Gå til innhold

Noen som tror de kan unngå å bli smittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omikron er kanskje like smittsom som meslinger. Det er det mest smittsomme viruset vi vet om.

Er det noen som tror de kan unngå å bli smittet av Omikron (eller en annen variant) ila 2021 og 2022?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg blir smittet i 2021. Har skadet et bein, har ikke vært ute av døra siden november og får mat, post, mm levert på døra. 

Gjest Anonym373
Skrevet
tom1986 skrev (2 minutter siden):

Omikron er kanskje like smittsom som meslinger. Det er det mest smittsomme viruset vi vet om.

Er det noen som tror de kan unngå å bli smittet av Omikron (eller en annen variant) ila 2021 og 2022?

Nei, alle vil så og si få det. Kommer til å glemme meg bort. Tar på dørhåndtak på jobben som 60-70 andre tar på, bruker bensin pumper annenhver dag, en gang vil jeg glemte å ta på antibakteriell  så kan det være gjort. Kanskje en av ungene tar med seg fra barnehagen og jeg sprer smitte med uhel? Hvem vet 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har klart å unngå det til nå i vertfall. Men man vet jo aldri. 

Skrevet

Jeg har vært nærkontakt flere ganger uten å bli smittet, men jeg slipper nok ikke unna den nye varianten. Må regne med en runde i 2022. 

• Liker 2
Skrevet

Det er på tide og mentalt forberede befolkningen på dette. Samtidig er dette en vanskelig øvelse samtidig som man ber folk ta smittevetnshensyn.

• Liker 4
Skrevet

Det er uungåelig. 

• Liker 1
Skrevet

Tror de fleste har skjønt at de vil bli smittet på et tidspunkt… Handler mer om at ikke alle trenger å bli det samtidig 😅

• Liker 6
Skrevet
tom1986 skrev (22 minutter siden):

Har for så vidt ingen ambisjon om å unngå smitte. 

Er vaksinert med 3 doser og har ingen underliggende tilstander som kan komplisere sykdomsforløpet. 

Kan like ta en runde med smitte for så å isolere meg umiddelbart. 

Har også en jobb der jeg er veldig utsatt for smitt.

• Liker 1
Skrevet

Om jeg vil, ja. Har mulighet til å isolere meg fullstendig fra omverdenen og fra folk i svært lang tid.

Om jeg skulle gå for det, altså.

Skrevet

Neppe på lang sikt, men på kort sikt går det nok fint.

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. 

-Safiye, mod

Skrevet

Hvis jeg får fortsette å ha hjemmekontor så slipper jeg sikkert unna i 2022. Hvis de skal fortsette å dra meg ned dit så er det vel uunngåelig.

• Liker 2
Skrevet

Har vært nærkontakt utallige ganger i tillegg til at barnet mitt har hatt covid. Har enda ikke hatt covid selv. Jobber også på skole med høyt smittetrykk. Jeg må jo få det snart? 🤷🏻‍♀️ Spent på det nye da… slipper vel ikke unna. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøver å unngå smitte, ikke bare utsette. Så jeg har en liten tro på at jeg kan slippe unna ja. Det er plan A. Så kommer utsettelsen inn i plan B, hvor jeg håper at evnt smitte kommer på et så sent tidspunkt som mulig hvor viruset har mutert til å være mindre farlig. 

• Liker 2
Skrevet

Vi er få på jobben,  så skal bare satse på at ikke alle får det samtidig. 

• Liker 1
Skrevet

ifølge smittevernsekspertene kommer de aller fleste til å bli smittet. Spørsmålet er ikke lenger om du kan unngå det, men om du vil møte smitten med eller uten vaksinebeskyttelse.

• Liker 3
Skrevet
tom1986 skrev (På 18.12.2021 den 15.43):

Ja tror jeg blir smittet og ønsker å bli smittet nå når jeg har snart 3 doser innabords. Greit å ha hatt det like godt først som sist 

• Liker 2
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (5 minutter siden):

Ja tror jeg blir smittet og ønsker å bli smittet nå når jeg har snart 3 doser innabords. Greit å ha hatt det like godt først som sist 

Tenker du at ved at du smittes så kan du smitte noen som ikke har fullt så lyst og at det kan føre til større smitteutbrudd noen gang med den innstillingen  der?

• Opprett ny...