Gå til innhold

Noen som tror de kan unngå å bli smittet?

tom1986

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok jeg vil få det før eller senere, men satser på 'senere'. Får tredje dose 20.januar, og prøver uansett å være forsiktig. Handler mat utenom rushtid i butikken, sprit, munnbind, omgås en svært liten krets privat. Men jobber på en videregående skole, har også samboer og barn ved samme skole. Så tilsammen treffer vi jo mange i løpet av en uke. Noen uker framover kjører vi delvis hjemmekontor for å unngå at alle blir syke samtidig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler, håper jeg klarer å holde det vekk til kona har gått 10 dager med siste skudd i armen. Det er forøvrig 27. desember. Etter det er det vel kanskje ikke så farlig om det går forholdsvis kort tid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (1 minutt siden):

Tviler, håper jeg klarer å holde det vekk til kona har gått 10 dager med siste skudd i armen. Det er forøvrig 27. desember. Etter det er det vel kanskje ikke så farlig om det går forholdsvis kort tid.

jeg merker at jeg fortsatt tenker at jeg skal unngå smitte for enhver pris, men det slår meg at det beste tidspunktet å få det kanskje nettopp er relativt raskt etter tredje dose? evt prøve å holde det på avstand til vi får en justert vaksine, men tviler egentlig på at det går

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter på 10 fikk covid, vi 4 andre i husstanden bodde oppå henne. 14 dager senere har ingen av oss enda fått covid. 2 vaksinerte voksne og 2 uvaksinerte barn. 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 time siden):

Tenker du at ved at du smittes så kan du smitte noen som ikke har fullt så lyst og at det kan føre til større smitteutbrudd noen gang med den innstillingen  der?

Har man ikke isolasjon i 5 dager ved smitte? Vi må alle igjennom det. Fordel økonomisk for noen å sitte bare 5-6 dager enn 10-14 dager ved karantene. Ved positiv smitte har smittesporerne god oversikt over hva som må gjøres de rundt deg må i karantene eller øvrige nærkontakter teste seg ut. Sjefen min hadde nettopp korona og jeg måtte teste meg men var negativ. Slapp noe karantene. Så nå er han fri maset en stund. Han ble ikke syk. Bare litt snufsete. 

jeg har en  jobb jeg utsettes for potensiell smitte hver dag. Det er risken.  Men er derfor vi bruker munnbind er det ikke ? Jeg har to doser for mindre enn 4,5 mnd siden så nei føler meg trygg på at en runde korona tåler jeg. 

Endret av GrønnNellik68
glemte noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv beveger jeg meg ikke så mye rundt i offentlige rom til hverdags. Jeg er uføretrygdet, og trenger derfor ikke gå ut eller på jobb hver dag. Nå for tiden prøver jeg å dra minst mulig rundt. F.eks. i dag, i stedet for å dra på det søndagsåpne kjøpesenteret med t-banen for å kjøpe noen penner jeg trengte, så betalte jeg heller porto og bestilte dem på nettet hjemsendt, for å unngå folk og smitterisiko.

Men jeg har en sønn som jobber, og han tar t-banen til og fra hver dag, og omgås kolleger. Han er derfor utsatt for smitte, og han ville tatt en ev smitte med seg hjem, selvfølgelig. Siden vi deler bolig, ville det vært uungåelig at den andre ble smittet om den ene ble det først.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (1 time siden):

Har man ikke isolasjon i 5 dager ved smitte? Vi må alle igjennom det. Fordel økonomisk for noen å sitte bare 5-6 dager enn 10-14 dager ved karantene. Ved positiv smitte har smittesporerne god oversikt over hva som må gjøres de rundt deg må i karantene eller øvrige nærkontakter teste seg ut. Sjefen min hadde nettopp korona og jeg måtte teste meg men var negativ. Slapp noe karantene. Så nå er han fri maset en stund. Han ble ikke syk. Bare litt snufsete. 

jeg har en  jobb jeg utsettes for potensiell smitte hver dag. Det er risken.  Men er derfor vi bruker munnbind er det ikke ? Jeg har to doser for mindre enn 4,5 mnd siden så nei føler meg trygg på at en runde korona tåler jeg. 

Du vet jo ikke på forhånd om du tåler det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 timer siden):

Du vet jo ikke på forhånd om du tåler det.

Nei men har hatt kreft og omtrent blødd ihjel to ganger og overlevd så jeg tar sjansen. Det er vel et fritt valg det enda??

pluss stoler på fhi som har sagt at å ha tatt to doser er det liten risk å bli alvorlig syk. Du stoler ikke på fhi eller??

Endret av GrønnNellik68
glemte noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (7 minutter siden):

Nei men har hatt kreft og omtrent blødd ihjel to ganger og overlevd så jeg tar sjansen. Det er vel et fritt valg det enda??

pluss stoler på fhi som har sagt at å ha tatt to doser er det liten risk å bli alvorlig syk. Du stoler ikke på fhi eller??

Flott du overlevde!

Fritt og fritt; hensikten med alle råd og anbefalinger og tiltak er jo å hindre smittespredning og belastning på helsetjenester så hvorfor gå imot det? 

FHI snakker om at det bør tas boosterdose/3.dose og ikke at 'nå kan dere som vil smittes bare smittes!'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (11 minutter siden):

Flott du overlevde!

Fritt og fritt; hensikten med alle råd og anbefalinger og tiltak er jo å hindre smittespredning og belastning på helsetjenester så hvorfor gå imot det? 

FHI snakker om at det bør tas boosterdose/3.dose og ikke at 'nå kan dere som vil smittes bare smittes!'.

Ok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som mange kanskje de fleste blir smittet nå. Enten det er omikron eller neste variant. Så det gjelder å bevæpne seg med kunstige antistoffer (vaksine) sånn i tilfelle krystaller, helsekostté og maske på haken ikke virker. Helst skulle det vært en oppdatert vaksine mot denne varianten. Det beste er om rette vedkommende litt brennkvikt kunne oppfinne forebyggende billige piller. Kanskje for mye å håpe på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...