Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet i jobben i snart 1 år, en jobb som passer meg og mine kvalifikasjoner. Men jeg har slitt mye med å tilpasse meg arbeidet og arbeidsmiljøet. Har trodd dette skulle bedre seg etterhvert når jeg ble mer trygg i jobben, men sliter fortsatt med negative følelser. Kollegaene er så glad for at jeg begynte der og sier hvor mye bedre det har blitt der etter at jeg begynte. Jeg innser at dette året har jeg egentlig ikke vært så tilfreds med livet.  

Samtidig er jeg takknemmelig for at jeg fikk jobben, siden jeg bor ett sted hvor det er vanskelig å få seg jobb.  Og jeg blir fort loyal i jobben. De har brukt mye tid på meg og er fornøyd.  

For å komme til poenget,så har jeg nå sett en annen stilling som virker interessant. Men jeg kjenner alle celler i kroppen får dårlig samvittighet ovenfor den jobben jeg er i. Jeg er ikke uerstattelig, men føler de da har kastet bort tid på meg og at jeg svikter dem hvis jeg søker på ny jobb. Jeg syns dette er så utrolig vanskelig! Det er fordi jeg som personlighetstype er sånn. Andre ville ikke brydd seg..

Er det flere som har det sånn?  Hca kan jeg gjøre?  Bør jeg si at jeg vurderer å søke eller bare søke og se hva som skjer, uten å si noe.. det er jo ikke sikkert jeg hadde fått jobben uansett. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk og se hva som skjer. 

Egen erfaring med lojalitet i jobb: jobben gir en lang f i deg når det står på. De krever lojalitet, men er lite lojale tilbake. Det hadde ikke kostet meg noe å søke på ny jobb om jeg ønsket det. Tenk på deg selv først. Alltid. 

Anonymkode: 2f1c0...f8c

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet overfor en bedrift? Det er ikke venninna di, liksom.

Anonymkode: e00f7...ca1

• Liker 5
Skrevet

Er vel mer de folka jeg jobber nærmest med som blir skuffet . Men sånn er det vel bare. Tror ikke de ville ha latt vær å slutte på grunn av meg så. Men det føles bare så vanskelig selv om. 

Skrevet
Myrsnipa skrev (29 minutter siden):

Er vel mer de folka jeg jobber nærmest med som blir skuffet . Men sånn er det vel bare. Tror ikke de ville ha latt vær å slutte på grunn av meg så. Men det føles bare så vanskelig selv om. 

Det handler om en jobb, din framtid og inntekt. Hva kolleger måtte føle omkring dine valg, spiller ingen rolle. 

Anonymkode: e00f7...ca1

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne skrevet AKKURAT det samme som deg. Har det helt likt der jeg er nå.

Så fikk jeg nylig en jobbmulighet et annet sted, gikk i intervjuer og fikk jobben. Har takket ja, selv om det føles vanskelig i forhold til kollegaer. Men, jeg vet jeg må gjøre det som føles rett for meg, ikke greit å bli værende et sted man mistrives veldig med jobben, det skader bare i lengden. Kollegaene dine har ansvar for seg og sin jobbhverdag, det er ikke ditt ansvar. 
Ville ikke sagt noe til noen før du evt har fått ny jobb. Det er et godt jobbmarked nå, så mulighetene for et skifte er stort om man vil.

Anonymkode: 1cea1...c57

• Liker 1
Skrevet

TS du skrev at du er fornøyd og du trives. Hvorfor vil du bytte jobb? Hva er fordelen? 

Angåenge Loyalitet: det er bare et gammeldags og sentimentalskt verdi. Det moderne måte er som fotballspillerne gjør: når de får et bedre tilbud, sterkere klubb. høyere lønn, osv. de signerer fort selv til erkerivalen!  

Skrevet (endret)
Ukjentkjendis skrev (11 timer siden):

TS du skrev at du er fornøyd og du trives. Hvorfor vil du bytte jobb? Hva er fordelen? 

Angåenge Loyalitet: det er bare et gammeldags og sentimentalskt verdi. Det moderne måte er som fotballspillerne gjør: når de får et bedre tilbud, sterkere klubb. høyere lønn, osv. de signerer fort selv til erkerivalen!  

Kan ikke se jeg skrev at jeg er fornøyd og trives? Mine kollegaer er veldig fornøyd,fordi de slet mye før jeg ble ansatt og nå er alt mye bedre i bedriften enn før jeg var der.  

Jeg selv sliter fortsatt med å tilpasse meg og har ikke så god livskvalitet som før.   Selv om jeg trives godt med den jeg jobber nærmest med. 

Den andre jobben jeg tenker på er kun 1 år vikariat, så i værste fall vil jeg da stå uten jobb om ett år. Og jeg bor ett sted som det er rift om jobber. 

Mulig jeg blir å søke uansett, bare for å se om muligheten er der. Og ta det da.

Endret av Myrsnipa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...