Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er årslønnen din? ( før evt overtid) Er det mye overtid? 

Anonymkode: eb8cc...d13

Skrevet

Startlønn er 450-500k med en master. Overtid er 100-400 timer vårhalvåret, men varierer veldig fra firma til firma. Ja, dette er et yrke med veldig mye overtid og du kan regne med rundt 200 timer. 

Anonymkode: 0175b...b26

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Startlønn er 450-500k med en master. Overtid er 100-400 timer vårhalvåret, men varierer veldig fra firma til firma. Ja, dette er et yrke med veldig mye overtid og du kan regne med rundt 200 timer. 

200 er lite i dette yrket. Jeg har jobbet som revisor i snart 20 år og har enda til gode å ha jobbet så lite som 200 overtidstimer i ett år.

Anonymkode: 158d6...200

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for svar. Hvor mye kan en forvente i lønnsauke pr år? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

200 er lite i dette yrket. Jeg har jobbet som revisor i snart 20 år og har enda til gode å ha jobbet så lite som 200 overtidstimer i ett år.

Kan jeg spør om hvor mye du tjener pr år? Uten overtid

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Hvor mye kan en forvente i lønnsauke pr år? 

2,5-5% hvis du ikke ber om noe mer, kanskje 50.000 hvis du går opp i gradene. Har du ambisjoner, er flink og bytter jobb strategisk skal det ikke være noe i veien for å gå raskt opp i lønn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

2,5-5% hvis du ikke ber om noe mer, kanskje 50.000 hvis du går opp i gradene. Har du ambisjoner, er flink og bytter jobb strategisk skal det ikke være noe i veien for å gå raskt opp i lønn.

Takk for svar☺️

Skrevet

Overtid er bare bra!

Anonymkode: ca9c8...7bf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Overtid er bare bra!

Anonymkode: ca9c8...7bf

Muligheten til overtid er bra. 350 timer "tvungen" blir veldig slitsomt etter fem-seks år. Størsteparten kommer fra midten av februar og ut juni. Det er 4,5 mnd og utgjør i snitt 3,6 timer overtid hver eneste dag i over 1/3 av året. 

I selskap hvor man har kultur for mye overtid mister man karrieremuligheter, lønnsøkninger og blir ikke særlig populær hvis du ikke føler for å jobbe mer enn 100 når alle andre jobber 300+. Det fører jo til at de andre må jobbe mer! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jeg spør om hvor mye du tjener pr år? Uten overtid

Jeg personlig tjener 1,5 mill, uten bonus. Jeg har ikke overtidsbetalt, men er bonusberettiget. Bonus er OK, men overtidsbetaling gir ofte mer time for time. Det ligger dog en forventning om minst 200 overtidstimer i min fastlønn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg personlig tjener 1,5 mill, uten bonus. Jeg har ikke overtidsbetalt, men er bonusberettiget. Bonus er OK, men overtidsbetaling gir ofte mer time for time. Det ligger dog en forventning om minst 200 overtidstimer i min fastlønn.

Dette er ikke lønn for en revisormedarbeider. 😅 Hvor stor er bedriften du jobber i? Utdannelse, hvor mange års erfaring, stillingstittel? Det å bare oppgi en årslønn gir lite informasjon. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er ikke lønn for en revisormedarbeider. 😅 Hvor stor er bedriften du jobber i? Utdannelse, hvor mange års erfaring, stillingstittel? Det å bare oppgi en årslønn gir lite informasjon. 

Jeg skrev jeg hadde jobbet i nesten 20 år. Jeg er ansatt. Alle ansatte er revisormedarbeidere. Jeg er ikke ansvarlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan bekrefte alt dette. 

Ligger på ca de 200 overtidstimene i året, føler ikke press på overtid. Er i det hele tatt en veldig god jobb å ha om man trives med fleksibilitet, og spennende oppgaver. Men de første årene krever litt, både i lav lønn, arbeidsmengde, og kjedeligere oppgaver. 

Anonymkode: 30933...388

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kan bekrefte alt dette. 

Ligger på ca de 200 overtidstimene i året, føler ikke press på overtid. Er i det hele tatt en veldig god jobb å ha om man trives med fleksibilitet, og spennende oppgaver. Men de første årene krever litt, både i lav lønn, arbeidsmengde, og kjedeligere oppgaver. 

Tjener du også 1,5 mill i året?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tjener du også 1,5 mill i året?

1,2. Men årlig bonus i tillegg. Har 10 års erfaring. 

Skrevet

Jeg har jobber maks 100 timer overtid de siste årene, for det har ikke vært behov for mer. Ikke alle revisjonsselskap driver rovdrift på de ansatte. 
Lønnen min er i overkant av en million inkludert bonus og overtid. Har jobbet ca 17 år.

Anonymkode: 1cd40...8b3

Skrevet

Revisormedarbeider med 10+ års erfaring har typisk 1-1,5 mill i lønn.

Ansvarlig revisor har typisk 2-3 mill (lønn og utbytte). Lokale selskap, hos de store internasjonale kan det være betydelig høyere.

Anonymkode: 03784...b2d

Skrevet (endret)

Jeg er ikke enig i at revisormedarbeidere med 10+års erfaring har 1-1,5 mnok i lønn som det blir skrevet over her.

Jobber i et av de største firmaene, vil anslå at medarbeidere uten lederansvar med 10+ erfaring ligger på 7/800 000 + overtidsbetalt. 

Forventning om overtidsarbeid vil variere mellom firmaene og geografisk tilhørighet, der jeg jobber er det helt ok å gi beskjed om at man feks ønsker Max 100 timer overtid i løpet av et år.

Jobber man seg opp til oppdragsansvarlig partner kan man komme opp i flere mnok i årslønn. 

Endret av Charminia
  • Liker 2
Skrevet
Charminia skrev (45 minutter siden):

Jeg er ikke enig i at revisormedarbeidere med 10+års erfaring har 1-1,5 mnok i lønn som det blir skrevet over her.

Jobber i et av de største firmaene, vil anslå at medarbeidere uten lederansvar med 10+ erfaring ligger på 7/800 000 + overtidsbetalt. 

Forventning om overtidsarbeid vil variere mellom firmaene og geografisk tilhørighet, der jeg jobber er det helt ok å gi beskjed om at man feks ønsker Max 100 timer overtid i løpet av et år.

Jobber man seg opp til oppdragsansvarlig partner kan man komme opp i flere mnok i årslønn. 

En revisor medarbeider gjør "drittjobben" og skal de ha 1,5 mill i lønn kan jeg ikke skjønne hvordan bedriften skal gå rundt og hvordan de skal kunne forsvare lønna. Jeg har jobbet som revisor i 8 år, kjenner mange i bransjen og har også jobbet flere steder. Jeg er enig med deg her. Revisorforeningens årlige lønnsundersøkelse er også uenig i at 1,5 millioner er en vanlig lønn å ha uten å være høyt i systemet og ha personalansvar. 

• Liker 1
Skrevet

Ser jeg ligger litt under det som er skissert over her..får håpe det bedre seg med årene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...