AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Hvis noe? Her blir det vannkringler, rundstykker og havrekjeks. Anonymkode: d8a32...e96
Arkana Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 I år blir det pepperkaker, kokosmakroner, havreflarn, shortbread, kransekakestenger og florentinere. I tillegg har jeg bakt julekake (med sukat).
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 Arkana skrev (8 minutter siden): I år blir det pepperkaker, kokosmakroner, havreflarn, shortbread, kransekakestenger og florentinere. I tillegg har jeg bakt julekake (med sukat). Plantebasert: Kokosmakroner,havreflarn med og uten sjokolade ,kardemommepinner,sandnøtter,serinakaker og delfiakake. Anonymkode: 06644...aa9 1
Brunhilde Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har bakt serinakaker og krumkaker. I tillegg ligger det en aldri så liten pepperkakedeig i kjøleskapet og venter på å bli kjevlet ut. Tenker det holder i år.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har bakt tørre vafler, sjokoladepinner og kroningskaker. Anonymkode: d9742...98b
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 Danske kransekakestenger Havremakroner Krumkaker Krydret fruktkake med valnøtter og ferske dadler Julekaker som etter planen skal bakes julaften (i praksis min vanlige bolledeig formet til store, runde brød, med rosiner, fiken og ferske dadler i deigen) I tillegg baker jeg ferske rundstykker til julebrunsj 1. juledag. Anonymkode: 008a3...74b
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 Har 15 kakebokser stående klar (noen med samme innhold da) Smultinger, brune pinner, krumkaker , risboller , delfiakake, havreflarn, sjakkruter og pepperkaker. Anonymkode: ba73b...e57
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 Potetlefse, flatbrød, fattigmann, berlinerkranser, pepperkaker, peppernøtter, kanelsnurrer(!), risboller og rundstykker. Anonymkode: 16c61...332
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 Jeg hadde store planer i år! Hadde planlagt å bake syv sorter, flere typer kaker og annen bakst. 1. desember fant vi ut at jeg er gravid, og bare lukten av søt mat(egentlig alle søte lukter) får meg til å brekke meg. Så mannen har holdt pepperkakeverksted (mens jeg lå og gjemte meg for lukten på soverommet, haha), og ellers har det ikke blitt laget noe som helst. Heldigvis har jeg to gode hjelpere i mamma og svigermor. Håper dere koser dere med bakingen! Jeg gleder meg allerede til å ta igjen alt neste jul. Anonymkode: 7fa7e...19c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 Til nå har jeg bakt julebrød, pepperkaker, sjakkruter, sjokoladecookies, rundstykker og boller. Skal også bake to kaker på lille julaften. Anonymkode: 34f5d...0fc
Arkana Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg hadde store planer i år! Hadde planlagt å bake syv sorter, flere typer kaker og annen bakst. 1. desember fant vi ut at jeg er gravid, og bare lukten av søt mat(egentlig alle søte lukter) får meg til å brekke meg. Så mannen har holdt pepperkakeverksted (mens jeg lå og gjemte meg for lukten på soverommet, haha), og ellers har det ikke blitt laget noe som helst. Heldigvis har jeg to gode hjelpere i mamma og svigermor. Håper dere koser dere med bakingen! Jeg gleder meg allerede til å ta igjen alt neste jul. Anonymkode: 7fa7e...19c Gratulerer! 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Plantebasert: Kokosmakroner,havreflarn med og uten sjokolade ,kardemommepinner,sandnøtter,serinakaker og delfiakake. Anonymkode: 06644...aa9 Er det jeg tenkte å prøve meg på i år. Har du prøvd å bake med vegansk egg? Skal være meget forsiktig med egg og det eneste jeg ser folk bruker som erstatning er vegansk egg og kikerter. Null peiling på førstnevnte og kikerter kan jeg ikke spise nå. Finnes det andre enkle kjeks og kaker som kan gjøres glutenfri, vegansk og sukkerfri? Anonymkode: e2b4f...e9c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #13 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det jeg tenkte å prøve meg på i år. Har du prøvd å bake med vegansk egg? Skal være meget forsiktig med egg og det eneste jeg ser folk bruker som erstatning er vegansk egg og kikerter. Null peiling på førstnevnte og kikerter kan jeg ikke spise nå. Finnes det andre enkle kjeks og kaker som kan gjøres glutenfri, vegansk og sukkerfri? Anonymkode: e2b4f...e9c Der eneste jeg bruker kikertlaken i er kokosmakroner. Bruker ikke eggerstaning i noe. Oppskriftene er naturlig uten egg. Oppskriftene jeg lager er med gluten og sukker. Det finnes flere glutenfri alternativer,men uten sukker i tillegg har jeg ikke særlig kunnskap om. Anonymkode: 06644...aa9
GammelKaktus Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 Har ikke laget så mye, vi lagde pepperkaker for vi liker deigen og lukten når det bakes. Men spiser lite av det så vi har gitt det vekk til et par jeg kjenner som ikke er i stand til å bake selv. Ellers har vi laget julecookies, risboller og krumkaker, alt må vi lage nye porsjoner av for det er spist opp... 😄 Men det er så enkelt at det ordner vi på 123. Hadde store planer vi og men vi er ikke så mange og da holder vi oss til enkle ting som raskt blir spist opp av og og besøkende. Vi lagde og et par porsjoner med serinakaker for vi kjenner en del eldre som elsker de der, vi liker de ikke.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 Jeg har bakt serinakaker, vaniljedrømmer, pepperkaker, eckerførde, kokosmarengs, kransekakestenger og Sarah Bernard. I tillegg skal jeg bake brownies og delfiakake. Anonymkode: dd2eb...799
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 Baker egentlig aldri til jul, men blir kanskje lussekatter da det er så godt. Anonymkode: 0aaa8...9d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå