Gå til innhold

Hvis dere ikke ble invitert på jentekveld, og anså dere som close?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken reaksjon hadde dere hatt? 

Altså, dette er en typ vennegjeng fra gammelt av og når de møtes har du som regel vært med. Men så blir du aldri klok på om du er 100% in, eller ikke helt.. Føler på en måte at jeg ikke blir tatt helt inn i varmen hvis dere skjønner men litt😩 

Selv har jeg invitert de på alt, og de har kommet. Men når hun ene hadde jentekveld forleden ble jeg utelatt. Og det gjorde ikke saken enklere at helgen etterpå ble jeg utelatt fra hun andre sitt julebord.. 

Hvordan hadde dere reagert, og hvordan ta det videre.. Late som ingenting selv om det gjør vondt eller full konfrontasjon!? 

Anonymkode: 6e9a6...ee0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge hun ene er jeg en av hennes nærmeste.. Men har verken fått møte den nye samboeren hennes som hun har vært sammen med i 1 år, og jeg har ikke vært med på noe av det sosiale med hennes venner.. 

Ofte tar jeg bare kontakt men ifølge hun er vi «så gode venner», og når jeg har spurt henne om hvorfor det er bare jeg som tar kontakt så smiler hun og får meg til å tro at ingenting er galt.. 

Jeg blir jo mindfucked av henne😢

• Liker 6
Skrevet

Det der er en vanskelig sak, for det er tydelig at du ikke er helt på innsiden av den gjengen. Hvordan du skal håndtere det kommer litt an på hva du ønsker å oppnå. Har du lyst til å fortsette å henge med denne gjengen som før, selv om du blir utelatt fra ting? Er du forberedt på eventuelt å kutte kontakt?

Det som er litt kinkig, er at det ikke er sikkert de har noe godt svar på hvorfor du ikke blir invitert på alt. Sannsynligvis har de bare på en eller annen måte kommet nærmere hverandre enn de har deg.

Anonymkode: a668a...d49

• Liker 5
Skrevet

Da hadde jeg tatt det som et tegn på at de ikke anser meg som en god venninne de vil inkludere. Hadde ikke giddet å ta det opp, men bare latt de forsvinne ut av min sirkel. Om de hadde spurt hvorfor jeg ikke hadde vært så «på» for å møte dem så hadde jeg sagt det som det var. 

Anonymkode: c98ad...84b

• Liker 7
Skrevet

Jeg stusser på at du ikke har fått møte den nye samboeren hennes. Har hun noen grunn til å være sjalu på deg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ifølge hun ene er jeg en av hennes nærmeste.. Men har verken fått møte den nye samboeren hennes som hun har vært sammen med i 1 år, og jeg har ikke vært med på noe av det sosiale med hennes venner.. 

Ofte tar jeg bare kontakt men ifølge hun er vi «så gode venner», og når jeg har spurt henne om hvorfor det er bare jeg som tar kontakt så smiler hun og får meg til å tro at ingenting er galt.. 

Jeg blir jo mindfucked av henne😢

Min erfaring med den typen venner, er at jeg tjener mest i det lange løp på å slutte å ta kontakt. Vil hun henge med deg, kommer du jo til å høre fra henne, men erfaringsmessig, så dør nok vennskapet ut ganske fort når du slutter å ta initiativ.

• Liker 6
Skrevet

Riv av plasteret og spør direkte.

Men kanskje ikke rett før jul. Ta en kaffe med henne på nyåret, still direkte spørsmål om hva dette handler om. 

Så får du ta det derfra. 

Anonymkode: 4657e...4db

Skrevet
Kvalitet skrev (Akkurat nå):

Jeg stusser på at du ikke har fått møte den nye samboeren hennes. Har hun noen grunn til å være sjalu på deg? 

De fleste av mine venner har ikke møtt kjæresten min, for vi henger alltid sammen i samme jentegjeng, der han ikke har noen plass. Ikke noe rart i det.

• Liker 4
Skrevet

Om hun faktisk har interesse av å være veninnen din vil hun ta kontakt. 

Den vonde sannheten er at du trolig bare er en reserve. Hun vet at du inviterer til events osv. Jeg har selv vært der og kjenner til smerten. Bryt deg fri fra stresset og usikkerheten. Få deg nye venner som faktisk setter pris på den du er. 

• Liker 7
Skrevet

Min første tanke er at du er en av de vennene som er god nok til å være sammen med kun på 2-mannshånd, men så snart det er snakk om et arrangement der det involverer flere er du ikke god nok til å bli invitert.  At du ikke passer inn.  Slik har jeg følt det selv når jeg ikke har blitt invitert på ting og det er ikke en god følelse.  Hvis det ikke har skjedd noe ellers og man liksom er så gode venner som hun sier, så burde det ikke være noe problem å inkludere.  

Anonymkode: 50379...96e

• Liker 6
Skrevet

Hvis sånn skjer meg, så da slutter jeg å invitere eller inkludere. Jeg er høflig og sånn om jeg møter dem, men de blir ikke sett på som mine venner lenger. Er heller ikke sint, så tror ikke jeg er passiv aggressiv, bare fjerner meg fra giftige forhold og unngår å bli såret igjen. 

Anonymkode: 55be7...d13

• Liker 3
Skrevet

Pandemien setter antallbegrensinger, og da er det fult forstålig!

Anonymkode: 5b7bc...9bd

Skrevet

Er de en gjeng som du vil inn i, eller har dere alle vært en gjeng fra gammelt av? Klassisk du ser på de som bedre venner enn de ser på deg. Kan du ikke bare si neste gang dere treffes at det så koselig ut med jentekveld, og det vil du gjerne være med på en gang hvis det passer? Det er ikke alltid sånn at det passer å invitere alle alltid, det mener jeg man må respektere. så er det også sånn at det i disse tider med antallsbegrensninger ikke kan fylle opp med kreti og pleti, og det er forståelig. 

Anonymkode: e8fd4...9be

Skrevet

For noen år siden giftet en gammel venninne av meg seg. Absolutt alle fra den gamle vennegjengen ble invitert, utenom meg. Hun går ikke i min forening men alle i forening var invitert, utenom meg da, de pratet mye om bryllupet både i forkant og etterpå. Herregud det var skikkelig ubehagelig. 

Anonymkode: f9c86...1d2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Pandemien setter antallbegrensinger, og da er det fult forstålig!

Anonymkode: 5b7bc...9bd

Pandemi eller ei, det er ALDRI greit å utelukke noen!

Anonymkode: 825d5...3c6

• Liker 5
Skrevet

Er det du som har startet et par tråder tidligere om dette, TS?

Anonymkode: f1cb0...550

• Liker 3
Skrevet

Kan du ha sagt noe som en eller annen i gjengen har blitt såret og sint for? Så må de andre "skåne" denne ene dama fordi hun ikke tør å ta det opp direkte. Og så er de jo litt enige alle sammen at det var litt drøyt av deg å si at bla bla bla. Har ikke vennegjeng, bare venner. Glad for det. 

Anonymkode: 151bd...005

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvilken reaksjon hadde dere hatt? 

Altså, dette er en typ vennegjeng fra gammelt av og når de møtes har du som regel vært med. Men så blir du aldri klok på om du er 100% in, eller ikke helt.. Føler på en måte at jeg ikke blir tatt helt inn i varmen hvis dere skjønner men litt😩 

Selv har jeg invitert de på alt, og de har kommet. Men når hun ene hadde jentekveld forleden ble jeg utelatt. Og det gjorde ikke saken enklere at helgen etterpå ble jeg utelatt fra hun andre sitt julebord.. 

Hvordan hadde dere reagert, og hvordan ta det videre.. Late som ingenting selv om det gjør vondt eller full konfrontasjon!? 

Hadde nok bare fadet ut av denne gjengen . Stille og rolig . Man sier du skal observere adferden til folk , ikke hva de sier . Blir du spurt direkte hvorfor du har backet ut , så svar ærlig 😘

• Liker 4
Skrevet

Tror kanskje jeg hadde spurt. Spurt først hvordan var det på julebordet da blablabla også spurt om det var noen grunn til at hun ikke inviterte deg, så bortforklarer hun det så kan du si at det gjør deg usikker på hvor godt vennskapet deres er og at det er kjedelig å bli utelatt! så om hun skjerper seg etter det 

Anonymkode: d1247...ce6

Skrevet

Blitt lei meg men Ikke sagt noe. Begynt å lete etter nye venner- Helt klart. Har du hatt en issue eller har noe skjedd mellom noen av dere? Var alt superfint før dette liksom? Isåfall er det rart. Må være noe.

Anonymkode: 02525...fa1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...