AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Hva ville dere valgt av en jobb som var lite kreativ og intellektuelt stimulerende, men hyggelig, rolig og fleksibel? Mot en jobb som var givende, men dårlig miljø, lange dager og ugunstige jobbtider? Jobbene jeg har hatt de siste tjue årene har aldri hatt alt. De har enten vært interessante, men problemer i ledelsen og gikk ut over fritida mi, eller de har vært lite interessante, men hyggelige. Og så har jeg vært borti den tredje kategorien et par ganger, hvor det både var kjedelig og mange konflikter. Anonymkode: cc427...b98
Cuntzilla Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Dårlig miljø er dealbreaker for meg, den setter jeg nesten høyest. Så hadde ikke valgt den jobben. utover det så liker jeg når arbeidsoppgavene er interessante og utfordrende, selv om det tidvis blir stressende og man skulle kanskje ønsket tempo var roligere og kravene lavere. Men blir det for behagelig, så kjeder jeg meg fort. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har nylig gått fra det jeg trodde skulle være en mellom-jobb til det jeg trodde var drømmejobben. Men jeg savner forrige jobb. På forrige jobb tulla jeg med kollegaene. Om jeg måtte være hjemme med syke barn var de alltid hyggelige og positive. På rolige dager kunne jeg ta med en bok å lese. Og jeg kunne velge når jeg ville jobbe. Bra lønn for å være butikk også. Jobben nå er så stressende. Det forventes at jeg gjør mer enn jeg rekker. Ingen er direkte slemme med meg, men føler et sterkt press og blir møtt med skepsis om jeg er syk og lignende. Det er heller ikke snakk om å ta ut ferie når det passer meg. Men jeg får brukt utdannelsen min. Og det er interessant stoff. Jeg vurderer rett og slett å gå tilbake til forrige jobb. Men drømmejobben er jo hva jeg har tatt 5 års utdannelse for. Det er hva venner og familie har hørt om i sikkert åtte år. Det er der jeg er god. Og jeg er redd for at jeg velger vekk selvrealisering. At jeg vil angre seinere. Anonymkode: cc427...b98
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Jeg hadde mye ansvar, mange spennende arbeidsoppgaver, dårlig lønn, altfor mye å gjøre slik at jeg stadig jobbet overtid og tok jobben med meg hjem fysisk og psykisk, samt en leder som detaljstyrte og generelt var lite forståelsesfull eller hyggelig. Forferdelig jobb, med andre ord. Nå har jeg en relativt kjedelig jobb, men jeg har enormt mye tillit fra ledelsen, jeg har mye frihet og fleksibilitet og jeg legger fsktisk fra meg jobben på jobb. Jobben går ikke utover fritiden min og den er godt betalt. Jeg foretrekker helt klart dette fremfor den første jobben min. Anonymkode: d9307...9ab
herremann Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Arbeidsmiljø er SÅ viktig! Har hatt jobber hvor jeg genuint gruet meg til å gå på jobb. Sov dårlig og hadde en konstant klump I magen. For meg er valget lett. At jobben er hyggelig. Valg nr 1. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 Et godt miljø betyr utrolig mye for meg, da jeg alltid er sammen med 3-4 kollegaer i arbeidstiden. Jeg hadde en nokså perfekt jobb i 4-5 år. Men stadig økende arbeidspress, dårlig lønn og ingen respekt eller samarbeidsvilje fra ledelsen i omstillingsprosesser, forsurte selv min perfekte arbeidsplass, og nå er halve avdelingen tømt da folk ikke orket mer (sykehus). Jeg er todelt, egentlig. Jeg har nå en hyggelig jobb hvor jeg har en del ansvar. Samtidig så sliter jeg meg jo veldig ut med stressende og presserende arbeidsoppgaver, slik at det dessverre er hus, mann og barn som får gjennomgå. Drømmen min hadde vært en deltidsjobb. Men siden jeg tjener så dårlig (spesialsykepleier), så må jeg jobbe fullt pga banklån. Det er ikke lett. Anonymkode: fcfae...482
Taluno Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 Jeg hadde tatt en givende jobb med ugunstig arbeidstid over en fleksibel og kjedelig jobb. Men dårlig miljø er uaktuelt! Jeg har hatt jobb med gørr-kjedelige oppgaver, av intelektuell vanskelighetsgrad "barneskolenivå". Men jeg gruet meg aldri til en arbeidsdag, for jeg hadde fantastiske kolleger. Er i noe lignende jobb nå, langt under utdanningsnivå, repeterende oppgaver, fysisk krevende, og absolutt null fleksibilitet. Forrige jobb var spennende, givende oppgaver, utviklingsmuligheter, fleksibilitet, frihet og alt sånt, og dårlig miljø. Det var en kamp å komme seg på jobb, og dagene ble pyton.. Er så glad jeg kom meg bort derfra. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 Jeg jobber i kommunal barneverntjeneste, så åpenbart - interessant med dårlige jobbforhold. Kunne fint fått bedagelige saksbehandlerstillinger på andre områder, hvor det var mulig å jobbe normal arbeidstid, de ikke hadde en crazy turnover blant kolleggene og ingen truet med å bortføre barna mine eller voldta meg i en bakgate. Anonymkode: 3dffd...74d
sicario Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva ville dere valgt av en jobb som var lite kreativ og intellektuelt stimulerende, men hyggelig, rolig og fleksibel? Mot en jobb som var givende, men dårlig miljø, lange dager og ugunstige jobbtider? Anonymkode: cc427...b98 Jeg valgte en som er intellektuelt stimulerende, hyggelig, rolig, givende og med gunstig/fleksibel arbeidstid. Går an det også 😊
Ullvott Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 Jeg ble langvarig sykemeldt av dårlig ledelse, mobbing og råttent arbeidsmiljø i en tidligere jobb. Selve jobben var kjempeinteressant, men det andre var så ødeleggende at jeg ikke er i tvil: velg et sted hvor arbeidsmiljøet er godt. Det trumfer alt, i alle fall for meg. Men altså: i den virkelige verden er det sjelden slik at interessant jobb er ensbetydende med ræva miljø, og godt miljø er ensbetydende med manglende faglige utfordringer. Man kan faktisk få godt miljø og faglig interessante oppgaver også, selv om ingen arbeidsplass er helt perfekt på alle områder til enhver tid.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 Synes miljø og en grei sjef er kjempe viktig. Nå har jeg en jobb som er rolig, kjedelig og en sjef som ikke er grei. Det er nok sjefen som gjør at jeg har mest lyst til å skifte jobb. Nå har jeg likevel planen i å gjøre dette da jeg skal flytte så håper jeg kan både få en mer spennende jobb og mer ok sjef i neste jobb.. Anonymkode: dcc54...879
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå