Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

En revisor medarbeider gjør "drittjobben" og skal de ha 1,5 mill i lønn kan jeg ikke skjønne hvordan bedriften skal gå rundt og hvordan de skal kunne forsvare lønna. Jeg har jobbet som revisor i 8 år, kjenner mange i bransjen og har også jobbet flere steder. Jeg er enig med deg her. Revisorforeningens årlige lønnsundersøkelse er også uenig i at 1,5 millioner er en vanlig lønn å ha uten å være høyt i systemet og ha personalansvar. 

Anonymkode: 0175b...b26

For å komme opp i 1,5 mill vil jeg tro det er snakk om en senior manager, inkludert overtid. Disse kan ha 2 000 fakturerbare timer i året, til kr 2 000 kr pr time. Det gir 4 mill i utfakturering. Nok til å dekke lønn + indirekte kostnader + bra avkastning til partnerne.

Anonymkode: 03784...b2d

• Liker 2
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg vet denne tråden er gammel. Men lurer på om alle som svarer her er statsautoriserte revisorer? Kan man komme opp i en lønn på rundt 800’ i et revisjonsselskap med kun «vanlig» master i økonomi og noen års erfaring? Eller får man ikke noe ansvar uten å ta MRR?

Anonymkode: 35853...d86

Skrevet
Charminia skrev (På 19.12.2021 den 10.43):

Jeg er ikke enig i at revisormedarbeidere med 10+års erfaring har 1-1,5 mnok i lønn som det blir skrevet over her.

Jobber i et av de største firmaene, vil anslå at medarbeidere uten lederansvar med 10+ erfaring ligger på 7/800 000 + overtidsbetalt. 

Forventning om overtidsarbeid vil variere mellom firmaene og geografisk tilhørighet, der jeg jobber er det helt ok å gi beskjed om at man feks ønsker Max 100 timer overtid i løpet av et år.

Jobber man seg opp til oppdragsansvarlig partner kan man komme opp i flere mnok i årslønn. 

Da påstår du feil. Har 12 år i en av de 4 store har litt over 1 mill i fastlønn og bonus på 100-200 i året. Og jeg jobber ikke noe særlig overtid for jeg har små barn og det respekteres. Men tempoet er dog for høyt. Det er en kjekk jobb det er bare alt for mye av den..

Anonymkode: 5d203...e6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet denne tråden er gammel. Men lurer på om alle som svarer her er statsautoriserte revisorer? Kan man komme opp i en lønn på rundt 800’ i et revisjonsselskap med kun «vanlig» master i økonomi og noen års erfaring? Eller får man ikke noe ansvar uten å ta MRR?

Nei da må du jobbe veldig mye overtid for å få det til. Uten mrr får du ikke opprykk til manager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er du siviløkonom trenger du bare ett år "påbygg" før du får en master i revisjon også. Det er vanlig praksis i bransjen med stipendordning og delvis permisjon fra jobben din. Bare hopp i det! Den lønna skal du klare å få hvis du har litt ambisjoner og ikke er redd for å bytte jobb en gang eller to. 

Anonymkode: 0175b...b26

Skrevet
Charminia skrev (På 19.12.2021 den 10.43):

Jeg er ikke enig i at revisormedarbeidere med 10+års erfaring har 1-1,5 mnok i lønn som det blir skrevet over her.

Jobber i et av de største firmaene, vil anslå at medarbeidere uten lederansvar med 10+ erfaring ligger på 7/800 000 + overtidsbetalt. 

Forventning om overtidsarbeid vil variere mellom firmaene og geografisk tilhørighet, der jeg jobber er det helt ok å gi beskjed om at man feks ønsker Max 100 timer overtid i løpet av et år.

Jobber man seg opp til oppdragsansvarlig partner kan man komme opp i flere mnok i årslønn. 

Det medfører ikke riktighet for de store selskapene. En ny manager hos oss (ett av de store) har fastlønn på over 800’ + bonus. Manager blir man etter 5 år. Det er helt unntaksvis at man i de store selskapene ikke er manager etter 10 år pluss. Lederansvar kan være så mangt, man har ikke nødvendigvis personalansvar selv om man er manager eller mer. Men man har prosjektansvar. 

med 10 års erfaring ligger man på over millionen. Så og si uten unntak.

Anonymkode: 158d6...200

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 8.40):

Nei da må du jobbe veldig mye overtid for å få det til. Uten mrr får du ikke opprykk til manager. 

Ok, så det er kun mrr som gjelder for å komme opp i en såpass lønn i revisjonsselskapene? Synd, jeg savner fagmiljø litt, men mulig jeg må se på mer management for hire stillinger da. 

Skrevet
On 8/25/2023 at 7:04 PM, AnonymBruker said:

Det medfører ikke riktighet for de store selskapene. En ny manager hos oss (ett av de store) har fastlønn på over 800’ + bonus. Manager blir man etter 5 år. Det er helt unntaksvis at man i de store selskapene ikke er manager etter 10 år pluss. Lederansvar kan være så mangt, man har ikke nødvendigvis personalansvar selv om man er manager eller mer. Men man har prosjektansvar. 

med 10 års erfaring ligger man på over millionen. Så og si uten unntak.

Anonymkode: 158d6...200

Så en artikkel i DN om lønn i de store revisjonsselskapene, hvor det kom frem at startlønn i 2023 var 570k. Vet du hvordan lønnsveksten er de to-tre første årene?

Anonymkode: 3960a...51d

Skrevet

Er det sånn at alle revisorer jobber overtid? Altså i realiteten mer enn 100%?

Ingen mulighet for reduserte stillinger typ 60-70 % ?

Anonymkode: 4b1d5...c3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...