Gå til innhold

Resultat av barnefordelingssak!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ny her og håper jeg kan få råd av damer rundt en vanskelig sak.

Jeg ble skilt for to år siden. Hver måned overførte jeg 5000 kroner og hadde barnet 50%. Eksen ringte meg og sa at vi måtte ha 40% meg/60% eks samvær på papiret for at hun skulle få innvilget rullestolheis på bilen. Barnet er funksjonshemmet og veldig krevende.

Plutselig fikk jeg brev fra NAV om krav om barnebidrag fordi eksen var hovedforsørger. Etter endel brev frem og tilbake ble barnebidraget satt av NAV til 3200 kr pr mnd.

Nå har jeg kuttet all kontakt med eksen og nekter å passe barnet. Jeg har fått ny dame og vi har planlagt barn sammen. Jeg starter på nytt med ny familie. Men hun har sagt at hun ikke vil ha barn med noen som har barn fra før.

Eksen er på aap og har lite penger. Nå som barnebidraget er redusert har hun enda mindre. Hun vil aldri kunne komme i jobb på grunn av barnet. Hun vil aldri få en ny mann med et funksjonshemmet barn og ødelagt underliv etter fødsel.

Det jeg vil formidle er at jeg betalte 5000 kr i mnd, kjøpte alt av klær, betalte strømregning og hadde barnet 50%. Etter hun innvolverte NAV gjør jeg ingenting av dette.

I begynnelsen hadde jeg dårlig samvittighet, men det går bedre nå. Jeg har blokkert eksen og nekter å ha kontakt med henne.

Burde jeg nevne for min nye samboer at jeg har barn fra før når jeg allikevel ikke skal ha noe kontakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
SimplyTheBest skrev (2 minutter siden):

Jeg ble skilt for to år siden. Hver måned overførte jeg 5000 kroner og hadde barnet 50%. Eksen ringte meg og sa at vi måtte ha 40% meg/60% eks samvær på papiret for at hun skulle få innvilget rullestolheis på bilen. Barnet er funksjonshemmet og veldig krevende.

Plutselig fikk jeg brev fra NAV om krav om barnebidrag fordi eksen var hovedforsørger. Etter endel brev frem og tilbake ble barnebidraget satt av NAV til 3200 kr pr mnd.

Nå har jeg kuttet all kontakt med eksen og nekter å passe barnet. Jeg har fått ny dame og vi har planlagt barn sammen. Jeg starter på nytt med ny familie. Men hun har sagt at hun ikke vil ha barn med noen som har barn fra før.

Eksen er på aap og har lite penger. Nå som barnebidraget er redusert har hun enda mindre. Hun vil aldri kunne komme i jobb på grunn av barnet. Hun vil aldri få en ny mann med et funksjonshemmet barn og ødelagt underliv etter fødsel.

Det jeg vil formidle er at jeg betalte 5000 kr i mnd, kjøpte alt av klær, betalte strømregning og hadde barnet 50%. Etter hun innvolverte NAV gjør jeg ingenting av dette.

I begynnelsen hadde jeg dårlig samvittighet, men det går bedre nå. Jeg har blokkert eksen og nekter å ha kontakt med henne.

Burde jeg nevne for min nye samboer at jeg har barn fra før når jeg allikevel ikke skal ha noe kontakt?

Selvfølgelig bør du nevne d. Du starter da ikke et nytt forhold m en løgn . Det du også burde nevne er at du har kuttet kontakten med et pleietrengende barn , å i tillegg nekter å betale bidrag . Dette bør du være åpen om så den nye damen vet hva hun kan vente seg hvis dere får barn og etterpå går fra hverandre . Du høres jo ut som rene drømmemannen å stifte familie med 🥳

• Liker 15
Skrevet

Dette er noe av det mest meningsløse jeg noen gang har lest her inne.

Jeg konsentrerer meg om den mest opplagte logiske bristen; du har møtt ei dame og dere er blitt så godt kjent at dere planlegger barn, men du har ikke nevnt at du allerede har barn. Hvordan er dette mulig? Jeg regner med at den nye dama skal møte andre familiemedlemmer og venner av deg, hvordan i all verden skal du unngå at noen nevner at du har barn? Og selv om du skulle klare å holde kontroll på at ingen sier at du allerede har barn (don't mention the war) så har vel eksen din et nettverk også, noen av dem kan møte den nye samboeren din tilfeldig og nevne det barnet som finnes fra før.

Du må gjerne prøve på nytt, TS, og pass på at detaljene henger på greip. Det gjør de ikke i HI.

• Liker 22
Skrevet

Ja, ny partner bør absolutt få vite at du er typen som ikke føler ansvar for eget barn når det oppstår uenighet mellom de voksne. Bare sånn at hun er forberedt selv på å ta fullt ansvar for barn(a) den dagen du opplever henne som urimelig.

Anonymkode: 107c9...b92

• Liker 5
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig bør du nevne d. Du starter da ikke et nytt forhold m en løgn . Det du også burde nevne er at du har kuttet kontakten med et pleietrengende barn , å i tillegg nekter å betale bidrag . Dette bør du være åpen om så den nye damen vet hva hun kan vente seg hvis dere får barn og etterpå går fra hverandre . Du høres jo ut som rene drømmemannen å stifte familie med 🥳

Jeg nekter ikke å betale barnebidrag. Jeg betaler 38 400 kroner i året. Jeg betalte 60 000 kroner i året før eksen dro inn NAV.

Dette er et resultat av eksens forsøk på å svindle meg.

Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (3 minutter siden):

Dette er noe av det mest meningsløse jeg noen gang har lest her inne.

Jeg konsentrerer meg om den mest opplagte logiske bristen; du har møtt ei dame og dere er blitt så godt kjent at dere planlegger barn, men du har ikke nevnt at du allerede har barn. Hvordan er dette mulig? Jeg regner med at den nye dama skal møte andre familiemedlemmer og venner av deg, hvordan i all verden skal du unngå at noen nevner at du har barn? Og selv om du skulle klare å holde kontroll på at ingen sier at du allerede har barn (don't mention the war) så har vel eksen din et nettverk også, noen av dem kan møte den nye samboeren din tilfeldig og nevne det barnet som finnes fra før.

Du må gjerne prøve på nytt, TS, og pass på at detaljene henger på greip. Det gjør de ikke i HI.

Det er derfor jeg har flyttet langt fra hvor hun bor.

Skrevet

Hvordan da svindle deg? Skjønner ikke hva du sutrer for, du betaler jo mindre enn før. Hun burde be om ny vurdering, du har jo ikke ungen i det hele tatt lenger. Du bør betale minst det dobbelte. 

Anonymkode: bb6be...63f

• Liker 8
Skrevet
SimplyTheBest skrev (14 minutter siden):

Må jo være tilbakestående når man ikke har kontakt med sitt barn, men men

• Liker 8
Skrevet
Loff77 skrev (9 minutter siden):

Må jo være tilbakestående når man ikke har kontakt med sitt barn, men men

Barnet er funksjonshemmet

Skrevet
SimplyTheBest skrev (3 minutter siden):

Og hva så? Du er like mye barnets pappa! Barnet har krav på kontakt med både mor og far! Hvor er samvittigheten din egentlig?? Skjønner ikke at man bare kan gi f i barnet sitt, det kjæreste man har... 

Anonymkode: 0d1cf...64d

• Liker 7
Skrevet (endret)
SimplyTheBest skrev (19 minutter siden):

Det er derfor jeg har flyttet langt fra hvor hun bor.

Det hjelper ikke. Man møter jo familien til samboeren sin på et eller annet tidspunkt.

Dette er for dårlig, TS, jeg foreslår at du endrer HI slik at det i hvert fall er en slags logikk. Jeg skjønner at du prøver så godt du kan å framstå som en idiot, men fakta må likevel ligge i bunn. Dette er riktignok KG men et minimum av anstrengelse kan du likevel gjøre på historien du kommer med.

En helt annen sak, hvordan har du 50 eller 40% samvær hvis du har flyttet langt bort?

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 9
Skrevet (endret)
SimplyTheBest skrev (7 minutter siden):

Ikke bare barnet

Endret av Loff77
  • Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hva så? Du er like mye barnets pappa! Barnet har krav på kontakt med både mor og far! Hvor er samvittigheten din egentlig?? Skjønner ikke at man bare kan gi f i barnet sitt, det kjæreste man har... 

Eksen truet meg med at hvis jeg ikke betalte mer i barnebidrag så ville hun nekte meg å se barnet.

Er det ingen som ser at dette er et resultat av svik, løgn og grådighet fra min eks?

Skrevet

Har Supermekleren/Djengiskahn fått juleferie nå? Hurra...

Anonymkode: 6adae...955

• Liker 10
Skrevet

Eksen truet meg med at hvis jeg ikke betalte mer i barnebidrag så ville hun nekte meg å se barnet.

Er det ingen som ser at dette er et resultat av svik, løgn og grådighet fra min eks?

Nei, det koster å ha barn, og AAP er ikke mye å leve på. Trenger barnet mer klær osv pga diagnosen? Ta deg sammen, mann, og still opp for barnet ditt. Samme hva slags diagnose barnet ditt har, så har h*n en personlighet og følelser. Barnet må savne deg!

• Liker 3
Skrevet
SimplyTheBest skrev (9 minutter siden):

Så du straffer barnet på grunn av en pengekrangel med din eks?

Du burde ikke formere deg noe mer. Alle barn bør ha foreldre med empati.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det koster å ha barn, og AAP er ikke mye å leve på. Trenger barnet mer klær osv pga diagnosen? Ta deg sammen, mann, og still opp for barnet ditt. Samme hva slags diagnose barnet ditt har, så har h*n en personlighet og følelser. Barnet må savne deg!

Barnet vil nok glemme meg. Eksen får som fortjent. Så lenge hun er singel frem til barnet er 18 år er jeg fornøyd.

Jeg er glad i barnet, men jeg vet at eksen vil gjøre alt hun kan for barnet så jeg bekymrer meg ikke.

Skrevet
SimplyTheBest skrev (37 minutter siden):

Jeg nekter ikke å betale barnebidrag. Jeg betaler 38 400 kroner i året. Jeg betalte 60 000 kroner i året før eksen dro inn NAV.

Men du svikter totalt et pleietrengende barn ??? Det kan ingen penger eller konflikter m eks forsvare 

• Liker 2
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Men du svikter totalt et pleietrengende barn ??? Det kan ingen penger eller konflikter m eks forsvare 

Jeg forstår at det er galt ovenfor barnet, men nå har jeg lagt det bak meg. Nå starter jeg på nytt med blanke ark.

Det er mange menn som forlater familien for å starte en ny.

Skrevet
SimplyTheBest skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår at det er galt ovenfor barnet, men nå har jeg lagt det bak meg. Nå starter jeg på nytt med blanke ark.

Det er mange menn som forlater familien for å starte en ny.

Ja , du har heilt rett. Mange både menn og kvinner gjør d. Det betyr ikke at det er den beste løsningen for barnet . Bli som å kjøre fra en valp eller kattunge , for så å skaffe seg en ny . Rimelig egoistisk vil mange si . 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...