AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #41 Del Skrevet 18. desember 2021 Jeg har fått ett eller to håndklær av god kvalitet, og det har vært en hyggelig gave. Må si jeg hadde stusset veldig om jeg åpnet en gave med 12 håndklær på julaften. Anonymkode: e840a...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #42 Del Skrevet 18. desember 2021 Vi fikk to ett år fra svigers! Jeg synes det er en topp gave! Har aldri vært særlig nøye på å ha alle våre håndklær i lik farge, og det blir jo godt brukt. Mye bedre enn en vilkårlig interiørgjenstand. Anonymkode: f139b...935 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 19. desember 2021 #43 Del Skrevet 19. desember 2021 (endret) Jeg ville heller foretrukket å få ett eller to av tykk og god kvalitet (uavhengig av merke) enn seksten håndklær som er kjøpt bare for at det skal være mange. Når det er sagt: hele problemstillingen er jo helt merkelig. Det kommer an på så mye. Hvis noen har et akutt behov for å bytte ut absolutt alle håndklær i huset er selvsagt antallet av betydning. Men da er egentlig spørsmålet hvor mange håndklær det er nødvendig å ha. Hvor mye penger giver har tenkt å bruke er også helt sentralt. Og som sagt: kvalitet har noe å si. Selv mener jeg at det ikke er noen helt lineær sammenheng mellom pris og kvalitet på håndklær. Joda - dyrere er oftest bedre enn billigere, men enkelte merker er overpriset og ukjente merker kan være overraskende bra. Det er dessverre ikke bestandig man oppdager det før det har gått litt tid. Endret 19. desember 2021 av Ullvott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #44 Del Skrevet 20. desember 2021 BrittEkeberg skrev (På 18.12.2021 den 18.19): Jeg kjøper kun håndklær fra Høie. Hadde jeg ønsket meg håndklær, hadde jeg blitt glad for de. Det er økologisk bomull og de er fine selv etter flere år og 150 vask. Økologisk bomull er dessverre, alt sett under ett, en miljøversting av de helt store. Grunnen er at det er så ressurskrevende å produsere at ressursbruken mer enn nuller ut fordelen av at det ikke brukes sprøytemidler. (Vanlig bomull er veldig ressurskrevende til å begynne med, og når man dropper sprøytemidler blir produksjonen så ineffektiv at ressursbruken pr. ferdig mengde produkt tar helt av.) Anonymkode: e8be5...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #45 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 16.22): Da tror jeg du har et veldig skeivt bilde av nordmenn. Det er nok ikke veldig mange i dette landet som har utslitte handklær, og jubler stort om det kommer nye under juletreet i år. Om noe er nok de fleste norske lintøyskap og kott litt for fulle. Selv som student hatet jeg handklær som julegave. Hadde jo fått med 2-3 hjemmefra, som holdt fint de fem årene, og hadde ikke plass til mer. Og likevel var det det "alle" tanter og onkler trodde en student trengte... Og "du", hvorfor en nedlatende tone? I en helt fair diskusjon? Anonymkode: c200e...2c5 Ha ha ha. Mine håndklær er i alle farger og tilstander. Noen arvet, noen kjøpt, noen fått i gave. Så lenge de gjør jobben, dvs tørker godt, får de leve som håndklær, deretter pensjoneres og klippes opp til flergangs eller engangskluter alt etter tilstand. Gjester får dem som ser best ut når vi har besøk. Jeg er alltid glad for nye håndklær. Jeg synes det er en kjedelig ting å kjøpe selv. Anonymkode: 536eb...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #46 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ha ha ha. Mine håndklær er i alle farger og tilstander. Noen arvet, noen kjøpt, noen fått i gave. Så lenge de gjør jobben, dvs tørker godt, får de leve som håndklær, deretter pensjoneres og klippes opp til flergangs eller engangskluter alt etter tilstand. Gjester får dem som ser best ut når vi har besøk. Jeg er alltid glad for nye håndklær. Jeg synes det er en kjedelig ting å kjøpe selv. Anonymkode: 536eb...4e3 Det handler mye om at jeg ikke gidder bruke skapplass på ting som ikke er nødvendig. Jeg har to store handklær, mannen har to, slik at ett sett kan være til vask. I tillegg har vi to sett handhåndklær til alle bad. Og to sett med gjestehåndklær. Lexington holder godt, tross vask og tromling to ganger i uka. Så kjøper nytt ca hvert 5.år av det som er i daglig bruk, mens gjestehåndklærne nå er 15+ år gamle. Det krever ikke store innsatsen. Anonymkode: c200e...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #47 Del Skrevet 20. desember 2021 Som student med kun arvehåndklær fra mamma, var to store badhåndklær en flott gave. Nå som voksen med skapet fullt, hadde jeg stusset litt, men er det det de ønsker seg, sier jeg kjør på. Jeg elsker hvite håndklær og sengetøy og har kjøpt inn kun hvitt det etter som de gamle ble slitt. Hvitt er ganske sikkert, hvis du ikke spesifikt vet de ønsker seg en annen farge. Anonymkode: a8f0a...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #48 Del Skrevet 20. desember 2021 I hvilken slags størrelse? Håndklær kan jo være alt fra ekstra store badehåndkle til lite gjestehåndkle ved håndvasken. Anonymkode: 23983...00c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #49 Del Skrevet 20. desember 2021 Jeg har i flere år sagt til de få som fortsatt kjøper gaver at jeg ikke vil ha noe. De respekterer ikke det. Jeg liker å kjøpe ting til meg selv. Jeg fyller ikke leiligheten med andres smak. Blir nesten irritert når de sier, men hva med sengetøy?! Jeg vil ikke ha noe jeg ikke har vurdert nøye. Men jeg skal si det til de at fra neste år, så kommer jeg ikke til å kjøpe gave til de, uansett. Da blir det nok andre boller. Jeg hadde ikke likt å få håndklær i gave, men så hadde jeg ikke likt å få noe særlig annet heller. Anonymkode: 965fe...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå