Gå til innhold

Jeg har fått en terminal diagnose og har så lyst til å ringe ex’n og si god jul.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble slutt mellom oss for 3 år siden og han har dame. Han vet ikke at jeg er dårlig og jeg har heller ikke tenkt å fortelle han det for jeg ønsker ikke sympati. Men bruddet vårt var ikke supert, vondt for oss begge og vi gjorde begge feil. 
Jeg ville ikke hatt han tilbake selv om jeg hadde vært frisk, men jeg har ofte lurt på om han har det bra. Og er lykkelig og har det bra med seg selv. Vi har ingen felles kjente fordi han bor på en annen kant ac landet. Jeg vil føle meg roligere hvis han sa at han har det godt. Jeg ønsker det virkelig for han selv om jeg aldri vil være sammen med han. 
Er det dumt av meg? Vil jo ikke at dama hans skal bli sur og begynne å lure heller, men jeg er null trussel. 

Anonymkode: 13a03...56d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke ta kontakt nå i jula. Vent eventuelt på nyåret. 

Anonymkode: a9b68...bfe

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, ikke ta kontakt nå i jula. Vent eventuelt på nyåret. 

Anonymkode: a9b68...bfe

Hei, hvorfor bør jeg vente, hva tenker du på?

TS

Skrevet

Nyåret er best. Ellers kan både han og kjæresten hans misforstå. Det er noe veldig familiært over å ringe til jul.

Anonymkode: 0d929...ec8

• Liker 19
Skrevet

Jeg klarer ikke å se noen annen grunn av innlegget ditt at du vil ringe han annet enn å høste sympati og lette på dårlig samvittighet. Til tross for at du hevder at det ikke er årsaken.

1. Det var et vondt brudd for begge parter

2. Dere gjorde begge feil i forholdet

3. Dere har ikke hatt kontakt siden bruddet

4. Han har fått ny kjæreste

5. Du ønsker han ikke tilbake

6. Du ønsker å vite om han har det bra.

Hva betyr det, hvorfor har du ikke kontaktet han i løpet av de 3 årene?

Ønsker du oppfølgingsspørsmål fra han om du har det bra og du skal lure inn at du er syk? 

Hvis du skal ringe han synes jeg i det minste du skal være ærlig med deg selv og han. Du har kanskje dårlig samvittighet for din oppførsel og lurer på om han har dårlig samvittighet for hans oppførsel når dere var sammen.

Siden du nå er syk så er behovet større for å lette på din dårlige samvittighet. Veldig normalt det. Leste i et avis for noen få år siden om en person som hadde 1 år igjen å leve, han reiste Norge rundt for å si unnskyld til de menneskene han hadde såret opp gjennom et langt liv. 

Får håpe det ikke er meg du ringer

Anonymkode: a12c3...108

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg klarer ikke å se noen annen grunn av innlegget ditt at du vil ringe han annet enn å høste sympati og lette på dårlig samvittighet. Til tross for at du hevder at det ikke er årsaken.

1. Det var et vondt brudd for begge parter

2. Dere gjorde begge feil i forholdet

3. Dere har ikke hatt kontakt siden bruddet

4. Han har fått ny kjæreste

5. Du ønsker han ikke tilbake

6. Du ønsker å vite om han har det bra.

Hva betyr det, hvorfor har du ikke kontaktet han i løpet av de 3 årene?

Ønsker du oppfølgingsspørsmål fra han om du har det bra og du skal lure inn at du er syk? 

Hvis du skal ringe han synes jeg i det minste du skal være ærlig med deg selv og han. Du har kanskje dårlig samvittighet for din oppførsel og lurer på om han har dårlig samvittighet for hans oppførsel når dere var sammen.

Siden du nå er syk så er behovet større for å lette på din dårlige samvittighet. Veldig normalt det. Leste i et avis for noen få år siden om en person som hadde 1 år igjen å leve, han reiste Norge rundt for å si unnskyld til de menneskene han hadde såret opp gjennom et langt liv. 

Får håpe det ikke er meg du ringer

Anonymkode: a12c3...108

«Får håpe det ikke er meg du ringer». ??

Hva mener du med det? Mener du at du er et usympatisk menneske som ikke gidder å snakke med folk? Du høres meget kvass ut. 

• Liker 13
Skrevet

Jeg har ikke dårlig samvittighet (til den som skrev det). Orker ikke gå inn på hele historien her, men han har ting han sliter med i livet som gjorde det umulig for meg å være sammen med han. 
Jeg vil heller ikke ha sympati. Jeg er oppriktig glad i mannen -elsker han til og med og jeg vil gjerne vite at han har det bra før jeg dør. Er det så rart? 
TS

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke dårlig samvittighet (til den som skrev det). Orker ikke gå inn på hele historien her, men han har ting han sliter med i livet som gjorde det umulig for meg å være sammen med han. 
Jeg vil heller ikke ha sympati. Jeg er oppriktig glad i mannen -elsker han til og med og jeg vil gjerne vite at han har det bra før jeg dør. Er det så rart? 
TS

Ja, det er rart hvis du overhodet ikke har hatt kontakt med ham siden bruddet. Du kan gå ut i fra at han har det fint siden han har ny kjæreste. Han har gått videre. Vær glad for det og stol på at han har det godt. 

• Liker 18
Skrevet

Nei, det er ikke rart og det er slettes ikke uvanlig at mennesker som vet de skal dø tenker igjennom livet sitt og vil «ordne»/«rydde» opp i ting som har plaget dem. Jeg skjønner deg godt TS. Hadde imidlertid fortalt exen hvorfor du ringer. 
Hilsen kreftsykepleier 

Anonymkode: 4706c...fbb

• Liker 39
Skrevet

Jeg synes du skal ringe, ts.

Anonymkode: 85b48...c6d

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig ikke!

En dødsdom opphever ikke din plikt til å oppføre deg som et anstendig menneske med respekt for andre.

Dette er selve definisjonen på narsissisme;

Stakkars meg, det er synd på meg, derfor er jeg spesiell, derfor skal jeg ha flere rettigheter enn andre mennesker. 

Anonymkode: 7b125...1a8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke rart og det er slettes ikke uvanlig at mennesker som vet de skal dø tenker igjennom livet sitt og vil «ordne»/«rydde» opp i ting som har plaget dem. Jeg skjønner deg godt TS. Hadde imidlertid fortalt exen hvorfor du ringer. 
Hilsen kreftsykepleier 

Anonymkode: 4706c...fbb

Jeg syns dette høres mest fornuftig ut. I slike tilfeller så må andre ting telle enn om han har gått videre eller ikke. Ts skal dø hun føler for å få hørt fra han. Han betydde helt sikkert veldig mye for ts i sin tid og hun elsket han. Jeg syns du skal ringe. Du har jo ingenting å tape egentlig. Ja du bør fortelle om sykdommen så han skjønner hvorfor du ringer. Det hadde i hvertfall jeg satt pris på. Kan hende han har noe uoppgjort med ts også som han nå da får sjansen til å gjøre noe med før det er for sent.  Man har ikke noe angrerett på døden så det man ønsker å få gjort i en slik situasjon bør en få gjort for å få fred med seg selv. 

• Liker 10
Skrevet

Du burde i hvert fall tenke svarene du kan få. Siden dere ikke har hatt kontakt så vil han mest sannsynlig bare lure på hvorfor du ringer nå og sikkert bare si at alt er bra til tross for at det kanskje ikke er det. Og hva vil skje hvis han sier alt er et helvete? Skal du bli en del av livet hans igjen? 

jeg kan se at du har et behov av å snakke med han men kommer det noe annet godt ut av det enn at du får komme til tro. Synes det er en veldig egoistisk handling og enig i at du burde fortelle hvorfor du tar kontakt. 

Anonymkode: de676...d2d

• Liker 2
Skrevet

Ut i fra hovedinnlegget, så tror jeg du egentlig vet svaret selv TS. Innlegget ditt er avkledende. Og flere har pekt det ut. La mannen være i fred.. hhvertfall ikke ring nå i juletider, la han og dama og familie ha en feiring og kosestund i fred. Skal han og dama sitte der på julaften og tenke på deg? Vær nå respektabel og vis skjønn..

• Liker 7
Skrevet

Vent til nyttår

Anonymkode: e3241...6c8

• Liker 3
Skrevet

Hva med å sende melding? Kan hende han synes det er litt ubehagelig å bli oppringt, men om han får det på papir kan det være lettere å fordøye. Kan være godt for dere begge å få closure ❤️ 

Anonymkode: 72cf7...1ca

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS

Og om han ikke har det bra hva da? 

Og, om du ringer etter 3 år og spør om han har det bra, så får du nok standardsvaret "fint". Hvorfor skulle han brettet ut om eventuell misnøye til deg etter 3 års taushet?

Ringer du vil han tro du vil ha han tilbake. Hvorfor ellers ringe? Og ringer du for å si at du har en terminal diagnose så er jo det bare dårlig gjort. Jeg ser ikke noen nytte for noen av dere i denne samtalen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det ble slutt mellom oss for 3 år siden og han har dame. Han vet ikke at jeg er dårlig og jeg har heller ikke tenkt å fortelle han det for jeg ønsker ikke sympati. Men bruddet vårt var ikke supert, vondt for oss begge og vi gjorde begge feil. 
Jeg ville ikke hatt han tilbake selv om jeg hadde vært frisk, men jeg har ofte lurt på om han har det bra. Og er lykkelig og har det bra med seg selv. Vi har ingen felles kjente fordi han bor på en annen kant ac landet. Jeg vil føle meg roligere hvis han sa at han har det godt. Jeg ønsker det virkelig for han selv om jeg aldri vil være sammen med han. 
Er det dumt av meg? Vil jo ikke at dama hans skal bli sur og begynne å lure heller, men jeg er null trussel. 

Ser du har fått svar fra ekspertpanelet her ja ...😬🙈🤩

Bare ring du! ....Kommer ingenting galt utav det..🌹

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig ikke!

En dødsdom opphever ikke din plikt til å oppføre deg som et anstendig menneske med respekt for andre.

Dette er selve definisjonen på narsissisme;

Stakkars meg, det er synd på meg, derfor er jeg spesiell, derfor skal jeg ha flere rettigheter enn andre mennesker. 

Anonymkode: 7b125...1a8

Synes du at DU oppfører deg som et anstendig menneske? 

Anonymkode: fb616...6e0

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...