt 2 doser, jeg har valgt å ta de både for min egen del, både personlig og i forhold til jobben (jobber i matbutikk, så er i kontakt med veldig mange mennesker hver dag) og for naboene mine som ikke kan ta den pga sykdom (jeg handler fast for de ettersom de ikke vil risikere å bli smittet, vil da gjøre mitt beste for å ikke være den som smitter de). Jeg hadde nok tatt den uansett om forholdene var annerledes, for meg føles det riktig.

• Liker 2
Skrevet
Jeka skrev (11 minutter siden):

Jeg har tatt 2 doser, jeg har valgt å ta de både for min egen del, både personlig og i forhold til jobben (jobber i matbutikk, så er i kontakt med veldig mange mennesker hver dag) og for naboene mine som ikke kan ta den pga sykdom (jeg handler fast for de ettersom de ikke vil risikere å bli smittet, vil da gjøre mitt beste for å ikke være den som smitter de). Jeg hadde nok tatt den uansett om forholdene var annerledes, for meg føles det riktig.

denne logikken er merkelig. du smitter selv som vaksinert og i verste fall merker du ikke din egen smitte pga vaksinen og smitter de. 

• Liker 14
Skrevet
Mintbird skrev (2 timer siden):

denne logikken er merkelig. du smitter selv som vaksinert og i verste fall merker du ikke din egen smitte pga vaksinen og smitter de. 

Det er jeg fullt klar over, derfor følger jeg også de andre tiltakene, bruker munnbind, vasker hendene og bruker antibac jevnlig. Jeg tar også jevnlige tester for å passe på at jeg ikke har covid.

• Liker 5
Skrevet
Jeka skrev (Akkurat nå):

Det er jeg fullt klar over, derfor følger jeg også de andre tiltakene, bruker munnbind, vasker hendene og bruker antibac jevnlig. Jeg tar også jevnlige tester for å passe på at jeg ikke har covid.

så bra :)

Skrevet

Jeg tar den ikke pga jeg fikk ME av en annen vaksine. Vil ikke risikere å bli kronsik enda dårligere. Dessuten er jeg nesten aldri ute pga ME så oddsen for at jeg smitter eller blir smittet er veldig lav. 

• Liker 6
Skrevet

Bekymret for bivirkninger på kort sikt, og de ukjente vi ikke vet om som kan komme på lang sikt. Følger tiltak om munnbind, vasker hender og holder avstand, og er lite ute generelt, så satser på at jeg ikke trenger.

• Liker 10
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...