Gå til innhold

Er det sånn at barn ikke har karantene? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at det er fordi vi skal ha mest mulig normal hverdag for barna, men det gir da ingen mening at de ikke skal ha noe karantene? Eller er det bare jeg som føler det? 

Det ble påvist covid på avdelingen til yngste i går. Vi ble sendt hjem med tre tester i hånda. De ansatte er i karantene så avdelingen er foreløpig stengt, men de sa de håpet å kunne åpne igjen ved hjelp av vikarer i løpet av mandagen. 

Da blir jo smitten potensielt spredd enda mer. Det føles jo også veldig feil å sende eldste i barnehagen, tenk om det viser seg at yngste er smittet?!? 

Sorry, jeg vet egentlig ikke hva jeg lurer på. Er bare forvirret og oppgitt over disse karantenereglene 🙈

Anonymkode: 6da39...043

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke et mål å stanse all smitte, bare å holde det på et nivå det underfinansierte helsevesenet kan håndtere.

Derfor er det vurdert at man skåner unger fra karantene, selv om det gir en del smitte. Så kommer lokale variasjoner i tillegg. 

Anonymkode: a8ce5...296

Skrevet

Selv om det ikke er påbudt med karantene, så er det heller ikke forbudt å holde seg i karantene hvis man føler det er best. 

Anonymkode: 14e4d...ded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...