Gå til innhold

Hvordan overleve mensen?

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg har akkurat fått den igjen, etter laangt opphold pga. svangerskap. Hadde glemt hvor dritt det var! Bind sitter ALDRI godt, OB'en klarer jeg ikke å få skikkelig på plass lenger, og Tampax er ikke noe stas,heller. Sur er jeg også!!! :x

Hva er ditt beste overlevelsestips når du har mensen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tristessa
Skrevet

Ååhh.. jeg lurer og på hvordan en overlever den uken... Pleier å spise paralgin forte som om det var smurfepastiller den uken, jeg!

Premenstruell er jeg jammen og... *grrrr*

Skrevet

De to første dagene er verst, gidder ikke lette på meg, vil helst bare sitte i en stol og spise sjokolade (noe jeg også ofte gjør). Jeg hater å gå med bind, og fikser ikke tampong. Etter at jeg sluttet med p-pillen (i håp om å bli gravid) har mensen til og med vart i 5 dager, har hatt den bare 2-3 dager når jeg gikk på pillen. HATER DEN :evil:

Skrevet

- Varmeflaske

- Brus

- Sjokolade og annet snacks

- Senga

- Dyna

- Masse puter (inkl. mannen min sine)

- Full kontroll over fjernkontrollen (har TV på soverommet)

- 2 Paracet

og sist men ikke minst: synes synd på meg selv.....

Dette varer ca. 2 timer (MAKS), og da er jeg pratesjuk og i godt humør som ellers... *ler* Men de to timene før er jeg en unge..... *rødmer*

Gjest lilletroll
Skrevet

Hvis du allikevel bruker prevansjonsmiddel er kanskje p-sprøyte en tanke...det bruker jeg og da får jeg ikke menstruasjon heller....(det forutsetter selvfølgelig at du ikke ammer....)

Skrevet

Bamsemums. Stor pose. Bamsemums hjelp mot alt!

P.S. www.mumseby.no

Skrevet
- Varmeflaske

- Brus

- Sjokolade og annet snacks

- Senga

- Dyna

- Masse puter (inkl. mannen min sine)

- Full kontroll over fjernkontrollen (har TV på soverommet)

- 2 Paracet

og sist men ikke minst: synes synd på meg selv.....

Sånn har jeg det også, også kommer typen min og legger ei vaaarm hånd på magen min og pjusker :P

Og de to første dagene er absolutt værst, og de er ikke langt unna *grue grue* Bruker p-piller, men har like vondt. Vondt mange dager før også.

Skrevet

Et must for meg er å få lov til å være sur og grinete de første dagene. Forbereder omgivelsene mine på dette da. Humøret kan gå i en skikkelig bølgedal.

Så må jeg få lov til å sove en time på sofaen etter jobben (eller to). Sover sjelden godt de første nettene. Og da må ingen vekke meg om de ikke har sjokolade, kaffe eller noe annet godt.

Det er heller ingen god ide å sette meg forran grytene på kjøkkenet. Jeg har elendig matlyst disse dagene og vil helst ha ting rett opp i fanget. Ikke gøy å lage mat når man ikke er sulten og har dårlig matlyst.

Ellers:sofa, pledd, fjernkontroll, kaffe, kake, sjokolade, varm dusj... tja, det var vel det. Hovedsaken er at ingen må prøve å krangle med meg. Får en utrolig kort lunte.

Skrevet

Jeg går på Yasmin p-piller og har kutta ut de pillefrie ukene for å overleve. Men dette har ikke noe med at bind er så ekle og sitter så dårlig på asså. Hadde jeg bare hatt det problemet kunne jeg fint levd med det. Men når du skal gå rundt å ha menssmerter ei uke før mensen og smerter ei uke etter mens samt ei uke med mens er det liksom ikke mye igjen av mnd :-? :-? Men det er heller ikke det største problemet mitt.

Når mensen setter i gang sitter jeg på do 1-2 dagen med diare og brekninger. Har så kraftige menssmerter at jeg umulig kan stå oppreist. Og humøret mitt??? Jeg skjemmes nesten over å si det men ca 4 uker etter at jeg ble samboer holdt jeg på å kjøre forholdet rett i grøfta under menstruasjonsuka mi. Jeg er faktisk så ille, for samboeren min er temmelig tolerang :oops:

Så nå har jeg kutta ut de pillefrie ukene og har det strålende med min mensfrie tilværelse. Men jeg ser med skrekk og gru frem til den dagen pillene skal kastes ved babylaging. Den babyen må jaggu være på plass kjapt, om mamma og pappa`n hans skal bo under samme tak når han popper ut :roll:

Skrevet

AAArrrrgh!!!! &%&/%)/=)(&/¤3 *AU*

Men nå var han litt søt da, og kom med stooor melkesjokolade.

*balle seg under dyna med masse snop*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...